Samo dva posto studenata koristilo usluge Studentskog savjetovališta

Slika korisnika admin
studentsko savjetovaliste
A. SITNICA
Primarni cilj našeg rada je da studentima omogućimo što kvalitetnije studiranje - dr. sc. Anita Vulić-Prtorić

Od 2008. godine,  od kad je otvoreno Studentsko  savjetovalište u Zadru, uslugu  individualnog savjetovanja iskoristilo je 99 studenata, što  čini ukupno dva posto od sveukupne studentske populacije u  Zadru. Takvi, ali i drugi podaci  o kvaliteti studentskog života  prezentirani su jučer u  Svečanoj dvorani Sveučilišta u  Zadru na tribini "Kvaliteta  života studenata - Tribina s  prezentacijom rezultata istraživanja". Ova tribina organizirana je, među ostalim, u  nizu događanja kojim se ovaj  tjedan obilježavaju Dani studentskog savjetovališta.

- Primarni cilj našeg rada je  da studentima omogućimo što  kvalitetnije studiranje, naime  da im pomognemo kako bi  naučili što lakše rješavati svoje  probleme i da ti problemi ne  budu na putu k njihovu ostvarenju uspješnog studiranja,  rekla je u uvodnoj riječi voditeljica Studentskog savjetovališta u Zadru Anita Vulić-Prtorić. Ciljeve ostvaruju  kroz šest osnovnih aktivnosti:  individualno savjetovanje,  zdravstveno savjetovanje,  edukativne radionice, grupe  podrške,projekti za studente i  informiranje i educiranje lecima ili putem web stranice.

Na početku tribine predstavljeni su rezultati ankete koja  je provedena neposredno prije  otvaranja Studentskog savjetovališta. Rezultati ankete  provedeni na 325 studentica i  85 studenata pokazali su velik  interes studenata za ovakvom  vrstom institucije kao i interes  za različite edukativne radionice. Međutim, zanimljivo je  kako studenti sami nisu slijedili svoje želje pa tako podaci o posjećenosti radionica i  Savjetovališta ne odgovaraju u  potpunosti rezultatima dobivenim anketom. Ipak treba istaknuti da je sličan, pa i manji,  odaziv studenata u savjetovališta i u drugim studentskim  gradovima poput Zagreba ili  Rijeke. Jedno od pitanja na  koje u Savjetovalištu pokušavaju pronaći odgovor jest  i zašto studenti ne dolaze u  većem broju. Također je zanimljivo da su studenti odgovarajući na pitanja u anketi  istaknuli kako su najnezadovoljniji uspjehom na studiju i  ljubavnom vezom, a najzadovoljniji svojim intelektualnim i  socijalnim sposobnostima.

Drugi dio izlaganja na tribini odnosio se na rezultate  rada Savjetovališta. Tako je do  sada odrađeno 796 sati individualnih savjetovanja, a na  savjetovanje je došlo 71 posto  studentica te 29 posto studenata. S obzirom da na  Sveučilištu u Zadru studira 75  posto studentica i 25 posto  studenata zaključeno je kako  je ovakav omjer zapravo realan. Istraživanja su pokazala  da studenti najčešće u Savjetovalište dođu preporukom  prijatelja, čak njih 43 posto,  dok ostali podatke nađu na  oglasnim pločama, u medijima, letcima i slično. Studenti  koji su prošli kroz Savjetovalište u ove tri godine istaknuli su kako najviše problema  imaju s učenjem i studiranjem,  a slijede anksioznost, obitelj,  partnerski odnosi i slično.

Najzanimljiviji podaci izneseni na tribini odnosili su se na  istraživanje o zdravstvenoj  kvaliteti studenata. Naime podaci o zdravstvenoj zaštiti zadarskih studenata gotovo su  poražavajući. Istraživanja o  zdravstvenoj kvaliteti studenata provedena su 2009. na  uzorku od 675 studenata i  2010. godine na uzorku od 763  studenta prve godine studija.  Najveći problem je jer ne postoji jedno određeno mjesto  na koje bi se studenti obratili  ako im zatreba liječnička usluga.

Jedan od prijedloga adekvatnog rješenja zdravstvene  zaštite studenata otvaranje je  studentske ambulante koja bi  se mogla uklopiti u novi studentski kampus. No takav prosotor u budućem kampusu za  sada nije predviđen. Potrebu  za adekvatnim rješenjem pokazuje i brojka pristiglih mailova u rubrici Savjetovališta  "Pitaj liječnika". Do sada su  liječnici suradnici odgovorili  na čak 97 mailova.

Rezultati su pokazali i da se  studenti ne štite dovoljno od  spolnih bolesti i trudnoće. 65  posto (2009.) odnosno 75 posto (2010.) godina napilo se  barem jednom u životu, a velika većina njih pije povremeno. Što se konzumacije cigareta tiče njih konzumira oko  plovina ispitanih studenata. 

Na samom kraju predstavljeni su Psihološki aspekti  prilagodbe studenata u sklopu  dva istraživanja koja su proveli  Anita Vulić-Prtorić i Luka  Marinović. Ujedno predstavljeno je i nekoliko istraživanja na ovom području koja su  u tijeku, a trebala bi pomoći  djelatnicima savjetovališta, ali  i studentima kako bi poboljšali  kvalitetu svog života za vrijeme studiranja.

 

Tri godine djelovanja
Studentsko savjetovalište u  Zadru otvoreno je 2008. godine  i djeluje već treću godinu. U  Savjetovalištu djeluje 7 individualnih savjetovatelja,  vježbenica - stručna suradnica,  studenti volonteri, voditeljica  savjetovališta Anita Vulić-Prtorić, njezina zamjenica Lozena  Ivanov te vanjski suradnici.

 

Najveća rasprava oko seksualne aktivnosti

Među pitanjima koja su potakla najviše rasprave na tribini bilo je  upravo ono koje se ticalo seksualne aktivnosti i zaštite studenata. Većina  studenata u provedenom istraživanju obje godine imala je seksulane  odnose, no poražavajući su podaci o svijesti o zaštiti i prevenciji spolnih  bolesti. Od spolno aktivnih studentica njih 42 posto (2009.), odnosno 41  posto (2010.) je posjetilo ginekologa dok čak 59 posto (2010.)  studentica nije nikad bilo na ginekološkom pregledu. Jedan od razloga  jest i to što u Zadru ne postoji regulirana ginekološka zaštita za  studentsku populaciju, drugim riječima studenti se nemaju kome  obratiti. 

- Ginekološka zdravstvena zaštita papirnato je dobro riješena, ali  zapravo je nedostupna studentima. To bi se moglo riješiti kad bi se imao  jedan prostor u kojem bi se pružala zdravstvena zaštita studentima,  istaknula je dr. med. Nadia Cavenago-Morović jedna od suradnica  Studentskog savjetovališta. Razlog loše ginekološke zaštite leži u  prebukiranosti zadarskih ginekologa tako da se u većini slučajeva  studentice ne mogu upisati jer jednostavno nema mjesta.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno