Vladina najava uspostave »web buking portala privatnog smještaja s provizijom do 5 posto« vrlo brzo je naišla na brojne negativne komentare i podsmijehe. Glavno pitanje je kako bi se financirao takozvani državni buking, a da bi mogao konkurirati velikim platformama, s obzirom da one ulažu milijarde dolara za marketing, to jest – vidljivost na tražilicama.
Daniel Radeta, predsjednik Udruge iznajmljivača privatnog smještaja Zadar, kaže da se radi o predizbornoj basni vladajućih.
Priče koje nemaju veze s realnošću
– Novi ‘booking’ ili ‘airbnb’ je nemoguće napraviti jer treba direktno poslovati s velikim platformama kao što su google i slično. Tu se radi o slobodi tržišta i država se tu nema što miješati. Eventualno bi imala smisla platforma koja bi objedinjavala i povezivala iznajmljivače i sve ostale subjekte u turizmu te bi se tako radila organska reklama, govori Radeta.
Kako dodaje, prodaju se priče koje nemaju veze s realnošću, umjesto da se napravi nešto konkretno.
– Umjesto toga bolje je da iskoriste poziciju hrvatskog predsjedanja Europskom unijom te sazovu članice na sastanak, vezano za otvaranje granica, da se usuglase stavovi, da se nađu zajednička rješenja. Granice su najvažnije u ovom trenutku, a internetska stranica se može otvoriti uvijek. To da će neka državna buking platforma spasiti sezonu, to se može pričati nekome tko ne zna što je internet i tko ne zna ni računalo upaliti, govori Radeta.
Ako je u smislu promidžbe – u redu
Na pitanje kakav je buking, s obzirom na ovu izvanrednu epidemiološku situaciju, Radeta odgovara da je lipanj totalno podbacio.
– Iako je bilo nekih priča da će se u lipnju nešto pokrenuti, otvoriti granice, tek su od 1. srpnja neke ozbiljnije najave. Možemo reći da je već pola sezone otišlo u nepovrat. A to nije ništa čudno jer nama se turizam događa stihijski, traje tri mjeseca i nemoguće je cijelu godinu pokriti se time. Mi iznajmljivači bi u ovom trenutku potpisali da uopće budemo na pozitivnoj nuli za ovu sezonu, zaključuje Radeta.
Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija, koji je i sam iznajmljivač, kaže kako mu je teško komentirati ovaj prijedlog Vlade jer u ovom trenutku nije jasno kako je to točno zamišljeno.
– Premalo je informacija o tome da bih mogao komentirati. Ako je to zamišljeno u smislu promidžbe, kao prostor za oglašavanje privatnog sektora, onda mislim da je to u redu. Ali ako je zamišljeno kao platforma za prodaju, onda nikako, govori Fain.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
Treća i Četvrta liga
Briševu piripala golijada, »petarde« u četvrtom rangu
Hrvatska
PREMIJER
Plenković o ograđenom Markovu trgu: Što ne otvorimo Pantovčak pa nek’ se ljudi šeću do ureda Milanovića?
Scena
OSCAROVSKI FILM
U Japanu prikazan “Oppenheimer”, uz upozorenja i nelagodu u Hirošimi
Zadar
HOTEL PINIJA
[FOTO] Poznati zadarski hotel obnovio dio svoje infrastrukture: ‘Radovi su bili zahtjevni i teški…’
Hrvatska
PERUŠIĆ
Novo ruho jezerca u Kvartama
Zadar
PREDBLAGDANSKA PONUDA
BILI SMO NA ZADARSKOJ TRŽNICI I RIBARNICI: ‘Prodaja ide slabo, mislim da su centri učinili svoje…’
Scena
DAO PODRŠKU BABY LASAGNI
URNEBESNI VIDEO ZADARSKE LEGENDE Pogledajte kako Grdović pleše na Rim Tim Tagi Dim!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
IMPRESIVAN ULOV DOMAGOJA BAŠIĆA: ‘Samo što san spustija skosavicu u more, bum…’
Zadar
ĐIR PO KVARTU
ĐIR PO KVARTU (6) Kanalizacija na Ploči trebala bi biti prioritet: ‘To je sramota. Nervira me kad…’
Crna Kronika
KRAĐE