Utorak, 23. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

Sretna veza nakon sramežljivog početka

Autor: Edi Prodan

10.08.2008. 22:00
Sretna veza nakon sramežljivog početka


I nakon laganog redizajna, Mazda5 ne plijeni na prvom susretu no sa svakim novim kilometrom odnos se razvija u snažnu ljubav između putnika i vozila
Redizajn monovolumena Mazda5 je bio uistinu “nenametljiv”. Na prvi pogled kao da ga nije ni bilo. Ipak, aktualizirana je maska a kao značajan potez ističemo promijenjeni izgled stražnjih svjetala koja su postala vrlo efektna. Sve drugo nam je dobro poznato i iz prethodne generacije a bilo bi dobro, kad se već kretalo u redizajn, da se malo oživjelo unutrašnjost automobila. Kao obiteljski automobil “petica” je mogla biti ipak malo razigranija, tim više što nam se čini kako je ovo automobil zapravo najstrožih linija u cjelokupnoj Mazdinoj gami. Crno i sivo, pravilne linije, jednostavno za opsluživanje ali prestrogo.
Sve ostalo ide u red dobrog ili jako dobrog. Ponajprije funkcionalnost. Automobil obiluje prostorom a kako se cjelokupni stražnji dio – veliki prtljažnik i “karakuri” sustav drugog reda sjedala – može efektno preoblikovati, “petica” zaslužuje laskave ocjene. Svakako tu moramo dodati i obostrana klizna stražnja vrata pa je priča o komoditetu za čitavu obitelj potpuno jasna. Iako smo unutrašnjost pokudili zbog monotonosti, kvaliteta materijala i izrade su za svaku pohvalu.
U istom tonu nastavljamo i s motorom. Znani, vrlo rašireni dizelski agregat zapremine dvije litre ali snage prigušene na 110 KS odlično je uglađen a automobilu poput Mazde5 pristaje – savršeno. Svi su elementi što se postavljaju pred zahtjeve monovolumena zadovoljeni: snaga, okretni moment, potrošnja. Snage tako ne nedostaje i usudili bismo se reći kako je ovo uistinu 110 KS pa čak i koji “konj” više a ne da se kao kod mnogih nakon iskustva u vožnji začudimo kako automobil “na papiru” ima veliku snagu. Ma u kom se režimu nalazili i što god od ovako složene “petice” zahtijevali, čemu svakako pogoduje i značajni okretni moment, potrošnja je, unatoč velikoj karoseriji koja pri višim brzinama zna utjecati na povećanje šuma vjetra i njime inicirane buke, iznimno niska. Prosječno znatno ispod 7 litara što je u današnjim uvjetima podivljalih cijena goriva golemi plus.
Vožnja monovolumena ne spada u red sportskih, natjecateljskih disciplina no sasvim smo sigurni  da će vas ponašanje Mazde5, pa bilo to i u izazovnijim situacijama, ugodno iznenaditi. Nema ni pretjeranog naginjanja ili zanašanja pa bismo i podvozju Mazdine obiteljske krstarice dali vrlo dobre ocijene.
Cijena testiranog modela bila je 173.270 kuna a u doplatnim stavkama došli su još i metalizirana boja (3.848 kuna) stražnji park-senzori (2.150 kuna) i alu-naplaci (3.818 kuna). Tako formirani iznos nije malen, ali mu opravdanje pronalazimo prije svga u vrlo dobrom i prilagođenom motoru te velikoj funkcionalnosti unutrašnjosti. Svakako, za taj se novac dobiva i vrlo dobro opremljeni automobil jer ručna klima dobro obavlja svoj zadatak a audio sustav  mogli bismo okarakterizirati čak i kao jako dobar i snažan.
Konačna prevaga zbog čega se odlučiti za jedan ovakav automobil, jer mu vizualni kod ne “igra na prvu loptu”, mogla bi biti Mazdina pouzdanost, a to je, štoviše, i element na koji su posebno osjetljivi kupci obiteljskih automobila,  u koje monovolumeni nedvojbeno pripadaju. Mazda5 će vas sasvim sigurno dugo i vjerno služiti i s vremenom prerasti u vaš drugi dom.


Tehničke karakteristike
Zapremina: 1998 ccm Snaga: 110 KS pri 3500 o/m Okretni moment: 310 Nm pri 2000 o/m Dimenzije (d/š/v): 4505 / 1755 / 1655 mm Međuosovinski razmak: 2750 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 12,9 s Maksimalna brzina: 177 km/h Potrošnja (o/g/p): 5,4/7,3/6,1 Emisija CO2: 162 g/km  Prtljažnik: 538 l Težina: 1610 kg Gume: 195/65 R15
+: Motor, funkcionalnost, kvaliteta izrade
-: Monotone plastiče površine unutrašnjosti
Cijena: 183.000 kuna