Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Najbolje idu najmanji suveniri

10.08.2011. 22:00
Najbolje idu najmanji suveniri


Nije problem u asortimanu jer mi imamo suvenire koji koštaju od 10 do 310 kuna, ručno izrađene lutke ili fotografije koje prikazuju povijest grada, već u turistima koji su slabe platežne moći, zaključuje prodavačica


Suvenir uvijek  podsjeća na mjesto ili grad u  kojem je proveden godišnji  odmor. Čipkarice koje su  svoje rukotvorine izložile na  gradskoj tržnici i pored katedrale Sv. Stošije, već su u  predsezoni upozorile da  nam dolaze turisti koji su  više gledatelji nego kupci,  odnosno da samo razgledavaju, a ne kupuju.
Od 9 do 24 sata
Slično iskustvo imaju i  vlasnici štandova na gradskoj rivi. U razgovoru s prodavačicom na jednom od  brojnih štandova, doznajemo da je ovogodišnja ljetna  sezona obilježena s turistima koji nisu skloni kupovati  i trošiti novac. Na upit što se  najbolje prodaje, prodavačica odgovara, najmanji  suveniri.
– Odgovor na pitanje zašto  turisti ne kupuju možda leži  u činjenici da godinama uvijek dolaze isti gosti na zadarsko područje te su već  odavno kupili znakovite suvenire iz ovog kraja ili ih,  jednostavno, kupnja ne zanima, kazuje prodavačica.
Najbolje se prodaje, ističe  sugovornica, kič. Torbe, kape, šeširi, različiti rekviziti  za plažu, odnosno sve što će  turistima trebati tijekom ljetovanja, vrlo se često kupuje.
– Također, odlično se prodaju mali suveniri kao što su  magneti koji koštaju po 20  kuna, navodi prodavačica.
Na štandu su izložene majice s motivima hrvatskog  grba, Tornada, nogometnih  klubova i ostalo. Često turiste zanimaju znakovi na  majicama i njihovi simboli,  kao i značenje grba Dalmacije. No, od 15 kupaca, njih  dvoje odlučit će se za majicu. Turisti koji ljetuju s  djecom rado kupuju igračke,  ali opet se traži nešto jeftinije.
– Štand je otvoren svakodnevno od 9 do 24 sata, ali  znamo i duže. Ako je protok  ljudi veći, naravno da ćemo i  duže raditi, jer nema smisla  zatvoriti dok ima kupaca,  kaže prodavačica.
Na upit kakvi su kupci  turisti koji dolaze s kruzera,  sugovornica odgovara da se  uglavnom odluče iz Zadra  ponijeti jedan ili dva magneta.
Kruzerski gosti
– Riječ je uglavnom o ljudima starije životne dobi koji i da žele, nemaju vremena  tijekom jednog sata obaviti  kupnju i uz to razgledati  grad. Možda bi Francuzi i  Španjolci doista i kupili više  da imaju vremena, navodi  prodavačica.
Asortiman robe koja je  izložena na svim štandovima  na prvi pogled izgleda isto,  no prodavačica nas uvjerava  da nemaju svi istu robu u što  smo se kasnije uvjerili  prošetavši među štandovima. Neki imaju više  sunčanih naočala, ukrasnih  šalica, marama i ostalog.
– Što se tiče prodaje, nije  problem u asortimanu, jer  mi imamo suvenire koji  koštaju od 10 do 310 kuna,  ručno izrađene lutke ili fotografije koje prikazuju povijest grada, već u turistima  koji su slabe platežne moći,  zaključuje prodavačica.
Slično je iskustvo imala i  prodavačica na susjednom  štandu koja je potvrdila sve  izrečene tvrdnje te je još  ukazala na onu drugu stranu  posla na štandu koja se odnosi na neizvjesnost turističke sezone.
– Izloženi smo vrućini i  kiši, a uz to još kada imate  sezonu koja je bogata turistima koji uglavnom šetaju  i razgledavaju, onda se pitate kako pokriti sve troškove, zaključuje prodavačica.