Sada nam nedostaju aviogosti!

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Direktorica TZ-a Zadarske županije Mihaela Kadija o posezoni
Autor: 
Buktanje epidemije i na našim emitivnim tržištima zajedno s početkom školske godine doprinijelo je stavljanju na crvene liste. S obzirom na to da smo u srpnju i kolovozu ostvarili 70, odnosno 75 posto prošlogodišnjih noćenja i rujan je trebao biti odličan, čak i listopad, rekla je direktorica Kadija
Zadarski list/Arhiva
Mihaela Kadija

Špica turističke sezone je iza nas, a ako se po jutru dan poznaje, onda bi rujan mogao biti obećavajući barem kad je u pitanju - vrijeme. O tome hoće li biti gostiju u posezoni te općenito kakva nam je bila ova sezona pod prijetnjom epidemije koronavirusa, razgovarali smo s direktoricom Turističke zajednice Zadarske županije Mihaelom Kadija.

U županiji 35.000 gostiju

Mislite li da je možda naprasno prekinuta i je li možda epidemiološkoj situaciji unatoč, mogla dulje trajati?
Neosporno je da je daljnjem nastavku turističke sezone presudila pogoršana epidemiološka slika, kako u Hrvatskoj, posljedično i u Zadarskoj županiji. Buktanje epidemije i na našim emitivnim tržištima zajedno s početkom školske godine, doprinijelo je stavljanju na crvene liste. S obzirom na to da smo u srpnju i kolovozu ostvarili 70, odnosno 75 posto prošlogodišnjih noćenja i rujan je trebao biti odličan, čak i listopad.
Kakve su Vaše prognoze za posezonu?
- Trenutačno imamo 35.000 gostiju u županiji i u prvih sedam dana ostvarili smo 50 posto noćenja u odnosu na isti period 2019. No, ulazimo u mjesece u kojim su nam važni aviogosti, kojih će sada nedostajati. Avioprijevoz generalno u svijetu bilježi velike gubitke, tako da je i kod nas ovo ljeto značajno manje linija i tjednih rotacija, a krajem rujna zaustavlja se većina od predviđenih. Trenutno crvene liste nisu utjecale na ranije zatvaranje, no svakako će imati efekt za tu industriju, što nije dobro za daljnja planiranja.
Hoće li možda nautičari spasiti posezonu?
Nautika je od svih smještajnih segmenata imala najbolju realizaciju usporedno s prošlom godinom u srpnju i kolovozu. Svakako da je smještaj na plovilu idealan u ovo doba socijalne distance. Nažalost, sada pati od istih posljedica covida, tj. posljedičnih ograničenja putovanja, kao i druge vrste smještaja.

Nautički biseri i gastro priče

Kako komentirate uspjeh otoka Vira?
Turistička zajednica Općine Vir je svakako po prometu među našim najsnažnijim zajednicama, te apsolutno podržavamo napore lokalne samouprave i stanovnika u transformaciji otoka u poželjnu i prepoznatljivu turističku destinaciju. Vir se u posljednjim desetljećima u potpunosti preobrazio, a kao posljedicu imamo snažan turistički promet. Turizam se na Viru, kao i uostalom u Zadarskoj županiji, dobrim dijelom temelji na obiteljskom smještaju i vjernim gostima, bilo da je riječ o vikendašima, domaćim ili stranim turistima, vlasnicima nekretnina ili njihovih gostiju. Upravo zahvaljujući toj činjenici, Vir je čak i u vrijeme zaključavanja gospodarstva i zabrane putovanja tijekom ožujka i travnja ostvarivao turistički promet. No, Viru kao turističkoj destinaciji, a kako je to slučaj i u cijeloj Zadarskoj županiji, ali i u Hrvatskoj, prvenstveno nedostaje hotela, a posebice onih viših kategorija. Daljnji razvoj svake destinacije uvjetovan je investicijama u takvu vrstu smještaja, i niti jedna destinacija ne može napredovati bez adekvatnih ulaganja u hotele, bilo male, velike ili hotelska naselja, a posebno u one viših kategorija. Mi u Turističkoj zajednici Županije priželjkujemo naravno, povoljne investicijske uvjete na razini cijele države, privlačenje investitora i privatne inicijative koje će, kako u županiji, a tako i na Viru, omogućiti ulaganja u kvalitetne hotelske objekte odnosno daljnji razvoj hrvatskog turizma kako bismo ostali među vodećim turističkim destinacijama na Mediteranu.
I na kraju, kako i na koji način početi pripremati sljedeću turističku sezonu, imate li spremne različite »scenarije«? Hoćete li sudjelovati na važnim turističkim sajmovima?
- Iako planiramo nastupe na sajmovima na našim emitivnim tržištima početkom godine, neizvjesno je hoće li se održati. U komunikaciji koju planiramo provoditi u ključnim periodima oglašavanja krajem ove i početkom sljedeće godine i dalje ćemo naglašavati nautičke bisere, pregršt aktivnosti u našim divnim prirodnim atrakcijama te autentične gastro priče.
Jesen će pokazati najbolje kakva nas 2021. čeka. Tada ćemo temeljem višemjesečnog iskustva s epidemijom i raznim oblicima mjera i posljedica, moći bolje i realnije planirati. Vjerujemo da će se i na europskoj razini donijeti odluke i načini kako ipak omogućiti putovanja jer ljudima zaista treba odmor, posebno u vrijeme pandemije koronavirusa i stresova koje uzrokuje.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 4 (1 glasova)