U PRAVIM RUKAMA Zadarskom Cromarisu udruženje Hrvatski izvoznici dodijelilo Zlatni ključ

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Za samo deset godina postali najbolji hrvatski izvoznik u Italiju
Činjenica da nagradu Zlatni ključ dodjeljuje struka, odnosno udruženje hrvatskih izvoznika, daje joj i dodatni značaj jer se radi o stručnjacima koji su svjesni koliki trud stoji iza ovog našeg uspjeha, kaže Goran Markulin, direktor
MARKO PRPIĆ/PIXSELL
Direktor Cromarisa Goran Markulin (slijeva) primio je godišnju nagradu Zlatni ključ na konvenciji udruženja Hrvatski izvoznici

Na godišnjoj konvenciji udruge Hrvatski izvoznik dodijeljene su nagrade, a među nagrađenima našla se i zadarska tvrtka Cromaris d.d. koja je dobila Zlatni ključ za najboljeg izvoznika u Italiju.
U Cromarisu su ponosni na tu nagradu, a drektor tvrtke Goran Markulin ističe kako je to svojevrsna kruna desetogodišnjeg perioda poslovanja Cromarisa u Italiji.
- Upravo 2010. godine smo izvezli prve količine brancina i orade na zahtjevno talijansko tržište i za samo deset godina smo postali najbolji hrvatski izvoznik u Italiju. Činjenica da ovu nagradu dodjeljuje struka, odnosno udruženje hrvatskih izvoznika, daje joj i dodatni značaj jer se radi o stručnjacima koji su svjesni koliki trud stoji iza ovog našeg uspjeha, kaže Markulin te iznosi i konkretne brojke za 2019. godinu tijekom koje su u Italiju izvezli 4.400 tona ekvivalenta svježe ribe, a što, pojašnjava, predstavlja rast od 10 posto u odnosu na 2018.

Izvoze brancin, oradu i hamu

Dodaje da je Italija kao najveće svjetsko tržište brancina i orade tradicionalno sklona svježoj i svježoj očišćenoj ribi te da svježi brancin, orada i hama imaju najveći udio i u Cromarisovom izvozu u Italiju. Također, napominje i da je Cromaris na talijanskom tržištu prisutan i s proizvodima s dodanom vrijednošću – očišćenom ribom pakiranom u modificiranoj atmosferi, dimljenim i mariniranim delikatesama, svježim filetima u skin pakiranju te asortimanom ribe iz organskog uzgoja.
- Posebno nas veseli što u 2020. godini na talijanskom tržištu ostvarujemo još značajno bolje rezultate. Tako nam je prodaja u lipnju i srpnju rasla više od 50 posto u usporedbi s istim mjesecima prethodne godine. Tomu je prethodio snažan rast Cromarisovog tržišnog udjela u Italiji koji je povećan za više od 40 posto ove godine. Cromaris na talijanskom tržištu orade i brancina prema zadnjim pokazateljima drži 8,3 posto količinskog i više od 11 posto vrijednosnog udjela, pojašnjava direktor tvrtke Cromaris, koja posluje u sastavu Adris grupe, šeste tvrtke u svijetu u uzgoju orade i brancina s tržišnim udjelom od 3,2 posto svjetskog tržišta mediteranske ribe u 2019. godini.
Cromaris je, podsjetimo, osnovan još 2009. godini i sve otada prodaja mu redovno raste dvoznamenkastim godišnjim stopama rasta pa je od početnih tisuću tona narasla na gotovo 10 tisuća tona ekvivalenta svježe ribe u 2019. godini. Čak 84 posto svoje prodaje ostvaruje na izvoznim tržištima, a uz Italiju proizvode izvoze i u gotovo sve zemlje centralne i zapadne Europe, kao i u zemlje u našem okružju. Uz talijansko, najznačajnija Cromarisova tržišta su Austrija, Njemačka, Švicarska, Mađarska, Slovenija, Poljska…

Predvodnici novih trendova

- Što se tiče naših proizvoda, Cromaris je predvodnik novih trendova u industriji, što se najbolje vidi u konstantnom širenju asortimana. Uz već spomenute proizvode s dodanom vrijednošću od očišćene ribe, preko fileta do raznih oblika pakiranih proizvoda, Cromaris konstantno radi na komercijalizaciji novih mediteranskih vrsta kvalitetne ribe. Nakon uspjeha s hamom, možemo sad već najaviti lansiranje gofa za kraj ove godine, a radimo i na lansiranju zubaca u 2021., otkriva Markulin osvrćući se i na proljetne mjesece i proglašenje pandemije koja je brojnim tvrtkama stavila ključ u bravu ili otežala poslovanje.
- Ne možemo reći da nas kao i većinu gospodarstvenika situacija s pandemijom koronavirusa nije neugodno iznenadila. Međutim, od početka smo problemu pristupili s iznimnom ozbiljnošću implementirajući sve mjere i preporuke nadležnih tijela. Stavljajući osobnu sigurnost i zaštitu svih djelatnika na prvo mjesto, uspjeli smo proces proizvodnje i distribucije naših proizvoda očuvati neprekinutim. To nas je čak i dodatno okarakteriziralo kao pouzdane partnere našim kupcima, pogotovo na izvoznim tržištima gdje se u početku izbijanja pandemije doprema svježe ribe činila gotovo nemogućom misijom. Negativne posljedice pandemije još uvijek osjećamo, prvenstveno na domaćem tržištu. kaže direktor Cromarisa zaključno iznoseći kako je ta situacija na domaćem tržištu povezana s lošijim rezultatima ove turističke sezone.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)