Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Izvorni duh Japana

10.10.2011. 22:00
Izvorni duh Japana


U poplavi globaliziranih, unificiranih automobila Hondin Accord je ostao apsolutni original a kad mu se još pridruži i 200 KS – japanska se ultimativna preciznost još bolje ističe
U svakom slučaju apsolutno dojmljivo. Nije da nas je baš redizajn nešto posebno uzbudio no kad smo u ruke dobili srednjoklasnu Hondinu limuzinu Accord s benzinskim motorom snage 200 KS, shvatili smo da promjene ne moraju nužno biti samo one vidljive. Kompaktnost i čvrstoća svakog pojedinog detalja prvo su što se ističe. Accord se ne razbacuje “šarenim” detaljima unutrašnjosti, on prije svega nudi perfekcionističku ergonomiju. Kad sjednete za upravljač Accorda, nakon namještanja neminovnosti od sjedala do retrovizora, osjetit ćete se apsolutno sljubljeni s automobilom. A tada, tada uviđate da je unutrašnjost dizajnirao netko tko maksimalno poštuje osnovnu bit automobila – ugodnu vožnju. No, dobro da se ne bismo zabavljali samo s osobnim refleksijama doživljaja jednog od najpoznatijih Hondinih modela, istaknimo da se i vanjština promijenila. Ponajprije maska. Rešetka je razvedenija, primjerice umjesto jedne ima dvije prečke na otvoru hladnjaka, a i svjetla su zanimljivije oblikovana. Sve je zajedno dovedeno do granice na kojoj  oko često ne razlikuje Accord od Legenda.
Silna snaga, ukratko i najkraće su impresije vožnje. Pritajena snaga se tako veselo otpušta kad samo pokažete nakanu za bržom vožnjom. Poput dobro dresiranog psa koji se neće pomaknuti s mjesta dok mu vi ne date znak da može trčati, skakati i općenito ludovati do mile volje. Silno ubrzanje se može izmamiti na kojem god to mjestu željeli. Nevjerojatno je kako Accord u svim segmentima uvijek može još. Kako nema te brzine i postotnog nagiba na kojem ne može izvući dodatno ubrzanje.
Ono što nužno nije dobar pratitelj ovakvih karakteristika, visoka je potrošnja. Ali – gle čuda: prosječna nam se potrošnja iskazala u minusu u odnosu na ono što najavljuje proizvođač! On naime kaže – 8,9 litara. Mi pak ponosno pokazujemo 8,6 “na sto”! Ne događa nam se to često, no još je to jedna pohvala motoru što unatoč evidentnoj snazi, pa i zapremini, na nižim okretajima može biti itekako nezahtjevan. Iako – trošiti u gradu iznad 10 litara, teško da se može nazvati štedljivošću.
U zoni cijene, visoke jer 259 tisuća nikako nije malo, ipak smo zastali. Mnogo? Da ali samo ako ovako posloženi Accord kompariramo s osnovnom ponudom. Kada bismo pak u program ubacili sve karakteristike ovog automobila, uvidjeli bismo da baš i nema mnogo povoljnijih. K tome “executive” oprema podrazumijeva da smo dobili sve ali baš sve pa tako i kožne presvlake. Sigurnosna je oprema besprijekorna, audio sustav moćan i precizan, putni kompjutor sadržajan a svjetla – ona su nas posebno oduševila svojom efikasnošću pretvaranja noći u dan.
Nije Honda Accord 2.4 za svakog. Ona nažalost po brze vozače primjerice jeste za – presretače. Kojima skoro nitko ne može umaknuti. Ona jeste i za adrenalinski nastrojene poslovne ljude. Ali da ne mistificiramo – malo je onih za koje ne bi bila dobra. Istina mora se imati ponešto iskustva da bi se iskoristilo njezinu moć, njezinu potentnost, ali i to se da naučiti. Stoga, tko može, tko je uspio u životu neka se otputi makar na testnu vožnju. Nakon toga će cijeniti i naše riječi, ali i temperamentno izdanje japanske preciznosti. U globaliziranom moru sličnih jedan od rijetkih originala.


 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


ZAPREMINA2354 ccm
SNAGA201 KS
OKRETNI MOMENT234 Nm
DIMENZIJE4725/1840/1440 mm
MEĐUOSOVINSKI RAZMAK2705 mm
UBRZANJE7,8 s
MAKS. BRZINA227 km/h
POTROŠNJA7/11,9/8,8
EMISIJA CO2209 g/km
PRTLJAŽNIK467 l
TEŽINA1479 kg
GUME225/50 R17




plus
Stil, karakteristike, cijena
minus
potrošnja