Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Zadrani o inkluziji najviše naučili od belgijskih učenika

11.10.2018. 11:57
Zadrani o inkluziji  najviše naučili od  belgijskih učenika


Jučer je u Gradskoj loži održano svečano otvorenje Završne  izložbe ERASMUS+ projekta "NAIS" – New Angles of good practices on  Inclusion for all Students (Novi pogledi na dobru praksu uključivanja  svih učenika). Podsjećamo, riječ je o projektu koji je u Zadar 6. listopada  doveo 14 nastavnika i 17 učenika iz Belgije, Rumunjske i Latvije, a u Donatovom gradu ostat će do 13. listopada.


Oslikavanje  ruku kanom
Najbogatiji “izložbeni kutak” bio je onaj belgijskih učenika. Desetak  učenika različitih religija, nacionalnosti, kultura,… pokazalo je kako u  Belgiji konkretno izgleda dobra praksa uključivanja svih učenika. Dvije  učenice pokazivale su kako se oslikavaju dlanovi i ruke kanom. To je  inače tradicija pripadnika islamske vjeroispovijesti, posebice na dan  vjenčanja, kada se kanom ukrašavju nevjestine ruke. Nekoliko je učenika  izrađivalo od drveta privjeske za ključeve, predstavljajući smjer tesara  svoje škole, a na koje su printali simbol projekta NAIS i dijelili posjetiteljima izložbe. Također, nekoliko je učenica, predstavljajući smjer “domaćinstva”, pripremalo voćne ražnjice koji su se također dijelili.
Koordinator u projektu Edin Kadić, prof. mentor iz Medicinske škole  Ante Kuzmanića, kazao je kako je projekt vrlo jedinstven jer su u njega  uključene četiri europske srednje škole, s ciljem da se pokažu mogućnosti inkluzije.
– Htjeli smo pokazati kako učenike s različitim potrebama uključiti u  redovne odgojno-obrazovne procese u bilo kojoj zemlji Europe i svijeta,  uzevši primjere dobre prakse iz Belgije, Rumunjske i Latvije, kazao je dodavši kako su mnogo naučili od Belgijanaca s obzirom da je kod njih migracija vrlo izražena.
– Našim učencima je to puno značilo zato jer su kod nas različitost,  odnosno specifičnosti, još uvijek manje izražene. Imamo tek “manje  probleme” poput disleksije, disgrafije… Mi smo pokazali kako involvirati  te učenike u sustav i prenijeli iskustva kolegama iz zemalja partnera u  projektu, kazao je Kadić dodavši kako je za njih najzanimljiviji primjer,  od kojeg su najviše naučili, bila Belgija.
Kadić je objasnio kako je riječ o učenicima od kojih niti jedan nije iste  nacionalnosti, koji dolaze u Belgiju, u školu St Joseph, s jako malim socijalnim vještinama gdje je problem naučiti ih čak i elementarnom ponašanju poput kazivanja: “Dobar dan”.


Učenici s posebnim potrebama i migranti
Pročelnik za školstvo u Gradu Zadru, Joso Nekić, u svom je govoru  pohvalio Medicinsku školu što je sudjelovala u ovom projektu, jer će to  uvelike doprinijeti mijenjaju stavova u zadarskim školama i društvu prema različitostima.
– Ovaj program promovira primjere dobre prakse, uključivanje svih  učenika u odgojno-obrazovni proces, bilo da se radi o učenicima s posebnim potrebama, migrantima, učenicima pripadnicima nacionalnih  manjijna, različitih religija, ili socijalnih statusa, kazao je Nekić dodavši  kako je stav Grada da su svi učenici za nešto nadareni i da svi oni nešto  mogu, a na Gradu je da im pruži priliku i pomogne im.
Također, osvrnuo se na, još uvijek, nedovoljno riješenu situaciju vezanu za učenicike s posebnim potrebama u zadarskim školama.
– Učenici s posebnim potrebama u našim su školama još uvijek “kamen spoticanja” i ne dobivaju sve ono što im treba. To nam ne dozvoljava da dođemo do određenog cilja jer sustav mora svima osigurati i dati  što treba. Smatram to novim i velikim izazovom našeg obrazovnog sustava, kazao je dodavši kako je po tom pitanju optimističan jer Zadar ima  već puno iskustva u radu s nadarenim učenicima, s učenicima koji imaju  poteškoće u razvoju, a u posljednje vrijeme i s uključivanjem učenika  migranata.
 
— Slika
Ravnatelj Medicinske škole Davor Vidaković – domaćin prezentacije  projekta NAIS u Gradskoj loži
Arif SITNICA
 
— Slika
Belgijski učenicipokazali kako od drveta izrađuju privjesake za  ključeve
 
— Slika
 
 
— Slika
Medicinari u stvarnoj akciji na Narodnom trgu