Zdenka Zrilić: "Zadar je neizbježna točka i za najveće europske klubove!"

Slika korisnika valentinam
O Zadarskom košarkaškom turniru, njegovu značenju u košarci i u turizmu
Turnir kao takav nije samo košarkaški događaj nego je on projekt čija je platforma niz košarkaških utakmica, a na toj se platformi može raditi, graditi i sagraditi još puno toga. Turnir je sa svim onim što nudi i omogućuje, relativno rano postao nešto što mnogi veliki klubovi unaprijed ubace u svoj kalendar - kaže Zdenka Zrilić
Arhiva ZL / Iva PERINČIĆ
"Peti turnir bio je i košarkaški i organizacijski najbolji do sad!"

Peto izdanje Zadarskoga košarkaškoga turnira, koji je osmislila, utemeljila i koji sjajno provodi ovdašnja tvrtka Sport Event, nedvojbeno je bilo i najbolje klupsko predsezonsko nadmetanje u Europi. Zapravo, još od prvoga izdanja 2014. Zadarski košarkaški turnir (ili Zadar Basketball Tournament) višednevno je događanje u Dvorani Krešimira Ćosića, a svojim popratnim i zanimljivim sadržajima i u Zadru, događanje čija je reputacija neupitna.

- Ovo peto izdanje, koje je u kalendaru bilo u drugoj polovici rujna, još nam se svima koji smo bili u organizaciji, mota po glavi - govori Zdenka Zrilić, vlasnica i direktorica Sport Eventa, alfa i omega turnira.

Je li peto izdanje, čije su izvrsno finale odigrali Fenerbahče i CSKA, ujedno i najbolje?

- Po mom sudu, odnosno ako gledamo i organizacijski i sportski - da! Turnir je, ujedno, bio i najzahtjevniji do sada.

Možete li za peto izdanje reći "to je to!"?

- U odnosu na prvo izdanje, odnosno vrijeme koje je prethodilo tom prvom turniru, vrijeme priprema, te u odnosu na potonje turnire, svakako jest. Kad smo uopće počeli, nakon što je ideja razrađena, nismo mogli sagledati baš sve dimenzije, niti smo mogli znati što će nas sve tijekom turnira čekati. No, imali smo jedno načelo...

Koje?

- Da svaki sljedeći turnir nadmaši prethodni. To je načelo od kojega nikad nećemo odstupiti. U tom kontekstu spomenut ću kako je 2014. kad smo imali prvi turnir, u Turskoj održavan Gloria Cup, višegodišnji turnir s tradicijom i kvalitetom. No, Zadarski košarkaški turnir svojom kvalitetom i dobrom organizacijom uspio se prometnuti u klupsko predsezonsko natjecanje koje je sebi osiguralo "prime time" i tako će i ostati.

Kineska dimenzija

Dolazak izraelskoga Maccabija značio je i znatno više angažmana glede sigurnosnih mjera.

- Taj smo segment sa svoje strane proveli izvrsno.

Kako ste uspjeli na turnir dovesti kineskoga prvaka Liaoning?

- Za peti turnir htjeli smo i Kineze kao sudionike i potrajalo je sve to oko razgovora i dogovora, ali vrijedilo jer jer su ljudi iz toga kluba prezadovoljni otišli kućama. U razgovorima s Kinezima puno nam je pomogao Damir Knjaz s Kineziološkoga fakulteta u Zagrebu.

Ipak, nije bilo jednostavno ući u stanovito "polje interesa" i uspjeti u onomu što ste namislili ostvariti organizacijom jakoga turnira.

- Namjera Sport Eventa od početka je, pa onda i sve naše odluke i potezi, da i turnir bude nadasve ozbiljan poslovni projekt. Kao i u svakom poslu, nužna je dobro promišljena i osmišljena poslovna strategija, a nužan je i dobar tim. Ovaj projekt jakoga košarkaškoga turnira ima i glavu i rep i zato jest i postao najjači takve vrste u Europi. Peto izdanje prenosilo se u 15 zemalja, uključujući Kinu, pa dvije turske televizije, pa i Grci koji nisu imali predstavnika... Dakle, turnir kao takav nije samo košarkaški događaj nego je on projekt čija je platforma niz košarkaških utakmica, a na toj se platformi može raditi, graditi i sagraditi još puno toga. Turnir je sa svim onim što nudi i omogućuje, relativno rano postao nešto što mnogi veliki klubovi unaprijed ubace u svoj kalendar. Ove godine posjetio je turnir turski veleposlanik u Hrvatskoj, bio je i vlasnik Maccabija i različiti subjekti iz Zadra i naše Županije mogu taj višednevni događaj uključiti u polje svojih djelovanja u korist Zadra i Zadarske županije.

Možete li već danas nešto reći o šestom izdanju?

- Prije nekoliko dana smo u tvrtki s panoa na kojima ispisujemo pojedinosti, ideje i slično, sve prebrisali i ispisali samo - "2019."

Hoće li turnir ostati u istom formatu?

- Ovaj se format pokazao kao optimalan. Klubovi imaju najmanje tri sigurne utakmice što je trenerima itekako bitno u pripremnoj fazi. Realno je da ćemo imati šest sudionika, ali o terminu i još nizu drugih stvari, prerano je govoriti. Recimo, oko termina ćemo se puno pozabaviti jer će SP u Kini završiti 15. rujna, a do početka sljedeće klupske sezone bit će svega desetak dana.

Maccabi će se vratiti

Moglo se, recimo, u kuloarima Višnjika čuti da je Maccabi najavio da će sigurno doći.

- Da, to je istina, oni žele doći i dogodine. Nama je to veliko priznanje, i velika čast. U žarištu našega djelovanja bit će i dalje i Kina...

Koliko uopće ljudi zbog turnira dođe iz inozemstva?

- Računajmo da ih je u svih šest klubova bilo oko 200. Tu su zatim skauti, menadžeri, novinari, neki suci...

Zadarski je košarkaški turnir nedvojbeno događaj koji pridonosi i turizmu.

- Naš grad i naša županija imaju bezbrojne mogućnosti za razvoj turizma. Turnir svakako jest nešto što u određenoj mjeri pridonosi promidžbi i Zadra i Zadarske županije, a mi ćemo u svojoj poslovnoj politici i dalje slijediti tu liniju. Turnir kao takav nadišao je dimenziju privatnog poslovnog pothvata, odnosno postao je događaj koji može i Hrvatskoj turističkoj zajednici i ovdašnjim turističkim zajednicama i drugim subjektima biti sastavni dio djelovanja u cilju boljitka turizma.

Imate li nekih poteškoća smjestiti sve te ljude?

- Nažalost, Zadar kao turnističko odredište ne nudi dovoljno najviše stupnjevanih smještajnih kapaciteta. To je, zapravo, nama svima ovdje poznato. Naša suradnja s Falkensteinerom je odlična jer Punta Skala ima sve što je potrebno za smještaj velikih europskih košarkaških klubova i svi klubovi i ostali koji su sudjelovali na turniru imaju samo riječi hvale za smještaj. Uostalom, samo Višnjik kao takav primamljiv je s velikom dvoranom, sa četiri male i ostalim sadržajima. I sa SC-om Višnjik, s direktorom denisom Karlovićem, imamo odličnu suradnju.

Živa priča

Turnir je sam po sebi živa priča...

- Imamo u pravilu oko 50 ljudi angažiranih u svemu što vrhunska organizacija zahtijeva. Svaka momčad ima svoj autobus, svoje vozače, hostese, sve što joj je potrebno. Imamo nepredviđenih situacija koje zahtijevaju ad hoc djelovanje. Na primjer, ove godine Croatia Airlines nije iz nekih razloga htjela relativno kratko pričekati momčad Fenerbahčea koja je iz Cagliarija dolazila u Rim odakle je trebala sletjeti u Split. To je 40 ljudi s puno opreme i morali smo improvizirati pa ih iz Rima uputiti u Veneciju gdje ih je čekao autobus. U Zadar su došli u pet ujutro...

Igrom okolnosti na turniru ove godine nije bilo Zadra.

- Tu doista nije bilo moguće ništa napraviti jer je Zadar imao obvezu spram ABA lige, to je objektivna okolnost.

Ne čini li vam se da je posjećenost turnira nedovoljna?

- Samo jedan predsezonski turnir može na jednoj utakmici okupiti više od dvije, tri tisuće gledatelja, onaj grčki kad su zajedno Fenerbahče i Panathinaikos. Ujedno, budimo iskreni i priznajmo da određeni utjecaj imaju i rezultati nacionalne selekcije.

U Zadru i nastup Zadra...

- Da.

Imate li dojam da se Zadar u cjelini malo "ohladio" spram košarke?

- Držim da to pitanje može biti sastavnica neke znanstvene sociološke obrade poslije čega bismo dobili relevantne odgovore.

Poslije nedavnoga turnira provlačila se u glasilima mogućnost - preseljenja.

- Bilo je ponuda da turnir preselimo drugamo, ali on će ostati ovdje. Prevelika sam lokalpatriotkinja.

Etablirali ste se kao uspješna poslovna žena. Jeste li, možda, nailazili na otpore, svjevrsne zapreke, podcjenjivanja...?

- Ne dijelim poslove na muške i ženske. Ovaj posao radim punim elanom. U svakom poslu bitni su pristup, odgovornost, ozbiljnost, vjerodostojnost i ustrajnost da se čovjek izbori za ono najbolje što je moguće.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno