Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Nin deset godina nosi EDEN »krunu« i blista među turističkim draguljima Europe

11.11.2019. 18:15


Glavna gospodarska djelatnost grada Nina je turizam, a u uvjetima sve snažnije međunarodne konkurencije Nin koji ima obilježje izuzetno očuvanog okoliša s predjelima netaknute prirode što mu daje izvrsnu poziciju i time osigurava konkuretsku prednost i privlačnost. Ono što ga čini drugačijim je iznimna bioraznolikost i veliki broj prirodnih atrakcija na relativno malom prostoru: jedinstvena hrvatska laguna, duge prirodne pješčane plaže, sol s visokorazvijenom turističkom ponudom solane, ljekovito blato koje se godinama organizirano koristi na ljetnom Lječilištu u Ninu upisanom pri Medicinskom fakultetu u Zagrebu još 1960., eko botanički vrt, ornitološko područje s 250 vrsta ptica, 8 Natura 2000 staništa s endemičnim, osjetljivim i ugroženim vrstama biljaka, plitke obale s močvarnim predjelima, rijeka Miljašić jaruga, geografski položaj s morem na sjeveru te božanstveni pogled preko zaljeva na Velebit. Turistički promet se poglavito odvija u priobalnim mjestima Ninu i Zatonu, a nekoliko proteklih godina postupno jača turistička ponuda u netaknutom ruralnom prostoru gdje su smještena turistička mjesta Ninski stanovi, Grbe, Žerava i Poljica Brig koji čine područje 70 % teritorija lokalne samouprave Grada Nina.


Uz prirodne stoje i kulturne atrakcije
Upravo su mu navedena obilježja uz strukturu turističkih kapaciteta s kojima nastupa na tržištu, a poznato je da se na području grada Nina nalazi europski poznati Kamp Zaton unutar Zaton Holiday resorta te mali privatni obiteljski apartmani i kuće za odmor, donijeli prestižnu nagradu EDEN – europske destinacije izvrsnosti prije deset godina. Dodatne bodove je dobio na temelju toga što uz prirodne stoje i kulturne atrakcije, pa je Nin: jedan je od najstarijih gradova Mediterana, najstariji hrvatskih kraljevski grad, šarmantan, tri tisuće godina stari grad na malom otočiću spojen kopnom kamenim mostovima, čuva ostatke najvećeg antičkog hrama na tlu Hrvatske, skriva autentične mozaike u rimskom domusu, čuva orginale starohrvatskih brodova, skriva jedan Judin srebrnjak i kopiju krstionice kneza Višeslava, ima Muzej ninskih starina i Muzej soli te crkvenu riznicu Zlato i srebrno grada Nina i puno toga još. Uz povećanu brigu oko kulturne baštine koju proteklih godina provodi lokalna samouprava povećana je valorizacija i zaštita prirodnih vrijednosti jer turizmu drevnog Nina takav održivi pristup osigurava prosperitet. Kraljevski grad Nin već deset godina nosi titulu Eden destinacije pa je uz posebna, mala i odabrana mjesta Europe, pronašao svoje mjesto unutar europske EDEN obitelji. To mu je u razvoju turizma dalo smjer snažnije promidžbe prirodnih vrijednosti i oblikovanje turističke ponude održivih oblika turizma. Već deset se godina stvara mreža suradnika i razvija partnerstvo s lokalnim turističkim gospodarstvom te s javnim ustanovama i postupno se utječe na razvoj potrebne infrastrukture za kvalitetno promatranje ptica. Turistička potražnja postoji, a turistička ponuda Hrvatske nije oblikovana te turisti slučajno otkrivaju područja od interesa na internetu i društvenim mrežama i posjećuju takve destinacije poput Ninske lagune i ninskih solana. Jača se promidžba NATURA 2000 staništa koja su u velikoj mjeri prepoznata u Europi, a u Hrvatskoj je tu prisutna niska razina svijesti o vrijednosti područja s tom oznakom. U globalnom eko turizam je u porastu, a navedene selektivne vrste postoje, no potrebno ih je jače promidžbeno predstavljati.


Među najromantičnijim destinacijama Europe
Unatoč naslijeđu sezonalnosti koja se u teoriji turizma smatra nedostatkom iz godine u godinu je zabilježena disperzivnost turističkog prometa izvan glavne sezone, a to se događa iz dva razloga. Prvi je taj što ninski turizam predvodi jedan od najljepših hrvatskih kampova – kamp Zaton. Drugi razlog skriva se u tome što nosi titulu Eden – europske destinacije izvrsnosti koja je odredila smjer razvoja kroz ekološke oblike turizma te omogućila Ninu promidžbu putem reportaža koje pišu turističkih novinari privučeni prirodnim atrakcijama i kanala Europske komisije koja ga povezuje s agencijama koje nude održivi turizam. Kako je navedeno, Europska komisija financijski ulaže u promidžbu EDEN, europskih destinacija izvrsnosti koje su prepoznate kao najljepši dragulji Europe.
Promidžba Europske komisije utječe na turistička kretanja prema Ninu. Promidžbeno reklamirajući 81 EDEN destinaciju, Ninu je na portalu EBD darovano prvo mjesto, a kada se otvore ažurirani podaci s atraktivnim fotografijama o Ninu odmah se turista vodi na najveću smještajnu platformu Booking.com.
Upravo je nagrada Eden gradu Ninu privukla drugu titulu pod nazivom European best romantic destinations – jedne od najromantičnijih destinacija Europe gdje ga je smjestila uz bok poznatih romantičnih gradova Europe.




Eko park ninska laguna
Danas živimo u »globalnom selu« te se borimo za svoj dio turističkog kolača u otvorenoj globalnoj tržišnoj utakmici gdje vrijede tržišni zakoni. Na međunarodnoj razini svjedoci smo promjene tržišnih trendova. Sve snažnija potražnja za autentičnim turističkim iskustvom što zahtijeva kontinuirano istraživanje, benchmarking i oblikovanje nove turističke ponude novih turističkih doživljaja, daje Ninu veliku šansu za razvoj u sve snažnijoj međunarodnoj konkurenciji. U Ninu su posebno ponosni zbog razvoja edukativnog i promidžbenog projekta Eko park ninska laguna što definira razvojne procese, ali isto tako i razvoj izvrsne suradnje s pojedinim gradskim službama, zatim gospodarstvom, a posebno Solanom Nin, muzejskim ustanovama, odgojno-obrazovnim ustanovama od predškolske do školske dobi, te iznajmljivačima. Upravo briga, očuvanje i povećanje razine svijesti o jedinstvenom prirodnom nasljeđu uz kulturno nasljeđe je smjestilo Eden Nin na važnu poziciju u hrvatskom i europskom turizmu.


TAJNA USPJEHA


Upravo briga, očuvanje i povećanje razine svijesti o jedinstvenom prirodnom nasljeđu uz kulturno nasljeđe smjestilo je Eden Nin na važnu poziciju u hrvatskom i europskom turizmu.