Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Jači od polarne hladnoće

Autor: Edi Prodan

11.01.2009. 23:00
Jači od  polarne hladnoće


Redizajniranu verziju Peugeotovog karavana 407 uz klasična testiranja doveli smo i u polarne uvjete talijanskih Alpa gdje je temperatura padala na -26 C, no problema nije bilo te se još jednom potvrdilo kako je taj automobil u samom vrhu klase
Testirati automobil, redizajniranu verziju Peugeota 407 u karavanskom izdanju s 2-litarskim dizelskim motorom, u najvećem nevremenu koje je nakon katastrofičnog siječnja 1985. godine pogodilo sjever Italije, može se dvojako promatrati: kao veliku sreću ili jednaku toliku nesreću. Sreću jer se istinski test nekog automobila u pravilu i može napraviti u uvjetima koji nisu uobičajeni, a nije loše ni kad streme prema nečemu što možemo nazvati ekstremnim. Nesreću – pa iz razloga što baš nije neka sreća prometovati u uvjetima zasnježenih, blokiranih prometnica, u uvjetima kad su  Milano, Torino, Brescia ili primjerice Bergamo proglasili izvanredno stanje i neposredno nakon što su se djeca u Italiji, gdje nastava počinje odmah poslije Tri kralja, vratila u klupe, zatvorili škole ili je pak u Livignu, cilju našeg putovanja zabilježeno -26 stupnjeva Celzijevih, a danju je bilo sasvim normalno na displayu ugledati -17 C. Često je snježilo, a kako se to i u našem narodu kaže, ni najstariji stanovnici Livigna nisu pamtili takvu hladnoću. A naš Peugeot 407 SW? Bez problema. Odnosno, najveći “problem” koji smo svo to vrijeme doživjeli bilo je da nam jednog jutra (-16 C) automobil nije “zapalio” iz prve. Ali je iz druge to besprijekorno učinio.
Ponašanje u vožnji? Još se jednom pokazalo da kombinacija visoke razine elektronske uglađenosti i adekvatnih pneumatika daju iznimne rezultate, skoro na razini integralnog pogona. Naime, dobre zimske gume u kombinaciji s ESP-om čine čuda. Ne samo na zasnježenim prometnicama, već i kad taj snijeg  poprimi svoj uglačani oblik. Poštujući naravno uvjete na prometnici, što znači bez ma kakvih naglih pokreta i brzinskih ispada, držanje pravca nije problem, pa čak ni kretanje na uzbrdici.
Funkcionalnost i udobnost su također bili na vrlo visokom nivou. Peugeotova estetika je naravno neupitna. Ta francuska automobilska kuća u tom je pogledu nailazila na komplimente čak i kod onih koji su joj neskloni. Dobro, s obzirom na vrlo visoku razinu opreme koja je uključivala čak i navigacijski uređaj, na središnjoj konzoli ima velik broj prekidača, “gumbića”, pa je za njihovo pravilno korištenje potrebna određena prilagodba, no sve je drugo lijepo i ergonomski oblikovano. Jedna od manjih zamjerki koja se uočava kod maksimalne opterećenosti prtljažnika je tvrdi pokrov prtljažnog prostora. S obzirom na to da se može samo preklapati ili pak izvaditi, u ovakvim se situacijama bolje snalazi mekani, najobičniji prekrivač. Evo, ne mora luksuznije uvijek biti i korisnije. Mjesta za putnike ispred i straga ima dovoljno, a kako je stražnji naslon uključivao i “tunel” do prtljažnika, moguće je bilo prevoziti i duže predmete, u ovom, a i većini drugih slučeva, bile su to skije, bez narušavanja udobnost putnika. Svakako, taj zapravo vrlo jednostavni dio opreme omogućava izbjegavanje stavljanja krovnih kutija koje silno narušavaju aerodinamiku i povećavaju potrošnju koja je kod velikih karavana kao što je Peugeotov 407 jedna od iznimno važnih karakteristika. Kako nam je 2-litreni HDi s FAP pročistačem čestica snage 136 KS već dobro znani agregat, veća iznenađenja se i nisu mogla dogoditi. No, kako je motor kroz svo ovo vrijeme neprestano usavršavan, na kraju smo se prosječnom potrošnjom ipak iznenadili. Naime, kada ubilježite prosjek od svega 6,2 litre, a automobil ste pritom izložili najvećem mogućem opterećenju, kako putnicima tako i prtljagom, te kad ste taj prosjek dobili nakon vožnje autocestom ali i planinskim prevojima od kojih neki prelaze 2 tisuće metara, dakle u iznimno teškim uvjetima, na pohvalama se ne može niti treba štedjeti. Na uvjerljivost ovakve potrošnje svakako je utjecala i mjerena udaljenost veća od 1,5 tisuća kilometara. S istim smo automobilom na “otvorenoj” prometnici imali prosjek od svega 5,1 litru, no ipak smo ga uzimali s rezervom jer je mjerena udaljenost bila svega 200 kilometra. Naravno, i to je jasan signal kako se radi o vrhunskom suglasju motora i karoserijskog oblika, no za tvrdnje je ipak premalo. No, kad vam se navedeni prosjek ostvari u uvjetima koji su na granici ekstremnih (što još učiniti automobilu da biste ga podvrgnuli većim “mukama” od ovih koje bilježimo u tekstu) i na nemalom broju kilometara, tvrdnje se mogu slobodno isticati. Peugeotov luksuzni karavan s ovim motorom postaje i vrhunski štedljivac te u svakom slučaju ekološki osviješteno vozilo.
Osnovna cijena ovako složene 407-ice, s uključenom dopaltom za metalik boju, je nešto niža od 220 tisuća kuna, što možemo smatrati dobrim odnosom između uloženog i dobivenog. U našem slučaju iznos je značajno podigao sustav “pack navigacija u boji” koji uključuje satelitsku navigaciju s ekranom u boji i radiotelefonom s glasovnim naredbama od 16 tisuća kuna te xenon svjetla s opcijom pranja za koja treba izdvojiti dodatnih 6630 kuna, tako da se iznos zaustavio na 242.330 kuna. Ipak ne baš nisku cijenu bez problema opravdavamo vrhunskom opremom i već toliko puta spominjanim motorom, u “minus” zoni se nalazi tek nekoliko primjedbi. Prva su mali vanjski retrovizori. Štoviše, s obzirom da se sjećamo kako su veliki vanjski retrovizori bili jedan od aduta prigodom lansiranja modela 207 (tada je to bio prvi i jedini automobil s takvim sigurnosnim poboljšanjem), i redizajnirana je limuzina trebala uključiti taj element. Druga, i posljednja, primjedba se odnosi na nepostojanje stražnjih parkirnih senzora. Kako je naime razina opreme automobila bila vrlo visoka, morala je uključiti i tu uvijek, a u slučaju velikih karavana tim više, korisnu stavku.
Tek blagi redizajn, poboljšana oprema, dokazana funkcionalnost i jedna vrlo fina, profinjena elegancija, razlozi su zbog kojih će se svi oni skloniji ili naprosto obavezni čestom i dugotrajnijem boravku na cesti odlučiti za Peugeot 407 SW. Svakako, odabrati mogu upravo motor iz testnog primjerka jer je odlično usklađen s dimenzijama i namjenom automobila. Te se nakon toga ne trebaju bojati ni polarne hladnoće koja je zadesila naše testiranje. Mada, kad smo malo razmislili – pa i logično je da se Peugeot ne boji hladnoće, ta rodni mu je grad Sochaux u samom podnožju francuskih Alpa. Da završimo – dokazana ljepota i elegancija na našem su se testiranju dokazale i kao vrhunska izdržljivost i pouzdanost.


 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Zapremina: 1997 ccm Snaga: 136 KS pri 4000 o/m Okretni moment: 340 Nm pri 2000 o/m Dimenzije (d/š/v): 4765/1811/1470 mm Međuosovinski razmak: 2725 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,1 s Maksimalna brzina: 203  km/h Potrošnja (o/g/p): 5/7,9/6 l Emisija CO2: 159 g/km Težina: 1620 kg Gume: 215/55 R17 W  Prtljažnik: 448 l
+ Stil, funkcionalnost, motor
– Mali vanjski retrovizori