Redizajniranu verziju Peugeotovog karavana 407 uz klasična testiranja doveli smo i u polarne uvjete talijanskih Alpa gdje je temperatura padala na -26 C, no problema nije bilo te se još jednom potvrdilo kako je taj automobil u samom vrhu klase
Testirati automobil, redizajniranu verziju Peugeota 407 u karavanskom izdanju s 2-litarskim dizelskim motorom, u najvećem nevremenu koje je nakon katastrofičnog siječnja 1985. godine pogodilo sjever Italije, može se dvojako promatrati: kao veliku sreću ili jednaku toliku nesreću. Sreću jer se istinski test nekog automobila u pravilu i može napraviti u uvjetima koji nisu uobičajeni, a nije loše ni kad streme prema nečemu što možemo nazvati ekstremnim. Nesreću – pa iz razloga što baš nije neka sreća prometovati u uvjetima zasnježenih, blokiranih prometnica, u uvjetima kad su Milano, Torino, Brescia ili primjerice Bergamo proglasili izvanredno stanje i neposredno nakon što su se djeca u Italiji, gdje nastava počinje odmah poslije Tri kralja, vratila u klupe, zatvorili škole ili je pak u Livignu, cilju našeg putovanja zabilježeno -26 stupnjeva Celzijevih, a danju je bilo sasvim normalno na displayu ugledati -17 C. Često je snježilo, a kako se to i u našem narodu kaže, ni najstariji stanovnici Livigna nisu pamtili takvu hladnoću. A naš Peugeot 407 SW? Bez problema. Odnosno, najveći “problem” koji smo svo to vrijeme doživjeli bilo je da nam jednog jutra (-16 C) automobil nije “zapalio” iz prve. Ali je iz druge to besprijekorno učinio.
Ponašanje u vožnji? Još se jednom pokazalo da kombinacija visoke razine elektronske uglađenosti i adekvatnih pneumatika daju iznimne rezultate, skoro na razini integralnog pogona. Naime, dobre zimske gume u kombinaciji s ESP-om čine čuda. Ne samo na zasnježenim prometnicama, već i kad taj snijeg poprimi svoj uglačani oblik. Poštujući naravno uvjete na prometnici, što znači bez ma kakvih naglih pokreta i brzinskih ispada, držanje pravca nije problem, pa čak ni kretanje na uzbrdici.
Funkcionalnost i udobnost su također bili na vrlo visokom nivou. Peugeotova estetika je naravno neupitna. Ta francuska automobilska kuća u tom je pogledu nailazila na komplimente čak i kod onih koji su joj neskloni. Dobro, s obzirom na vrlo visoku razinu opreme koja je uključivala čak i navigacijski uređaj, na središnjoj konzoli ima velik broj prekidača, “gumbića”, pa je za njihovo pravilno korištenje potrebna određena prilagodba, no sve je drugo lijepo i ergonomski oblikovano. Jedna od manjih zamjerki koja se uočava kod maksimalne opterećenosti prtljažnika je tvrdi pokrov prtljažnog prostora. S obzirom na to da se može samo preklapati ili pak izvaditi, u ovakvim se situacijama bolje snalazi mekani, najobičniji prekrivač. Evo, ne mora luksuznije uvijek biti i korisnije. Mjesta za putnike ispred i straga ima dovoljno, a kako je stražnji naslon uključivao i “tunel” do prtljažnika, moguće je bilo prevoziti i duže predmete, u ovom, a i većini drugih slučeva, bile su to skije, bez narušavanja udobnost putnika. Svakako, taj zapravo vrlo jednostavni dio opreme omogućava izbjegavanje stavljanja krovnih kutija koje silno narušavaju aerodinamiku i povećavaju potrošnju koja je kod velikih karavana kao što je Peugeotov 407 jedna od iznimno važnih karakteristika. Kako nam je 2-litreni HDi s FAP pročistačem čestica snage 136 KS već dobro znani agregat, veća iznenađenja se i nisu mogla dogoditi. No, kako je motor kroz svo ovo vrijeme neprestano usavršavan, na kraju smo se prosječnom potrošnjom ipak iznenadili. Naime, kada ubilježite prosjek od svega 6,2 litre, a automobil ste pritom izložili najvećem mogućem opterećenju, kako putnicima tako i prtljagom, te kad ste taj prosjek dobili nakon vožnje autocestom ali i planinskim prevojima od kojih neki prelaze 2 tisuće metara, dakle u iznimno teškim uvjetima, na pohvalama se ne može niti treba štedjeti. Na uvjerljivost ovakve potrošnje svakako je utjecala i mjerena udaljenost veća od 1,5 tisuća kilometara. S istim smo automobilom na “otvorenoj” prometnici imali prosjek od svega 5,1 litru, no ipak smo ga uzimali s rezervom jer je mjerena udaljenost bila svega 200 kilometra. Naravno, i to je jasan signal kako se radi o vrhunskom suglasju motora i karoserijskog oblika, no za tvrdnje je ipak premalo. No, kad vam se navedeni prosjek ostvari u uvjetima koji su na granici ekstremnih (što još učiniti automobilu da biste ga podvrgnuli većim “mukama” od ovih koje bilježimo u tekstu) i na nemalom broju kilometara, tvrdnje se mogu slobodno isticati. Peugeotov luksuzni karavan s ovim motorom postaje i vrhunski štedljivac te u svakom slučaju ekološki osviješteno vozilo.
Osnovna cijena ovako složene 407-ice, s uključenom dopaltom za metalik boju, je nešto niža od 220 tisuća kuna, što možemo smatrati dobrim odnosom između uloženog i dobivenog. U našem slučaju iznos je značajno podigao sustav “pack navigacija u boji” koji uključuje satelitsku navigaciju s ekranom u boji i radiotelefonom s glasovnim naredbama od 16 tisuća kuna te xenon svjetla s opcijom pranja za koja treba izdvojiti dodatnih 6630 kuna, tako da se iznos zaustavio na 242.330 kuna. Ipak ne baš nisku cijenu bez problema opravdavamo vrhunskom opremom i već toliko puta spominjanim motorom, u “minus” zoni se nalazi tek nekoliko primjedbi. Prva su mali vanjski retrovizori. Štoviše, s obzirom da se sjećamo kako su veliki vanjski retrovizori bili jedan od aduta prigodom lansiranja modela 207 (tada je to bio prvi i jedini automobil s takvim sigurnosnim poboljšanjem), i redizajnirana je limuzina trebala uključiti taj element. Druga, i posljednja, primjedba se odnosi na nepostojanje stražnjih parkirnih senzora. Kako je naime razina opreme automobila bila vrlo visoka, morala je uključiti i tu uvijek, a u slučaju velikih karavana tim više, korisnu stavku.
Tek blagi redizajn, poboljšana oprema, dokazana funkcionalnost i jedna vrlo fina, profinjena elegancija, razlozi su zbog kojih će se svi oni skloniji ili naprosto obavezni čestom i dugotrajnijem boravku na cesti odlučiti za Peugeot 407 SW. Svakako, odabrati mogu upravo motor iz testnog primjerka jer je odlično usklađen s dimenzijama i namjenom automobila. Te se nakon toga ne trebaju bojati ni polarne hladnoće koja je zadesila naše testiranje. Mada, kad smo malo razmislili – pa i logično je da se Peugeot ne boji hladnoće, ta rodni mu je grad Sochaux u samom podnožju francuskih Alpa. Da završimo – dokazana ljepota i elegancija na našem su se testiranju dokazale i kao vrhunska izdržljivost i pouzdanost.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Zapremina: 1997 ccm Snaga: 136 KS pri 4000 o/m Okretni moment: 340 Nm pri 2000 o/m Dimenzije (d/š/v): 4765/1811/1470 mm Međuosovinski razmak: 2725 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,1 s Maksimalna brzina: 203 km/h Potrošnja (o/g/p): 5/7,9/6 l Emisija CO2: 159 g/km Težina: 1620 kg Gume: 215/55 R17 W Prtljažnik: 448 l
+ Stil, funkcionalnost, motor
– Mali vanjski retrovizori
najnovije
najčitanije
Zadar
prometno edukativna akciju
U Zadru održano županijsko natjecanje “Sigurno u prometu 2024”
Gastro
Savršen desert
Naišli smo možda najjednostavniji recept za sočnu čokoladnu tortu
Zadar
TRAGOM BOGATE PROŠLOST
SICU zasluženo nosi epitet kapitalnog objekta kulture
Nogomet
Nogomet
Rakitić planira produžiti ugovor sa saudijskim klubom. I supruga i kćeri su zadovoljne životom u Rijadu
Hrvatska
europska inicijativa
“MY VOICE, MY CHOICE” Započelo prikupljanje potpisa za siguran i dostupan pobačaj!
Zadar
ryanair
NOVA AKCIJA Iz Zadra letite u više od 30 europskih destinacija za 13 eura!
Hrvatska
TEŠKA NESREĆA
VIDEO Autobus kod Krvavice sletio s Jadranske magistrale u provaliju, vozač prevezen u bolnicu
Zadar
MELADA
ĐIR PO KVARTU (9) Stanovnici Melade ukazuju i na negativnosti: ‘Kao da sam na Lučkom…’
Zadar
Sunset Sports Media Festival
Talijanska nogometna legenda Alessandro Del Piero stiže u Zadar!
Crna Kronika
PU ZADARSKA