Cijepljenje presudno za povratak turizmu na kakvog smo naviknuli

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Mihaela Kadija o prošloj turističkoj godini i planovima za ovu
Autor: 
Naši se planovi i aktivnosti nastavljaju kao da će uslijediti normalnija turistička godina, a svakako ćemo se prilagoditi okolnostima kakve god bile, kao što smo i u 2020. godini. Ukratko, očekujemo turistički puno bolju godinu od prošle, a znamo da će i svi ostali dionici u turizmu naše županije dati sve od sebe da se to i ostvari, ističe Kadija
ARHIVA ZL
Mihaela Kadija, direktorica Turističke zajednice Zadarske županije

Iza nas je godina koja je bila izrazito izazovna za sve gospodarske sektore, a imajući na umu ograničenost kretanja i nemogućnost okupljanja jasno je da je turizam bio uvelike pogođen. Razgovarali smo s direktoricom Turističke zajednice Zadarske županije, Mihaelom Kadijom, o konačnim brojkama, važnosti stalnih gostiju, sigurnosti kao sve bitnijem faktoru, kao i o planovima za, kako se svi nadamo, povoljniju i uspješniju godinu koja je pred nama.

Iznad hrvatskog prosjeka

Možete li usporediti prošlu godinu s prethodnima, koliki je pad zabilježen te s obzirom na okolnosti, može li Zadarska županija ipak biti zadovoljna?

Za usporedbu uvijek uzimamo prethodnu godinu, a znamo da je 2019. bila rekordna i da smo u normalnim okolnostima očekivali ponovni rast turističkog prometa. 2020. je završila s ostvarenim prometom u odnosu na najuspješniju 2019. na 50% u dolascima i 65% u noćenjima. Iako nedovoljno, ipak je iznad hrvatskog prosjeka koji je na 37%, odnosno 50% sukladno.
No, ponovit ćemo još jednom kako smo u uvjetima pandemije ostvarili izvrsne brojke te je rezultat turističke 2020. godine iznad svakog očekivanja, pa svi zajedno moramo biti zadovoljni. Unatoč zaprekama, ostvarili smo 980.695 dolazaka od čega 255.253 domaćih i 725.442 stranih te ukupno 9.847.819 noćenja, od kojih su 3.758.992 ostvarili domaći gosti, a čak 6.088.827 strani gosti. Trebamo se možda prisjetiti koliko je neizvjesno turizam izgledao za vrijeme početka pandemije i lockdowna u ožujku i travnju te kako bismo tada bili pristali i na desetak posto prometa iz 2019. godine.

Jesu li tzv. vikendaši prošle godinu odigrali značajniju ulogu nego inače?

Iako neprekidno ističemo kako je naša sreća da velik broj ljudi za svoj drugi dom odabire upravo našu županiju, ti ljudi, iako ne plaćaju noćenje na uobičajen način, kod nas svakodnevno troše i pridonose ekonomskom rastu, brojke su vrlo jasne i kazuju kako smo u komercijalnom smještaju u dolascima ostvarili gotovo 46%, a u noćenjima skoro 56% rezultata iz 2019. godine što je i dalje bolje od podataka na nacionalnoj razini. Znači da, ne umanjujući veliku ulogu »vikendaša«, imamo odlične rezultate i u komercijalnim oblicima smještaja. Zadarska je županija, zahvaljujući zajedno komercijalnim i nekomercijalnim oblicima smještaja u godini koja je poremetila sve svjetske tijekove, a posebno turističke, postigla izniman uspjeh.

Podići pred i posezonu

Prema Vašem mišljenju, koliko je izostanak događanja utjecao na cjelokupnu ponudu, odnosno može li to također biti faktor uspjeha?

Upravo radi značaja događanja Turistička zajednica Zadarske županije već godinama dodjeljuje potpore događanjima i to onima koja, između ostalog, pridonose obogaćivanju turističke ponude i kreiranju novih motiva dolazaka turista na cijelom području Zadarske županije te razvoju inovativnih proizvoda koji omogućavaju produljenje turističke sezone i smanjenje sezonalnosti te povećanje turističkog prometa, posebice u razdoblju pred i posezone. Upravo je objavljen i naš Javni poziv za ovu 2021. godinu i nadamo se da će se velik broj događanja i realizirati.
Znamo da je, prema preporukama i sukladno epidemiološkoj situaciji, većina događanja u 2020. odgođena pa otkazana kako velika okupljanja ne bi ugrozila naše zdravlje i zdravlje naših posjetitelja, a također i u potpunosti zaustavila turističke dolaske. Svakako smo i mi u sustavu turističkih zajednica predložili i podržali takvo odgovorno ponašanje, a budući da nam je zdravlje ispred svega ostaloga, to su prihvatili i naši gosti znajući da pored događanja u našoj županiji postoji i niz drugih ponuda za kvalitetno provođenje vremena i zabavu u manjim skupinama.

Je li prošla godina možda pokazala koje su slabije strane našeg turizma i na čemu treba raditi?

Očito je u kolikoj mjeri osobito predsezona i posezona ovise o aviogostima i njihovim dolascima. Upravo zato već godinama radimo na poboljšanju uvjeta za boravak gostiju van glavne turističke sezone i stvaranju motiva za dolazak u županiju i u ostalim mjesecima pored ljetnih. U razmatranju 2021. godine i budućnosti turizma u našoj destinaciji, idu nam u prilog analize i istraživanja trendova uslijed krize. Naša ključna emitivna tržišta u dosegu su automobilom, naša struktura smještajnih kapaciteta odgovara na pitanje izolacije i higijene. Također trendovi ukazuju na povećani interes za aktivnosti na otvorenom te je očito da će utjecati na odabir destinacija za putovanja. To potvrđuje pravi smjer koji je zacrtan brend strategijom i potiče nas na nastavak uz adaptaciju u razinama komunikacije. Naše su aktivnosti godinama, još prije pandemije, bile usmjerene u tom pravcu pa trajno radimo na razvitku takvih proizvoda koji se mogu konzumirati i izvan glavne turističke sezone, kao što su nautički turizam, aktivni turizam – posebno biciklistički i pješački turizam, ruralni turizam – osobito eno-gastro turizam, i dr.

Vjerni gosti najbolji promotori

Premda je nezahvalno prognozirati, što očekujete od ove godine i kakvi su planovi?

Svakako priželjkujemo prije svega smirivanje epidemije i postupno povratak u normalne okolnosti. Velike nade polažemo u cijepljenje kako naših, tako i svih ostalih građana svijeta i vjerujemo da je to presudno za postupan povratak u život na kakav smo naviknuli. Svjesni smo da će do toga proći još dosta vremena, no naši se planovi i aktivnosti nastavljaju kao da će uslijediti normalnija turistička godina, a svakako ćemo se prilagoditi okolnostima kakve god bile, kao što smo i u 2020. godini. Ukratko, očekujemo turistički puno bolju godinu od prošle, a znamo da će i svi ostali dionici u turizmu naše županije dati sve od sebe da se to i ostvari.

Može li se očekivati dolazak stalnih, tradicionalnih gostiju? Kako održavate kontakt s njima?

Zadarska županija i nadalje računa na naše stalne, tradicionalne goste bilo da je riječ o domaćim ili stranim gostima. Oni su temelj na kojem se desetljećima turizam Zadarske županije diže i raste. Naša je županija, kako se time često volimo pohvaliti, omiljeno odredište brojnih vjernih gostiju koji nam godinama dolaze i naše destinacije gotovo drže svojim drugim domom. Oni su ti koji su i u uvjetima globalne pandemije dobro znali gdje dolaze i koliko su tu sigurni. Također su naši vjerni gosti i najbolji promotori, a znamo da je osobno iskustvo i usmena predaja najbolja reklama. Zahvaljujući njima, došli su nam i njihovi prijatelji, rodbina, poznanici i kolege. Na to svakako računamo u ovoj 2021. godini, ali i ubuduće. Uspjeh nije slučaj, plod je to višegodišnjeg truda svakog pojedinca jer smo živeći turizam svi mi u županiji domaćini, bilo da je riječ o konobaru, hotelskom ili agencijskom djelatniku, iznajmljivaču, policajcu ili trgovcu. Mi u Turističkoj zajednici Zadarske županije, posebice u posljednjim godinama, kontakte održavamo najčešće putem društvenih mreža i grupa. Također smo im uvijek na usluzi za telefonske ili pismene upite, a u normalnim godinama, oni su nam i redoviti posjetitelji na turističkim sajmovima i najčešće dolaze na naš štand tražeći naše materijale kako bi ih mogli pokazati svojoj rodbini, prijateljima, susjedima ili kolegama. Kako je već rečeno, njihovo dobro iskustvo je naša najbolja promocija. Tu je i naša mrežna stranica www.zadar.hr koja je prepuna korisnih informacija za sve goste, kako one koji nam dolaze prvi put, tako i za one koji su naši stari gosti. Naše su stranice trenutno aktivne na pet jezika - hrvatskom, engleskom, njemačkom, talijanskom i francuskom jeziku, a upravo su, kako bi se približili i ostalim našim gostima, u pripremi varijante na slovenskom, poljskom, češkom, slovačkom i mađarskom jeziku.

Čitava lepeza mogućnosti

Bez obzira na to kako će se razvijati epidemiološka situacija, može li se smatrati kako smo, koliko je to moguće, sigurna destinacija?

Zadarska je županija, kao i Hrvatska u cjelini, sigurna i poželjna turistička destinacija. Dokaz tomu su brojne obitelji koje godinama baš ovdje provode svoj odmor s djecom i svima najmilijima, a znamo da je osobito njima sigurnost na prvom mjestu. Trajni rast turističkog prometa u godinama prije pandemijske također su dokaz jer više od dva milijuna gostiju godišnje odabire upravo Zadarsku županiju za destinaciju vjerujući u njezinu sigurnost, a čemu pridonose svi naši ljudi, tvrtke i sve institucije. To je veliki kompliment i velika obaveza, naši se gosti i nadalje ovdje trebaju osjećati sigurni kao doma.

Koje bi prednosti u odnosu na ostale županije mogla imati Zadarska?

U odnosu na naše ostale županije, ukoliko govorimo o našim dalmatinskim županijama, Zadarska županija ističe se svojim geografskim položajem i prometnom povezanošću, odnosno zbog blizine, lakše i brže povezanosti s tržištima u okruženju, a koja su nam oduvijek prioritetna i predstavljaju našu bazu. Kod nas se, stoga, lako mogu provesti i kraći boravci kao što su praznici, blagdani ili produženi vikendi. Također je naša prednost raznolikost prirode koja nudi čitavu lepezu mogućnosti za provođenje kvalitetnog vremena, aktivnog odmora ili opuštanja.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 1 (1 glasova)