DAN BROJA 112 Sustav na koji se svi mogu osloniti u svakoj hitnoj situaciji

Slika korisnika mkvanja
Drugaši iz "Budinića" posjetili zadarski Centar
Autor: 
Djeca 2.e razreda Osnovne škole Šime Budinića posjetila su Područni ured za zaštitu i spašavanje u Zadru i pokazali zavidno znanje o tome kada i zbog čega treba nazvati žurni broj - 112
Vedran SITNICA
Voditeljica smjene u zadarskom Centru 112 - teta Jasna s dvadesetak učenika 2.e razreda OŠ Šime Budinića

Oni su mali, ali sve znaju kao veliki. Svi znaju za broj -  112 i kad ga treba nazvati. Znaju da taj broj treba nazvati ako je u  pitanju požar, prometna nesreća, ali i, kako su rekli, ako su u pitanju životinje...

- Ja sam vidio jednu mrtvu mačku na putu - rekao je Nikola, dok  mu je kolega objasnio kako prije nego što nazove 112 treba ipak,  najprije provjeriti jer, možda maca samo spava...

Sve im je to na licu mjesta objasnila i voditeljica smjene u zadarskom Centru 112 - teta Jasna, a riječ je o 20-tak učenika 2e razreda  Osnovne škole Šime Budinića koji su jučer zajedno sa svojom  učiteljicom Suzan Šoša u povodu Dana europskog broja 112, posjetili Područni ured za zašitu i spašavanje u Zadru.

S obzirom na to da baš u vrijeme njihovog posjeta Centru nije bilo poziva, u dogovoru s PU zadarskom, simulirala se situacija prometne nesreće s dvije ozlijeđene osobe, pa su djeca na licu mjesta  mogla čuti i naučiti kako o nesreći treba najprije obavijestiti Centar  112, reći da se dogodila nesreća, dati podatke o moguće ozlijeđenim osobama i adresu, a onda Centar 112 o tome odmah obavještava HMP i policiju.

Stalna edukacija djece već od vrtićke dobi

Nakon ove prezentacije rada operatera, djeca su poslušala i kratku edukaciju o poslovima i nadležnostima žurnog broja 112 i civilne zaštite.

- Ministarstvo unutarnjih poslova, tako i naš Područni ured, stalno provodi edukaciju po zadarskim vrtićima i školama, pa smo tako lani posjetili sedam vrtića kojima je bilo obuhvaćeno 345 djece  te 14 osnovnih škola s preko 800 djece. Ponekad djeca posjete i nas.  Sveukupan broj djece obuhvaćene edukacijom u prošloj godini bio  je 1.166 - iznio je podatke Siniša Filipović pročelnik zadarskog Područnog ureda za zaštitu i spašavanje dodajući, kako je to vrlo bitna preventivna aktivnost.

Naime, kako je podsjetio pročelnik Filipović, u državama Europske unije broj 112 koristi se temeljem Odluke Vijeća Europskih zajednica o ustanovljenju jedinstvenog europskog broja za hitne  službe 112 od 29. srpnja 1991., a  u Republici Hrvatskoj jedinstveni  europski broj za hitne službe 112 uveden je 11. veljače 2005. godine. Županijski centri 112 tako, zaprimaju pozive upućene na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 neprekidno i djeluju kao  jedinstveni operativno-komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija.

Od 1. siječnja ove godine sastavni dio MUP-a

- U proteklom periodu ovaj je sustav u Hrvatskoj ispunio svoju  osnovnu namjenu i prepoznat je kao sustav na koji se građani i turisti mogu osloniti u svakoj hitnoj situaciji. Posebno nas ohrabruje  činjenica porasta broja hitnih poziva na stranim jezicima, što znači  da broj 112 prepoznaje sve više inozemnih turista te ga koriste i u  našoj državi, a čime se Republika Hrvatska afirmira kao poželjno i  sigurno turističko odredište - rekao je Filipović naglašavajući kako  su se 31.12.2018. godine, zaključkom Vlade RH, poslovi koje je obavljala Državna uprava za zaštitu i spašavanje kao državna upravna  organizacija, prestali obavljati u dotadašnjem obliku.

- Sve nadležnosti, između kojih je bila uspostava i organizacija  rada broja 112 u Republici Hrvatskoj, od 1. siječnja ove godine sastavni su dio Ministarstva unutarnjih poslova. Novi organizacijski i  funkcionalni ustroj broja 112 u sastavu MUP-a, svakako će, vjerujemo, omogućiti i daljnju kvalitetnu afirmaciju ovog žurnog broja u  brzoj i učinkovitoj koordinaciji i razmjeni informacija između svih  ostalih žurnih službi - rekao je Filipović.

Najvažnije značajke i prednosti broja  i sustava 112

• Broj 112 građanima i turistima dostupan je 24 sata dnevno, a pozivi su besplatni sa svih javnih telefonskih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih priključaka.

• Pozivatelj ne mora poznavati telefonske brojeve hitnih službi te njihove teritorijalne i strukovne nadležnosti, što je posebno značajno za turiste ili pozivatelje u  stresnim okolnostima.

• Pozivom na broj 112 može se dobiti pomoć bilo koje hitne službe: policije, vatrogasaca, hitne medicinske pomoći, gorske službe spašavanja, službe traganja i  spašavanja na moru, inspekcijske ili komunalne službe te udruga građana koje su  svojim aktivnostima i sposobnostima vezane za sustav civilne zaštite, kao što su lovci ili ronioci.

• Sustav 112 omogućava lociranje pozivatelja na broj 112 te može pružiti mogućnost sporazumijevanja s pozivateljem na stranom jeziku.

• Pozivom na broj 112 štedi se vrijeme jer pozivatelj jednim pozivom praktički paralelno alarmira nekoliko službi, odnosno operater na broju 112 nakon dojave hitnog  slučaja alarmira i komunikacijski koordinira sve hitne i druge nadležne službe u  određenoj situaciji.

• Hitne službe u svom operativnom radu nisu ometane zlonamjernim, nenamjenskim ili višestruko opetovanim pozivima o istom hitnom slučaju jer im operater na  broju 112 takve pozive - ne prespaja.

Broj koji spašava...

Prema podacima Županijskog centra 112 u Zadru, lani je sveukupno zaprimljeno  40.258 poziva na broj 112 od kojih je bilo 27.522 namjenska poziva ili 68,4 posto,  potom 12.668 nenamjenskih poziva - 31,5 posto i 68 zlonamjernih poziva, 0,2 posto. Pozivatelji su u 13.990 poziva koristili fiksnu, a u 26.268 poziva koristili su  mobilnu mrežu. Od ukupnog broja poziva zaprimljeno je 758 poziva na stranom jeziku od kojih većina na engleskom jeziku. Pozivi su se u 2018. godini odnosili na  16.313 događaja od kojih je medicinskih 45 posto, sigurnosnih 40,3 složenih 9,3 i  vatrogasnih 5,4 posto.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno