KRUŽNI TOK NA KRATAK ROK Rješenja za ostanak kružnog toka kod bolnice neisplativa

Slika korisnika mkvanja
Stiglo obrazloženje i od Hrvatskih cesta
Razlog uklanjanja postojećeg kružnog toka kod OB Zadar je značajnije povećanje prometa kojeg sadašnji kružni tok uskoro više ne bi mogao podnijeti, pojašnjavaju iz HC-a
Zvonko KUCELIN
Kružni tok na križanju ulica Marka Marulića i Nikole Šubića Zrinskog (kod OB Zadar) rekonstruirat će se u semaforizirano raskrižje

Nakon tekstova o tome što kaže Grad, što struka, a što  građani o kružnim tokovima odnosno semaforiziranim raskrižjima, dobili smo obrazloženje i od Hrvatskih cesta.

Kako su nam potvrdili u svom priopćenju, kružni tok na križanju ulica  Marka Marulića i Nikole Šubića Zrinskog (kod OB Zadar) rekonstruirat  će se u semaforizirano raskrižje.

U priopćenju navode i prvotne razloge izgradnje kružnog toka.

Nema prostora za proširenje kružnog raskrižja

- Hrvatske ceste d.o.o su 2008. godine izgradile navedeno jednotračno  kružno raskrižje vanjskoga promjera 30 m, najvećeg kojeg se moglo  smjestiti u slobodni prostor, kako bi se iz Ulice Nikole Šubića Zrinskog  moglo skretati prema bolnici. Tada je Ulica Marka Marulića bila dvosmjerna, a Ulica Nikole Šubića Zrinskog dvotračna cesta. Zbog neriješenih imovinskopravnih odnosa nisu se mogle izgraditi trake za desno  skretanje bez ulaska u kružno raskrižje iz Zvonimirove ulice i Ulice Marka Marulića, stoji u priopćenju Hrvatskih cesta.

Kako nadalje objašnjavaju, razlog uklanjanja postojećeg kružnog toka  kod OB Zadar, riječ je značajnom povećanju prometa kojeg sadašnji  kružni tok uskoro više ne bi mogao podnijeti.

- Okvirni kapacitet izgrađenoga kružnoga raskrižja je 18.000 vozila na  dan. Kada se 2014. godine radila projektna dokumentacija za rekonstrukciju državne ceste DC407, prosječni godišnji dnevni promet na  DC407 iznosio je 20.130 vozila s tendencijom rasta prometa od oko 1%.  U 2018. godini prosječni godišnji dnevni promet iznosi 20.742 vozila, a  prosječni ljetni dnevni promet je 27.825 vozila. Dakle, postojeće jednotračno kružno raskrižje je bez proširenja, nedovoljnog kapaciteta, navode iz HC-a.

Kako se Ulica Nikole Šubića Zrinskoga proširuje u četverotračnu cestu, a Ulica Marka Marulića postaje jednosmjerna trotračna cesta, trebalo  bi proširiti kružno raskrižje u dvotračno da bi se povećala propusna moć  raskrižja. Tada bi vanjski promjer dvotračnoga kružnog raskrižja bez nogostupa iznosio 48-50m, no prostora za proširenje kružnog raskrižja u  dvotračno na dosadašnjoj poziciji nema bez rušenja trokatnice na  križanju ulica Marka Marulića i Nikole Šubića Zrinskog, objašnjavaju iz  HC-a.

Smanjila bi se prometna sigurnost

- Drugo rješenje je micanje središta kružnog raskrižja na slobodni prostor Ravnica ili bolnice, što bi zahtijevalo položajno premiještanje Marulićeve i Zvonimirove jer privozi kružnom raskrižju trebaju biti približno  pod pravim kutom. Oba navedena rješenja financijski su neisplativa u  odnosu na vrijednost cjelokupne rekonstrukcije DC407, objasnili su  nam iz HC-a.

Uza sve prednosti jednotračnoga kružnog raskrižja (veća sigurnost  prometa, manje posljedice prometnih nezgoda, kraće čekanje na prilazima, manji troškovi održavanja, smirivanje prometa u urbanim sredinama), iz HC-a navode kako bi se, s druge strane, rekonstrukcijom u dvotračno kružno raskrižje, uz poteškoće s pomanjkanjem prostora u već izgrađenim urbanim područjima, zapravo smanjila prometna sigurnost  jer bi se povećao broj konfliktnih točaka.

- Raskrižja većeg polumjera nisu najprikladnija rješenja ispred javnih  ustanova (u ovom slučaju bolnice) jer znatno produljuju putanju  pješaka. Osim toga, kako se iz Ulice Marka Marulića može skrenuti jednom trakom ravno i s dvije trake lijevo u Ulicu Nikole Šubića Zrinskoga,  a iz Ulice Nikole Šubića Zrinskoga se može skrenuti samo lijevo, izgradnjom kružnog raskrižja došlo bi (u kružnom raskrižju) do preplitanja dominantnih prometnih tokova, navode u priopćenju naglasivši kako izgradnjom kružnog raskrižja ne bi bilo moguće povezati sva raskrižja u  ulicama Ante Starčevića, Nikole Šubića Zrinskoga i Marka Marulića u  „zeleni val“ niti bi ih bilo moguće sinkronizirati.

Žmirići ostaju semaforizirani

Iz Hrvatskih cesta odgovorili su nam i na upit vezan za rekonstrukciju raskrižja na  Žmirićima koja bi konačno trebao riješiti noćne more Zadrana i turista.

- Raskrižje na Žmirićima na DC306 će se rekonstruirati pa će svi privozi postati  četverotračni, a u Ulici Hrvatskog sabora će se dodati dvije produljene trake za desno skretanje prema Ninu. Iz pravca Nina će se također produljiti i dodati dvije trake  za skretanje ulijevo u Ulicu Hrvatskoga sabora jer je prema brojanju prometa to dominantni smjer kretanja vozila, navode iz HC-a dodavši kako je duljina rekonstrukcije navedenih privoza oko 900 m, a oko 300 m u Put Nina i Matije Gupca.

- Raskrižje će ostati semaforizirano, ali ovog puta s fazama rada semafora prilagođenima novom stanju, kažu iz HC-a, a planirani početak radova najavljuju na jesen 2019. godine do kada planiraju kompletirati projektnu dokumentaciju i riješiti  imovinskopravne probleme.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 1.5 (2 glasova)