Visokom ocjenom turisti su ocijenili zadovoljstvo destinacijom, kao i većinu elemenata turističke ponude u Zadru i Zadarskoj županiji, pokazalo je istraživanje koje je provedeno tijekom 2019. godine na turistima korisnicima niskotarifnih zračnih prijevoznika. Od elemenata ponude najviše su zadovoljstva iskazali sigurnošću destinacije te ljepotom i očuvanošću prirode i krajolika.
Najznačajniji rezultati istraživanja prikazani su u Velikoj vijećnici Doma Zadarske županije predstavnicima turističkih zajednica, jedinica lokalne samouprave, nacionalnih parkova i djelatnicima u turističkom sektoru. Istraživanje je proveo Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru na odlaznom terminalu Zračne luke Zadar od lipnja do studenoga 2019. godine. Slučajni uzorak ispitanika obuhvatio je 800 ispitanika starijih od 18 godina, koji su ostvarili najmanje dva noćenja u Zadarskoj županiji. Rezultati istraživanja ocrtavaju profil, ponašanje i zadovoljstvo turista korisnika niskotarifnih zračnih prijevoznika u destinaciji Zadar i Zadarska županija.
Najviše ih dolazi iz Njemačke, UK i Francuske
Glavno odredište za trećinu gostiju koja doputuje zrakoplovima je grad Zadar, a s nešto više od osam posto po destinaciji slijede ga otok Pag, Split i Plitvička jezera. Radi se uglavnom o turistima mlađe životne dobi, što je u skladu s tipičnim putnicima koji putuju ovakvim prijevozom. Ispitani turisti najvećim dijelom su porijeklom iz Njemačke, Ujedinjenog Kraljevstva i Francuske, ali i drugih europskih država koje imaju zračnu liniju sa Zadrom.
Ukupno gledajući cijelo putovanje, ostvarena je prosječna potrošnja od 660,75 eura po svakom turistu. Ako se ovaj iznos podijeli s prosječnim brojem dana koliko su ispitani turisti boravili u destinaciji, proizlazi da je potrošnja po osobi i danu iznosila 124,90 eura, što predstavlja iznadprosječnu potrošnju u hrvatskim okvirima. Naime, prema nedavno objavljenim preliminarnim rezultatima istraživanja TOMAS prosječna dnevna potrošnja turista u Hrvatskoj u 2019. godini porasla je za 20 posto u odnosu na 2017. te iznosi 97 eura po danu.
»Tri četvrtine ispitanih u destinaciji Zadar i Zadarska županija došli su su prvi put, a najznačajniji izvor prve informacije vezane za destinaciju je bio internet te preporuka prijatelja i rodbine
Dr. sc. Gabrijela Vidić s Odjela za turizam Sveučilišta u Zadru
– Tri četvrtine ispitanih u destinaciji su prvi put, a najznačajniji izvor prve informacije vezane za destinaciju je bio internet te preporuka prijatelja i rodbine. Od prijatelja i rodbine su saznali i druge informacije o Zadru i Zadarskoj županiji, kao i iz putničkih mrežnih stranica poput TripAdvisora te s društvenih medija, kazala je dr. sc. Gabrijela Vidić s Odjela za turizam Sveučilišta u Zadru.
Primarni motiv dolaska sunce i more
Većina gostiju je, osim Zadra i Zadarske županije, posjetila Splitsko-dalmatinsko i Šibensko-kninsku županiju te otok Pag (Zrće), a od zaštićenih područja NP Plitvička jezera, NP Krka te NP Kornati. Rezultati ovogodišnjeg istraživanja također pokazuju kako je primarni motiv putovanja ispitanih turista uživanje u suncu i moru, zatim nova iskustva i doživljaji te razgledavanje nacionalnih parkova i parkova prirode. Ostali važni motivi koje su turisti pristigli niskotarifnim zračnim prijevoznicima naveli za motiv posjeta destinaciji su uživanje u gastronomiji, upoznavanje kulture i običaja te zabavna i kulturna događanja.
– Cilj Zadarske županije je stalno unaprjeđenje i jačanje turističke ponude posebice u pred i posezoni, ali i na turistički nerazvijenim područjima. Svjesni toga, zajedno s Turističkom zajednicom Zadarske županije provodimo niz mjera i potpora s ciljem pružanja dodatnih ponuda, odnosno aktivnosti koje omogućavaju produljenje turističke sezone i stvaranje prepoznatljivog imidža turizma Zadarske županije, naglasio je Lovro Jurišić, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo, turizam, infrastrukturu i EU fondove.
Među sadržajima za koje ispitanici navode da žele imati u ponudi obilasci su vinskih cesta i cesta maslinovog ulja, posjet obiteljskim seoskim gospodarstvima, zatim avanturističke i sportske aktivnosti, a istaknuli su nedostatak wellness i spa sadržaja te kupanja u bazenu. Turisti su najviše zamjerki iskazali na veliku gužvu, posebice u ljetnoj sezoni te na različite oblike signalizacije u destinaciji (cestovna, turistička i signalizacija na plaži).
Većina ispitanika, njih više od 90 posto, rado bi preporučilo Zadarsku županiju svojim prijateljima, a iako su ispitani turisti zadovoljni turističkom ponudom destinacije, iz rezultata je vidljivo kako je potrebno neprestano unaprjeđivati pojedine elemente te disperzirati sadržaje kako bi se smanjile gužve u destinaciji, posebice tijekom glavne turističke sezone, pokazalo je istraživanje Odjela za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru.
660,75
eura iznosila je ostvarena prosječna potrošnja anketiranih gostiju i to ukupno gledajući cijelo putovanje svakog od turista
najnovije
najčitanije
Svijet
TURSKI PREDSJEDNIK
Erdogan čestitao Putinu i ponovno ponudio posredništvo oko Ukrajine
Hrvatska
KAMPANJA SE ZAHUKTAVA
Grbin: “Imamo ustavni udar pištoljem na vodu”. Božinović: “Oni nemaju ni program, ni ljude, ni stranku”
Crna Kronika
OPTUŽEN JE
Osječki policajac optužen za ubojstvo djevojke službenim pištoljem
Hrvatska
STRANI RADNICI
Ličke pastire zamijenili strani radnici s Dalekog istoka, zadovoljni su plaćom i uvjetima
Hrvatska
NEVIĐENA KAMPANJA
SDP objavio sliku “onoga čije se ime ne smije izgovoriti”
Crna Kronika
više ozlijeđenih
Dovršen očevid prometne nesreće kod Zelenog hrasta
Zadar
ZLATNI PIR
Ljubav na prvi pogled Marije i Ivice Masnića traje već pola stoljeća
Zadar
(NE)ZAINTERESIRANI ZA POLITIKU
Razgovarali smo sa zadarskim maturantima koji dobivaju pravo glasa, evo što kažu o izborima
Crna Kronika
51-godišnjak
TEŠKA NESREĆA Pijan izazvao frontalni sudar u Zagradu, ozlijeđene tri osobe
Nogomet
dobio po glavi