Turisti u Zadru dnevno troše 28 eura više od hrvatskog prosjeka

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika martinazd
Putnici niskotarifnih prijevoznika iznimno zadovoljni destinacijom
Glavno odredište za trećinu gostiju koja doputuje zrakoplovima je grad Zadar, a s nešto više od osam posto po destinaciji slijede ga otok Pag, Split i Plitvička jezera. Radi se uglavnom o turistima mlađe životne dobi
Kroz Zračnu luku Zadar prošle godine je prošlo više od 800.000 putnika

Visokom ocjenom turisti su ocijenili zadovoljstvo destinacijom, kao i većinu elemenata turističke ponude u Zadru i Zadarskoj županiji, pokazalo je istraživanje koje je provedeno tijekom 2019. godine na turistima korisnicima niskotarifnih zračnih prijevoznika. Od elemenata ponude najviše su zadovoljstva iskazali sigurnošću destinacije te ljepotom i očuvanošću prirode i krajolika.
Najznačajniji rezultati istraživanja prikazani su u Velikoj vijećnici Doma Zadarske županije predstavnicima turističkih zajednica, jedinica lokalne samouprave, nacionalnih parkova i djelatnicima u turističkom sektoru. Istraživanje je proveo Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru na odlaznom terminalu Zračne luke Zadar od lipnja do studenoga 2019. godine. Slučajni uzorak ispitanika obuhvatio je 800 ispitanika starijih od 18 godina, koji su ostvarili najmanje dva noćenja u Zadarskoj županiji. Rezultati istraživanja ocrtavaju profil, ponašanje i zadovoljstvo turista korisnika niskotarifnih zračnih prijevoznika u destinaciji Zadar i Zadarska županija.

Najviše ih dolazi iz Njemačke, UK i Francuske

Glavno odredište za trećinu gostiju koja doputuje zrakoplovima je grad Zadar, a s nešto više od osam posto po destinaciji slijede ga otok Pag, Split i Plitvička jezera. Radi se uglavnom o turistima mlađe životne dobi, što je u skladu s tipičnim putnicima koji putuju ovakvim prijevozom. Ispitani turisti najvećim dijelom su porijeklom iz Njemačke, Ujedinjenog Kraljevstva i Francuske, ali i drugih europskih država koje imaju zračnu liniju sa Zadrom.
Ukupno gledajući cijelo putovanje, ostvarena je prosječna potrošnja od 660,75 eura po svakom turistu. Ako se ovaj iznos podijeli s prosječnim brojem dana koliko su ispitani turisti boravili u destinaciji, proizlazi da je potrošnja po osobi i danu iznosila 124,90 eura, što predstavlja iznadprosječnu potrošnju u hrvatskim okvirima. Naime, prema nedavno objavljenim preliminarnim rezultatima istraživanja TOMAS prosječna dnevna potrošnja turista u Hrvatskoj u 2019. godini porasla je za 20 posto u odnosu na 2017. te iznosi 97 eura po danu.


»Tri četvrtine ispitanih u destinaciji Zadar i Zadarska županija došli su su prvi put, a najznačajniji izvor prve informacije vezane za destinaciju je bio internet te preporuka prijatelja i rodbine

Dr. sc. Gabrijela Vidić s Odjela za turizam Sveučilišta u Zadru

- Tri četvrtine ispitanih u destinaciji su prvi put, a najznačajniji izvor prve informacije vezane za destinaciju je bio internet te preporuka prijatelja i rodbine. Od prijatelja i rodbine su saznali i druge informacije o Zadru i Zadarskoj županiji, kao i iz putničkih mrežnih stranica poput TripAdvisora te s društvenih medija, kazala je dr. sc. Gabrijela Vidić s Odjela za turizam Sveučilišta u Zadru.

Primarni motiv dolaska sunce i more

Većina gostiju je, osim Zadra i Zadarske županije, posjetila Splitsko-dalmatinsko i Šibensko-kninsku županiju te otok Pag (Zrće), a od zaštićenih područja NP Plitvička jezera, NP Krka te NP Kornati. Rezultati ovogodišnjeg istraživanja također pokazuju kako je primarni motiv putovanja ispitanih turista uživanje u suncu i moru, zatim nova iskustva i doživljaji te razgledavanje nacionalnih parkova i parkova prirode. Ostali važni motivi koje su turisti pristigli niskotarifnim zračnim prijevoznicima naveli za motiv posjeta destinaciji su uživanje u gastronomiji, upoznavanje kulture i običaja te zabavna i kulturna događanja.
- Cilj Zadarske županije je stalno unaprjeđenje i jačanje turističke ponude posebice u pred i posezoni, ali i na turistički nerazvijenim područjima. Svjesni toga, zajedno s Turističkom zajednicom Zadarske županije provodimo niz mjera i potpora s ciljem pružanja dodatnih ponuda, odnosno aktivnosti koje omogućavaju produljenje turističke sezone i stvaranje prepoznatljivog imidža turizma Zadarske županije, naglasio je Lovro Jurišić, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo, turizam, infrastrukturu i EU fondove.
Među sadržajima za koje ispitanici navode da žele imati u ponudi obilasci su vinskih cesta i cesta maslinovog ulja, posjet obiteljskim seoskim gospodarstvima, zatim avanturističke i sportske aktivnosti, a istaknuli su nedostatak wellness i spa sadržaja te kupanja u bazenu. Turisti su najviše zamjerki iskazali na veliku gužvu, posebice u ljetnoj sezoni te na različite oblike signalizacije u destinaciji (cestovna, turistička i signalizacija na plaži).
Većina ispitanika, njih više od 90 posto, rado bi preporučilo Zadarsku županiju svojim prijateljima, a iako su ispitani turisti zadovoljni turističkom ponudom destinacije, iz rezultata je vidljivo kako je potrebno neprestano unaprjeđivati pojedine elemente te disperzirati sadržaje kako bi se smanjile gužve u destinaciji, posebice tijekom glavne turističke sezone, pokazalo je istraživanje Odjela za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru. 


660,75
eura iznosila je ostvarena prosječna potrošnja anketiranih gostiju i to ukupno gledajući cijelo putovanje svakog od turista

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)