Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

Teško do mjesta u trajektu

11.04.2011. 22:00
Teško do mjesta u trajektu


Mnogo godina su tako Rivanjci čekali i spremali gradnju gusterni, crnih jama, dogradnju ili renoviranje kuća i slično i sve je to zbog trajekta odgađano i pokrenuto ovoga proljeća. A sada kada imaju pristanište suočavaju se s drugim problemom, teško dobivaju mjesto u trajektu


S proljećem je na  otocima oživjela i sezona  građenja, osobito je to vidljivo  na Rivnju, otoku koji je potkraj prošle godine prvi put  dobio i trajekt. Trajekti su i  dotad pristajali na Rivanj, no  prevozili su samo putnike, ne i  teret. Zbog neprilagođenosti  rive namijenjene samo brzim  linijskim brodovima, trajekti  se nisu mogli zadržavati i iskrcavati teret, pa su pristajali  na brzinu i “izbacivali” jedino  putnike. A lani je u listopadu  konačno završeno i rivanjsko  trajektno pristanište, kao zadnje u cijelome nizu pristaništa, što ih je u ovome desetljeću na zadarskim otocima  sagradilo Ministarstvo mora,  prometa i infrastrukture, pa  su otočani nestrpljivo čekali  kada će moći dovoziti i terete.  Mnogo godina su tako Rivanjci čekali i spremali gradnju gusterni, crnih jama, dogradnju ili renoviranje kuća i  slično i sve je to zbog trajekta  odgađano i pokrenuto ovoga  proljeća. A sada kada imaju  pristanište suočavaju se s drugim problemom, teško dobivaju mjesto u trajektu!
Naime, na liniji broj 433  Zadar – Rivanj – Sestrunj –  Zverinac – Molat – Ist trajekt  plovi samo dva puta tjedno. A  svaki od tih otoka ima svoje  potrebe. Država je, kako je  poznato, prošle godine na  proljeće zbog ušteda, tako su  to obrazlagali, znatno reducirala broj trajektnih linija na  zadarskome području, pa i na  navedenoj liniji, koja je ostala  na dva trajekta tjedno. I sada  je gužva na tim linijama pa  nikada nije sigurno da će se  kamioni uspjeti ukrcati. Premda se vozači propisno prijave  na vrijeme, čak i po tjedan pa i  više dana unaprijed, nikada  nisu posve sigurni da će se  željenoga dana i ukrcati i da će  im uspjeti organizacija posla.
Nažalost, takva situacija će  potrajati sve do ljetnoga plovidbenog reda, do početka lipnja, kada će se broj trajektnih  linija znatno povećati. Rivanj  bi ih tijekom toga razdoblja  trebao imati pet u tjednu. No  ljeti se manje gradi, a na većini  otoka, barem onih koji spadaju pod Grad Zadar, zbog  turizma je zabranjena bilo  kakva gradnja.