Zbog stanja pruge u pitanju milijunski poslovi zadarskih tvrtki

Slika korisnika admin
Marin GOSPIĆ
Teško da bi pruga u sadašnjem stanju mogla izdržati najavljeni opseg poslova

Nekoliko zadarskih tvrtki koje djeluju na području teretne  luke Gaženica potpisalo je vrijedne poslovne ugovore,  a kako bi ih i realizirali te poboljšali poslovanje u tekućoj i narednim godinama, u ponedjeljak su se u Zagrebu sastali s pomoćnikom ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Alenom Gospočićem. Sastanak koji su, na zahtjev zadarskih gospodarstvenika, organizirali Denis Ikić i Darijo Jurin iz Županijske komore Zadar trajao je 45 minuta, a direktori četiriju zadarskih  tvrtki: Nikola Dragičević iz Luke Zadar, Metka Stipčević iz Sojare, Boris  Jurić iz Tankerkomerc tekućih tereta i Bože Krce iz Kepol tehnike u nazočnosti ravnatelja Županijske lučke uprave Marinka Slavića pomoćniku  ministra te predstavnicima tvrtki HŽ Cargo i HŽ infrastruktura iznijeli su  svoje probleme i prijedloge za njihovo uklanjanje.

Pruga Zadar - Knin

- Tema sastanka bila je stanje i remont pruge Zadar - Knin te kapaciteti HŽ Carga jer je nekoliko tvrtki koje se bave prihvatom, distribucijom  i skladištenjem tereta, temeljem već potpisanih poslovnih ugovora najavilo povećani obujam rasutih i tekućih tereta. Nakon što je saslušao zadarske gospodarstvenike pomoćnik ministra Gospočić informirao se i o  raspoloživosti manevarskih sposobnosti HŽ Carga te trenutnog remonta  pruge Zadar - Knin, a potom je najavio dolazak predstavnika HŽ Carga i  HŽ infrastrukture u svaku pojedinačnu tvrtku. Cilj je bio da se optimalno  zadovolje buduće potrebe prijevoza tereta, rekao je Ikić napominjući kako su zadarski gospodarstvenici za razliku od prošle godine, kada je prevezeno 156 tona tereta, najavili dvostruko pa i trostruko veći obujam poslova ove godine.

Kako doznajemo, zadarska tvrtka Taknkerkomerc potpisala je ugovor s  jednom hrvatskom tvrtkom koja se bavi naftnim derivatima, Kepol tehnika s češkom za prijevoz repičinog ulja, a Agrokor za prijevoz žitarica.  No, željeznica je u jako lošem stanju pa je takav prijevoz spor i skup.

Zadarski gospodarstvenici upozorili su kako je cijena željezničkog prijevoza trenutačno izjednačena s kamionskim što nikako ne bi smjelo biti.

Potrebna ulaganja

No, da bi konkurentnost željezničkog prijevoza zaživjela trebat će nemala ulaganja. HŽ Cargo trebao bi osigurati vlakove sa šest do osam vagona, a trebali bi se, opaska je gospodarstvenika, pobrinuti i za higijenske uvjete. HŽ infrastruktura remont željezničke pruge realizirala je na  relaciji od Knina do Lepura što je brzinu vožnje povećalo na 70-80 kilometara na sat, no u još neobnovljenom dijelu moguće je postići maksimalno 50 kilometara na sat. Zbog toga se u praksi događa, ukazali su zadarski gospodarstvenici, da je za, primjerice rasuti teret, od ukrcaja u  Slavoniji do iskrcaju u Zadru prođe i više od deset dana. A u teretnom  željezničkom prijevozu važan je i osovinski pritisak koji je trenutačno  svega deset tona, iako bi trebao biti 20.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno