DAN KARIJERE Studij turizma prilagoditi turizmu!

Slika korisnika mkvanja
Na Sveučilištu u Zadru predstavile se turističke tvrtke
Studenti su spomenuli da bi nastava trebala biti prilagođena malo drugačije, odnosno da bi im poslodavci mogli davati poslove u trajanju od 2, 3 ili 4 sata dnevno, a ne punih 8. Stoga, to je svakako područje na kojem ćemo se potruditi nešto promijeniti, tj. prilagoditi studij turizma turizmu, zaključio je Klarin
Marin GOSPIĆ
Na Danu karijere bilo je oko 150 studenata, što je odlična posjećenost

Jutros je na Odjelu za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru održan Dan karijere namijenjen prije svega studentima 1. i 2. godine diplomskih studija, te 2. i 3. godine preddiplomskog studija.

Bila je ovo prigoda da se odabrane tvrtke predstave studentima Odjela. Od tvrtki, na Danu karijere sudjelovale su Coca-Cola HBC Hrvatska, Dogus Group Croatia, Falkensteiner H&R, Pine Beach Pakoštane, Selectio Kadrovi d.o.o. i Turisthotel d.d.

Nakon predstavljanja tvrtki, održana je panel rasprava s predstavnicima tvrtki, nastavnicima i studentima, a u zadnjem dijelu programa održane su različite praktične radionice tvrtki sa studentima Odjela na kojima su neke od tih tvrtki za svoje potrebe provele i selekcijski postupak sa studentima.

Već radi 70 posto studenata

Doc.dr.sc. Tomislav Klarin s Odjela za turizam i komunikacijske znanosti, inače profesor ekonomske grupe predmeta na Odjelu, kazao nam je kako većina studenata Odjela, preko 70% njih, već radi, neki tijekom cijele godine, a neki samo u sezoni. Ovo je samo jedan od načina da ih se još više približi životnim pričama ljudi koji su direktno zaposleni u turizmu, odnosno u tvrtkama koje su možda i budući potencijalni poslodavci studenata ovog Odjela.

- Neki od naših studenata već rade u ovim tvrtkama što je samo pokazatelj da već neko vrijeme s njima dobro surađujemo. Studenti odlaze kod njih na stručnu praksu, tamo i rade, a kroz ovakva događanja tvrtke studentima pružaju praktične savjete kako bi saznali koje sve kompetencije i znanja moraju posjedovati za ulazak na tržište rada, istaknuo je prof. Klarin dodavši kako je, u tom kontekstu, bilo je dosta preporuka studentima o tome što ih očekuje i kako da krenu životnim, odnosno radnim putem.

Osim predstavljanja tvrtki koje su sudjelovale na Danima karijera, Klarin je kazao kako je održana i panel rasprava koja je bila vezana uz tržište rada, aktualno stanje nezaposlenosti, pitanje odlaska mladih iz zemlje, bilo je riječi i o znanjima i kompetencijama koja se traže na tržištu rada te o usklađenosti obrazovnog sustava i potreba rada.

- Bilo je vrlo aktualno i konkretno. Ukupno je bilo oko 150 studenata, što je odlična popraćenost. Studenti su tijekom ovog događanja mogli direktno porazgovarati s poslodavcima u okviru selekcijskih razgovora. Mogli su ih pitati sve što ih zanima, predati im životopis i zamolbu za radna mjesta, kazao je dodavši kako su studentima najzanimljivije od svega bile praktične radionice vezane za neke konkretne situacije koje se događaju u okviru upravljanja ljudskim potencijalima, u marketingu, menadžmentu... Studenti su kroz grupni rad to konkretno pokušavali riješiti.

Stručna praksa dobro zaživjela

- Primjerice, snažna tehnologija, elektronički mediji, medijska i informacijska pismenost, znanja vezana uz strateško planiranje, analitičke dijagnostičke vještine potrebne za svladavanje ovog složenog okruženja. Ovakva događanja nam ukazuju i na problem nefleksibilnog sustava javnog obrazovanja. Naime, javna visoka učilišta i dalje su dosta nefleksibilna po pitanju dinamike tržišta rada. No, nisu jedina, nitko ne može pratiti ovu dinamiku, objasnio je naglasivši kako se Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, pokušava prilagoditi koliko može u okviru svojih studijskih programa, tj. koliko mu zakon dopušta.

- Tu svakako radimo na uvođenju nekih novih predmeta i kolegija koji su nužni za tržište rada i pokušavamo ih što više uključiti kroz stručnu praksu. Prije dvije godine započeli smo s programom stručne prakse što je dobro zaživjelo. Međutim, i dalje problem predstavlja usklađivanje sezonskog rada naših studenata i njihovog sezonskog zaposlenja, kazao je Klarin dodavši kako studenti, za vrijeme najjače sezone moraju rješavati svoje ispite.

- Studenti su spomenuli da bi nastava trebala biti prilagođena malo drugačije, odnosno da bi im poslodavci mogli davati poslove u trajanju od 2, 3 ili 4 sata dnevno, a ne punih 8. Stoga, to je svakako područje na kojem ćemo se potruditi nešto promijeniti, tj. prilagoditi studij turizma turizmu, zaključio je Klarin.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno