OPTIMIZACIJA OBRAZOVANJA I UŠTEDA Od osnivača na razini države očekuje se da opravdaju rad škola s malim brojem učenika

Slika korisnika mkvanja
Zadarska županija pripremiti će integralnu verziju prijedloga Mreže
Financijski aspekt nije jedini aspekt planiranja mreže. Za mrežu je važno geografsko određenje i demografski učinci. Ukidanje škola ne bi bilo na tragu nastojanja da se demografski trendovi u Republici Hrvatskoj, tako i u Zadarskoj županiji, moraju poboljšati
Zadarski list/Arhiva
Škole na otocima bi trebale ostati zbog pozitivnih demografskih učinaka

Zadarska županija kao osnivač 27 osnovnih škola na svom području postupila je po naputku Ministarstva znanosti i obrazovanja te svim školama, gradovima i općinama poslala smjernice za izradu nove mreže osnovnih škola usmjerene k optimizaciji obrazovanja i uštedi.

- Poslali smo smjernice i zatražili njihova razmišljanja i prijedlog za optimizaciju mreže. Analizom ćemo utvrditi kakvi su prijedlozi, uskladiti ih s Državnim pedagoškim standardom i pripremiti integralnu verziju prijedloga Mreže, kazao je Ivan Šimunić, županijski pročelnik za školstvo. Kao što je poznato, novom mrežom osnovnih škola, čiji su temelji postavljeni prihvaćanjem Zakona o odgoju i obrazovanja u osnovnoj i srednjoj školi, od osnivača na razini države očekuje se da opravdaju rad škola s malim brojem učenika, prvenstveno onih s manje od 150 kojih je u Hrvatskoj 174, a isto tako i rad prekapacitiranih škola kakvih je 235. Na koncu, očekuje se da donesu odluke koja će se obrazovna ustanova ugasiti, a koje će promijeniti status iz matične u područnu. Od 27 osnovnih škola na području Zadarske županije 11 ih je s manje od 150 učenika, no to ne znači i da će se one ugasiti.

- Škole koje imaju manje od 150 učenika su škole na otocima ili škole na područjima od posebne državne skrbi. Iako je Državnim pedagoškim standardom propisano da škola može imati najmanje 150 učenika, Standard je predvidio iznimke. Iznimke se odnose na škole kao što su naše: na otocima i na područjima posebne državne skrbi, kazao je Šimunić i naveo primjer Općine Sali na Dugom otoku.

- Kad u Općini Sali na Dugom otoku ne bi postojala škola, onda bismo kao mjeru demografske revitalizacije sigurno osnovali školu bez obzira na broj učenika. Ukidanje škole na tim područjima ne mora nužno značiti uštede. Za svaku školu bi trebalo raditi cost-benefit analizu, a nakon toga vidjeti financijski aspekt. Financijski aspekt nije jedini aspekt planiranja mreže. Za mrežu je važno geografsko određenje i demografski učinci. Ukidanje škola ne bi bilo na tragu nastojanja da se demografski trendovi u Republici Hrvatskoj, tako i u Zadarskoj županiji, moraju poboljšati, zaključio je pročelnik Šimunić.

Više o najavljenoj optimizaciji svakako će se znati nakon što jedinice lokalne samouprave kao osnivači škola dostave svoje prijedloge i mišljenja resornom ministarstvu, a što bi ujedno moglo značiti da se gotovo ništa neće promijeniti, a onda ni uštedjeti.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 3 (2 glasova)