Uzdanica turizma u neizvjesnoj godini

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
U ACI marini Šimuni optimistični zbog mogućnosti »izolacije« nautičara
Tijekom protekle godine ACI marina Šimuni ostvarila je izvrsne rezultate s obzirom na pandemiju koronavirusa i okolnosti u kojima se svi nalazimo. Dosegnuli smo gotovo 90% rezultata ostvarenih rekordne 2019. godine. Najveći pad broja dolazaka primijećen je u tranzitnom prometu, ali u jeku sezone ostvareno je nešto više mjesečnih vezova od očekivanoga, dok je na godišnjoj razini povećan broj godišnjih vezova, kaže Žunić
MARINA ŠIMUNI
Trend pada primijećen je u najmu dnevnog veza, a najam godišnjeg veza čak je zabilježio blagi porast

Prema statističkim pokazateljima za prošlu godinu nautički turizam je najviše profitirao u pandemiji koronavirusa. Zadarska županija je ostvarila 21% svih dolazaka i noćenja u lukama nautičkog turizma u Hrvatskoj.
O izazovima poslovanja u pandemiji koronavirusa i planovima za nadolazeću sezonu razgovarali smo s Stipom Žunićem, direktorom ACI Marine u Šimunima na otoku Pagu.
- Tijekom protekle godine ACI marina Šimuni ostvarila je izvrsne rezultate s obzirom na pandemiju koronavirusa i okolnosti u kojima se svi nalazimo. Dosegnuli smo gotovo 90% rezultata ostvarenih rekordne 2019. godine. Najveći pad broja dolazaka primijećen je u tranzitnom prometu, ali u jeku sezone ostvareno je nešto više mjesečnih vezova od očekivanoga, dok je na godišnjoj razini povećan broj godišnjih vezova, kaže Žunić.

Pobjednici pandemijskog turizma

Za razliku od hotelskoga ili privatnog smještaja u gradovima i naseljima uz obalu, nautički turizam se pokazao savršenim u vremenu pandemije. Putnici na plovilima imaju sav luksuz boravka u luksuzno uređenim prostorima, bez brige oko pretjeranih kontakata i mogućnosti zaraze koronavirusom.
- Usprkos i dalje izazovnim i nepredvidivim uvjetima razvoja pandemije u narednom razdoblju, ipak se nadamo dobroj sezoni, naročito zbog činjenice da je vlasnicima plovila i turistima na plovilima omogućena svojevrsna izolacija. Uz pridržavanje i provođenje svih preporuka i epidemioloških mjera, nautičari na plovilima borave s odabranim društvom i u mogućnosti su svakodnevno obilaziti skrovite, neistražene uvale, objašnjava Žunić i nastavlja kako se u ACI marinama svakodnevno provode sve preporučene mjere zaštite te poštuju svi higijenski i zdravstveni standardi kako bi se gostima omogućio bezbrižan boravak i putovanje.
Iako je zbog pandemije koronavirusa poslovanje patilo, naročito u sektoru kratkoročnoga najma brodica, u ACI marinama nisu doživjeli pad u svim sektorima najma plovila.
- Trend pada primijećen je u najmu dnevnog veza, nešto manje u mjesečnom vezu, a najam godišnjeg veza čak je zabilježio blagi porast, zbog čega smo optimistični, kaže Žunić.

Ključna prilagodba epidemiološkim smjernicama

Svi poduzetnici u sektoru turizma, bilo da se bave ugostiteljstvom ili iznajmljivanjem plovila morat će se prilagoditi epidemiološkim smjernicama Nacionalnog stožera civilne zaštite. Svi uključeni u turizam naglašavaju kako će pridržavanje epidemioloških mjera i prezentiranje Zadra i županije kao sigurne destinacije biti od presudne važnosti za uspjeh ove sezone.
- Pomno pratimo odluke Nacionalnog stožera civilne zaštite, preporuke Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Svjetske zdravstvene organizacije, kao i aktualno stanje u Republici Hrvatskoj jer nam je svima zdravlje, dobrobit i sigurnost svakog našeg gosta i zaposlenika na prvom mjestu. Ponosni smo sudionik projekta Safe Stay in Croatia koji za cilj ima pozicionirati Hrvatsku kao poželjnu i sigurnu destinaciju. Oznaka Safe Stay in Croatia jamči da u našoj marini u Šimunima, kao i svim ACI marinama diljem hrvatske obale, neprestano vodimo brigu o provedbi i poštivanju svih epidemioloških preporuka kako bismo uživali u sigurnom okruženju i zaštitili zdravlje svakog našeg gosta i zaposlenika, ističe Žunić.

Minimalni kontakt između zaposlenika i posjetitelja

Pružatelji usluga u sektoru nautičkog turizma, zbog prirode svog poslovanja su u mogućnosti smanjiti kontakte između posjetitelja i vlasnika brodica i zaposlenika marina na najmanju mjeru.
- Najveći broj gostiju u našu marinu dolazi automobilom na svoja ili iznajmljena plovila, što znači da tijekom putovanja imaju mogućnost ostvarivati minimalne socijalne kontakte, dok im sam boravak na plovilima također omogućuje izoliranost. Rezervacija i plaćanje veza mogući su putem naše mobilne aplikacije ACI Mobile App, stoga su kontakti s osobljem, također, svedeni na najmanju moguću razinu. Moramo naglasiti i da je ACI prilagodio svoje uvjete poslovanja novonastaloj situaciji. Maksimalno se poštuju sve epidemiološke mjere i preporuke. Sve to zasigurno je protekle sezone utjecalo na dobre rezultate, čemu se nadamo i ove sezone, ističe Žunić.

Specifična priroda poslovanja

Iako djeluju u sektoru turizma, marine formalno ne spadaju u skupinu pružatelja usluga u turizmu, već u skupinu pružatelja usluga iz oblasti sporta i rekreacije, što ih stavlja u nezavidan položaj u odnosu na ostale poduzetnike u turizmu. U ovo vrijeme prošle godine Udruženje marina Hrvatske izašlo je sa zahtjevima prema Vladi Republike Hrvatske, s ciljem ostvarivanja prava na potpore za očuvanje gospodarstva. U udruzi su bili nezadovoljni zbog izostavljanja nautičkog turizma iz sektorskih mjera u djelokrugu Ministarstva turizma i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Zbog specifične prirode poslovanja, marine nisu u mogućnosti koristiti horizontalne mjere za ublažavanje posljedica pandemije. Unatoč tome što zahtjevima udruge nije udovoljeno, u ACI marinama ostaju optimistični.
- Vlada je u uvjetima s kojima smo suočeni već više od godinu dana pokazala odgovornost i zadržala stabilnost te su brojnim sektorima najveća pomoć bile upravo mjere koje su im omogućile nastavak redovnog poslovanja. U sektoru turizma i nautike, resorna ministarstva pružaju podršku te se kontinuirano traže i provode razni načini pomoći što pozdravljamo i nadamo se što uspješnijoj sezoni. Jer ploviti se mora, ali sigurno, zaključuje Žunić.

Rekordna 2019. godina u nautičkom turizmu

Prema podacima Hrvatske turističke zajednice za 2019. godinu, u Hrvatskoj je u nautičkom turizmu tijekom te godine registrirano gotovo 540.000 dolazaka te više od 3,5 milijuna noćenja, što predstavlja rast od 12% u dolascima te 11% u noćenjima u odnosu na 2018. godinu. S navedenim pokazateljima nautički turizam ostvario je udjel od približno 3,7% u ukupnim komercijalnim turističkim noćenjima Hrvatske.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)