Novi vlasnik za godinu dana, Euroliga za pet

Slika korisnika admin
kkzadar_kkvojvodina_0309_praznetribine
Zvonko KUCELIN
PRAZNE TRIBINE - Strategija bi trebala i vratiti publiku u Krešinu dvoranu

Kako je bilo i najavljeno u ponedjeljak je održana strateška radionica KK Zadar na kojoj su osim članova upravnog odbora sudjelovali i predstavnici HKS-a, Tonada, te najznačajniji zadarski gospodarstvenici. Nakon cjelodnevnog sastanka jednoglasno je prihvaćena nova strategija razvoja kluba za naredne tri godine, dakle do 2012., a kao ključni ciljevi kluba istaknuti su preustroj vlasništva, orijentacija na razvoj vlastitih igrača, te dugoročna održivost sportskih ciljeva i promocija zdravog načina života u gradu Zadru i regiji. Nakon radionice održana je konferencija za novinare na kojoj su sudjelovali predstavnici četveročlane komisije Rajko Zurak, Branko Ljubičić, Dino Perović i Mario Bebić, predstavnik navijača Milan Bačić, sponzora Lenko Milin, te voditelji radionice, poznati zagrebački konzultanti, Stipe Miličević i Grigor Vidmar.

- Izbrusili smo sve ciljeve, projekte i programe, odnosno strategiju razvoja kluba s točnim zadatcima i nositeljima koji bi trebali biti zaduženi za te aktivnosti, naravno i s rokovima izvršenja. To je nešto što se prvi put događa u košarkaškom svijetu u Hrvatskoj. Nadamo se da nećemo odustati od realizacije ovog plana i da ćemo biti dovoljno koncentrirani i strpljivi kako bi ovaj strateški plan doveli do kraja. Trebat će puno znanja, energije, dobre volje i umješnosti za realizaciju ovog plana - kazao je Rajko Zurak, predsjednik četveročlane komisije.

Euroliga do 2014. godine

Strategija se sastoji od tri dijela. Prvi se odnosi na sport i navijače, drugi na zajednicu, a treći na vlasnike i sponzore.

- KK Zadar igrom, zadarskim srcem i rezultatima zavrijeđuje najponosnije navijače. KK Zadar igrom i rezultatima iznova potvrđuje da je "Bog stvorija čovika, a Zadar košarku" - stoji u prvom dijelu dokumenta.

Kao glavni ciljevi Zadra za iduću sezonu istaknuti su finale prvenstva Hrvatske i kupa Krešimira Ćosića, plasman među najbolje četiri momčadi NLB lige, te među najboljih osam Eurokupa. Osvajanje NLB lige planirano je do 2012. godine, a do 2014. trebali bi se stvoriti preduvjeti za ulazak kluba u Euroligu. Osim toga doći će do preustroja omladinskog pogona, organizirat će se ljetni kampovi, uspostavit će se mreža skauta u Hrvatskoj i BiH, a sklopit će se i više ugovora s lokalnim i regionalnim klubovima u cilju optimalnog razvoja igrača regije. Kad je riječ o prvoj momčadi ona bi trebala biti sastavljena od najmanje osam domaćih igrača.

- Ovo je strategija za trogodišnje razdoblje što znači da će intencija Uprave kluba biti maksimalno racionalna, kad je riječ o financijskim izdvajanjima, sastaviti momčad. Između ostalog naša će orijentacija biti na domaće igrače i pokušat ćemo vratiti neke naše igrače koji će biti sposobni pružiti istu kvalitetu igre kao i stranci, ali će nas puno manje koštati. To će se naravno raditi u suradnji sa strukom i nećemo raditi nepromišljene poteze. Napravit će se planirani proračun u okviru kojega se uprava kluba treba uklopiti i imati će odgovornost za probijanje, odnosno neprobijanje proračuna.

Osnivanje sportske agencije

Najavljeno je i osnivanje sportske agencije koja mora biti vlasnik većine igrača koji igraju za prvu momčad, te svojom kvalitetom mora pratiti igrače nakon napuštanja kluba do 2012. godine.

- Agencija bi trebala pružiti igračima koji će se razviti u ovom klubu budućnost i sportsko dostojanstvo. Ona bi trebala pratiti njihov put ne samo dok je igrač u klubu nego onda i kada ode iz kluba. Trebala bi voditi kompletnu brigu o igračima koji će imati potpisan dokument s tom agencijom. Kakav će to dokument biti, to mi danas ne znamo, a to će znati netko tko bude upravljao tom agencijom, odnosno buduća uprava kluba. Agencija će nuditi kompletan servis igračima koji poniknu u ovom klubu ili igračima iz drugih sredina koji su dovoljno mladi da dobiju maksimalnu podršku i da se razvijaju bez stresova. Nema nikakvih prepreka da je osnujemo i vjerojatno ćemo to napraviti odmah iza Skupštine kluba. Do jeseni će ona sigurno djelovati - istaknuo je Zurak.

Promocija zdravog i obiteljskog života

Što se drugog dijela dokumenta (onoga koji se odnosi na zajednicu) tiče strateški ciljevi kluba su promocija zdravog načina života motiviranjem djece i mladih za bavljenje košarkom. U tu će svrhu do 2010. godine biti organizirana košarkaška akademija kroz koju će godišnje proći 800 djece, organizirat će se zadarska mini košarkaška liga za osnovne i srednje škole uz korištenje termina prije službenih utakmica, a igrači će sudjelovati u promociji zdravlja i sporta u zajednici. Osim toga cilj KK Zadar biti će i promoviranje obiteljske vrijednosti kroz obiteljske posjete utakmica uz prosječan broj od 5000 gledatelja, te će stoga biti kreirani dodatni sadržaji za vrijeme i poslije utakmice, a oko dvorane će, do 2010. godine, biti otvoreni tematski košarkaški restoran, trgovina s navijačkim rekvizitima i košarkaška igaonica za djecu.

Treći i najveći dio dokumenta odnosi se na buduće vlasnike i sponzore koji će morati uvesti transparentnost u poslovanje kluba, redizajnirati organizaciju tako da podrži implementaciju strategije, konsolidirati financijsko poslovanje kluba (uštede na plaćama igrača do 7 mil. kuna), te uspostaviti sustav planiranja i praćenja poslovnih planova.

Uštede i dugoročni sponzori

- Danas se u klubu radi dobar dio poslova koji rade ljudi koji su u stalnom radnom odnosu u klubu. Procjenjujemo da za te poslove nije potreban toliki broj izvršitelja niti su potrebni toliki troškovi. To su poslovi knjigovodstva i financija koje danas vrlo uspješno mogu raditi i knjigovodstveni servisi ili npr. FINA i to uz puno manje novaca. Racionalizacija poslovanja na svakoj poziciji troškova je nužna i to je nešto na što će se ljudi koji u budućnosti budu vodili ovaj klub morati izuzetno koncentrirati jer će biti sve teže zatvarati financijsku konstrukciju.

Između ostalog Zurak je najavio kako se klub više neće oslanjati na jednogodišnje sponzore već će tražiti dugoročnu suradnju s ciljem stabilnosti kluba.

- Vrlo brzo će se vidjeti kako će se slagati momčad za iduću sezonu i normalno da je presudna stvar u tome kako ćemo riješiti trenutačne financijske obveze. Svjedoci smo teške financijske situacije u društvu i danas jedna kuna vrijedi kao pet prije godinu dana. Izuzetno velike napore ulažemo u pronalaženje novih sponzora i na pomolu smo dobivanje za klub jednog značajnog novog sponzora koji će biti dugogodišnji i to je jedna od odrednica u ovom dokumentu. Neće se više raditi od godine do godine već 70% proračuna iduće sezone treba biti sastavljeno od sponzora koji će biti dugoročni. Nadam se da ćemo uspjeti sanirati ovu situaciju. Možda to neće biti u tako kratkom roku ali mislim da ćemo pokazati svojim radom i pribavljanjem financijskih sredstava da imamo ozbiljnu namjeru sve obveze kluba riješiti. Uostalom teško ćemo provoditi ovu strategiju ukoliko ne riješimo financijske obveze kluba. Jedno ide s drugim.

Novi vlasnik

Posljednja, ali ne i manje važna, stavka dokumenta odnosi se na preustroj kluba. Novi vlasnici će tako biti odgovorni da stvore proaktivnu vlasničku strukturu koja će svojim angažmanom garantirati profesionalno i transparentno upravljanje klubom osiguranjem 30 milijuna kuna svježeg kapitala radi pokrića prenesenih gubitaka koji su danas u bilanci prezentirani kao krediti, odnosno skriveni troškovi po sponzorima koji nisu uključeni u rezultate.

- Ovaj dokument bi trebao biti usvojen na Skupštini kluba koja će se održati u drugoj polovici lipnja. Nekakvom ubrzanom dinamikom potrebno je minimalno šest mjeseci do godinu dana da bi se to počelo operativno odvijati. Treba napraviti dosta formalno pravnih predradnji, treba napraviti snimanje situacije u klubu, reviziju i procjenu imovine kluba, riješiti pravna pitanja, statut kluba, napraviti program za transformaciju... Očekujemo da bi se ubrzanim tempom taj postupak mogao dovršiti za godinu dana. Do kraja godine bi mi mogli odraditi sve pripreme za privatizaciju kluba, a sve ostalo je čista zakonska obveza. Novi vlasnik mogao bi se dakle znati za šest mjeseci do godinu dana - zaključio je Zurak.

 SAGADINOVA BUDUĆNOST PRIJE SKUPŠTINE

Budućnost trenera Zmage Sagadina trebala bi se, prema riječima Rajka Zuraka, znati i prije održavanja Skupštine kluba koja je najavljena za drugu polovicu lipnja.

- Na skupštini ozbiljni ljudi već moraju znati s kim idu u boj iduću sezonu, od uprave kluba do sportskog dijela. Ako to ne budemo znali onda će to značiti da se nismo dobro pripremili- kazao je Zurak.

 TRENUTAČNO STANJE NEODRŽIVO

Branko Ljubičić, glasnogovornik i član četveročlane komisije je istaknuo:

- Jako je bitno da su svi sudionici ove radionice na početku, nakon iznošenja stanja u KK Zadar, jednoglasno zaključili da je trenutno stanje neodrživo. To je ono od čega smo krenuli, a onda smo dalje izradili cijeli ovaj plan formiranja dioničkog društva.

 TORNADO PODRŽAVA STRATEGIJU

U dokumentu između ostalog stoji i da će Tornado smanjiti broj incidenata, te će svojim ponašanjem promovirati navijanje bez nasilja i alkohola.

- Priključili smo se ovoj radionci na poziv iz kluba jer smo po prvi put imali priliku sudjelovati u donošenju neke strategije i iskazati svoje mišljenje kako mi vidimo razvoj kluba. Drago mi je da su se naši stavovi na ovoj radionici poklapali. Mi vidimo klub isto kao i ljudi u upravi, a to znači da se baziramo na domaće igrače, zadarski proizvod i nadamo se da će se nešto stvarno poduzeti u vezi toga. Mi ćemo ovaj program podržavati dok vidimo da se po njemu radi. Ako ovo ostane mrtvo slovo na papiru normalno je da od toga neće biti ništa. Do sada smo slušali razno-razna obećanja, a ništa od toga nije ispunjeno. Sada imamo nešto konkretno, napismeno i imamo ljude koji stoje iza toga i očekujemo da se po tome radi. Dok je tako mi podržavamo ovaj program- kazao je Milan Bačić, predstavnik navijača.

 TKO STOJI IZA STRATEGIJE
Strateški plan razvoj KK Zadar od 2009.-2012. godine potpisuju: dopredsjednik KK Zadar Dino Perović, Božidar Longin (HKS), članovi upravnog odbora Rajko Zurak, Branko Ljubičić, Lenko Milin, Ivo Grbić i Mario Bebić, zatim predstavnik Tornada Milan Bačić, odvjetnik Zrinko Zrilić, sponzor Rade Šarić, direktor FINE Josip Klišmanić, direkor SC Višnjik Dino Bailo, te izvršni direktor KK Zadar Davor Perišić.
Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno