Biljana Borzan svoje istraživanje kojim je "srušila" velike europske koncerne predstavila i Zadranima

Slika korisnika valentinam
Trbina u Gradskoj knjižnici
Zastupnica je prezentirala svoj mukotrpan put dokazivanja pred EU parlamentom o tome kako su građani Hrvatske zakinuti u odnosu na ostale jer im se prodaju proizvodi lošije kvalitete
Marin GOSPIĆ
Biljana Borzan

Pred prepunom dvoranom Gradske knjižnice Zadar SDP-ova europarlametarka Biljana Borzan jutros je održala tribinu za građane pod nazivom "Jesmo li ravnopravni građani EU?" Potkrijepljeno mnoštvom podataka i video prezentacijom, zastupnica je prezentirala svoj mukotrpan put dokazivanja pred EU parlamentom o tome kako su građani Hrvatske zakinuti u odnosu na ostale jer im se prodaju proizvodi lošije kvalitete:

- Odabrala sam nekoliko primjera pomoću kojih možemo vidjeti jesmo li ravnopravni ili ne s ostalima u Europi. Vodila sam istraživanje o različitoj kvaliteti prozvoda jer su mi se naši građani žalili kako uočavaju razlike u proizvodima, od onih prehrambenih pa do automobila te da su primijetili kako je kvaliteta vani puno bolja. Naravno da se pred EU parlament ne može ići samo s time kako građani imaju osjećaj da je to tako, već morate provesti istraživanje. Stoga sam odlučila svoj prošlogodišnji fond EU parlamentarke utrošiti za jedno ovakvo istraživanje - pojasnila je Borzan početak svojega puta koji je izazavao niz reakcija u Europskoj uniji, posebice među velikim koncernima za koje se na krajau utvrdilo da u Hrvatsku doista šalju proizvode lošije kvalitete.

Napominje kako su njeni kolege u Parlamentu bili iznenađeni, ali i oduševljeni kada su vidjeli o čemu je riječ:

- Jer ovdje se radilo o tome tretira li nas netko kao građane drugog reda pa smo uzeli 21 prehrambeni proizvod i pet neprehrambenih, a voljela bih da sam imala novca za provesti istraživaje i na tehnici. U istraživanje sam krenula sama protiv jakih kompanija, za to su se mogle i godinama vući tužbe. Najprije smo napravili istraživanje o tome koje proizvode građani žele da istražimo. Pokazalo se da su to bili najpopularniji brendovi te smo kod 14 proizvoda našli razliku u kvaliteti, a bilo je i onih s većom cijenom od istih proizvoda u Njemačkoj - naglasila je

Za hrvatske građane ponižavajući je i primjer HIP kašica za koje je njeno istraživanje pokazalo da imaju manje voća i povrća od onih u Njemačkoj:

- Oni su to na kraju odlučili promijeniti jer se više nisu mogli nositi sa negativnom kampanjom. To je jedna mala pobjeda jer ipak nisu čekali promjene zakona već su sami promijenili proizvod. Ista je situacija i sa neprehrambenim proizvodima pa imate, prrimjerice, Ariel, za koji je istraživanje pokazalo da kod pranja odjeće morate povećati temperaturu i staviti više praška kako bi se postigao isti učinak kao sa istim proizvodom vani - kazala je SDP-ova zastupnica, poručujući kako je njeno istraživanje zapravao bilo "čavao u lijes" ovakvim proizvođačima.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (2 glasova)