Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

Umjesto u napredak, prijevoznici “dovezeni” do ruba opstanka

Autor:

11.06.2009. 22:00
Umjesto u napredak, prijevoznici “dovezeni” do ruba opstanka

Foto: Vedran SITNICA



Dragan Brzoja se pozvao na Zakon o cestovnom prometu, koji je na snagu stupio 1. siječnja 2007. godine, a prema kojemu je svakom prijevozniku za rad u ovom poslu potrebna licencija. No, kako je istaknuo Brzoja, pridržavajući se zakonskih propisa, svaki je “legalni” prijevoznik dužan nametnuti visoke cijene zbog čega mu je onemogućen razvoj


Okrugli stol s predstavnicima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, predstavnicima Ministarstva financija, Carinske uprave, Inspektorata za cestovni prijevoz te predstavnicima prijevoznika pri HOK-u i HGK održan je u srijedu u prostorima Obrtničke komore Zadarske županije.
Tema okruglog stola bila je “Problemi prijevoza rasutih tereta javnim cestama” s naglaskom na angažman prijevoznika u luci Gaženica te na ostalim gradilištima u Republici Hrvatskoj.
U sklopu uvodnog govora prisutnima se prvo obratio Eduard Vicković, predsjednik Obrtničke komore Zadarske županije, pozdravivši sve nazočne, a izrazivši potom vjeru da će predstojeći sastanak biti jedan od doprinosa za početak rješavanja nagomilanih prijevozničkih problema.
Kalmetina pozornost prijevoznicima
– Uvjeren sam da se dijalogom najbolje mogu riješiti bilo koji problemi, a stoga se nadam da će se jednako tako riješiti i prijevoznički problemi. Stoga danas ovdje, s jedne strane, imamo predstavnike ustanova koje na neki način određuju sudbinu naših prijevoznika, a s druge, same prijevoznike. Zato se iskreno nadam da će današnji sastanak rezultirati kvalitetnim zaključcima, kazao je Vicković, nakon kojega se uvodnim riječima prisutnima obratio Ivica Perović, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, naglasivši kako se obraća i u osobno ime ministra Božidara Kalmete, koji posebnu pozornost redovito daje upravo prijevoznicima.
– U proteklih godinu dana zaista smo puno radili na jačanju naših kapaciteta, na jačanju inspekcijskih mobilnih ekipa, koji su za sada stacionirani samo u Zagrebu. No, u planu je i formiranje regionalnih mobilnih inspekcijskih ekipa. Moram istaknuti da je suradnja s prijevoznicima zaista dobra, slušamo vaše savjete i to prvenstveno radi zaštite prijevoznika, dok je uloga inspekcije uvesti red u područje na kojemu vi radite, kazao je Perović, istaknuvši da će na ovom sastanku rado poslušati sve prijedloge prijevoznika koje će potom prezentirati na sljedećem kolegiju ministra.
 Tražiti posao kod ilegalaca
Napomenuo je također da je u izradi i novi Zakon o javnim cestama zbog čega je ovaj sastanak došao u pravo vrijeme kako bi se prijedlozi i stavovi prijevoznika mogli u njega uklopiti.
Istaknuvši da su prijevoznici danas svjedoci velikog prijevozničkog posla od kojega su očekivali veliku šansu za razvoj, a doživjeli upravo suprotno, prisutnima se obratio Dragan Brzoja, predsjednik Ceha prijevoznika Zadarske županije. Pozvao se pritom na Zakon o cestovnom prometu, koji je na snagu stupio 1. siječnja 2007. godine, a prema kojemu je svakom prijevozniku za rad u ovom poslu potrebna licencija. No, kako je istaknuo Brzoja, pridržavajući se zakonskih propisa, svaki je “legalni” prijevoznik dužan nametnuti visoke cijene zbog čega mu je onemogućen razvoj.
– Ako se ovako nastavi bit ćemo primorani doslovce parkirati vozila i tražiti zaposlenje kod ilegalnih prijevoznika koji u ovakvim uvjetima znatno bolje prolaze, kazao je Brzoja, nakon čega je sastanak nastavljen po točkama dnevnog reda, a onu prvu na temu “Usklađivanje i primjena Zakona i Pravilnika u cestovnom prijevozu”, otvorio je Franjo Svrtan, predsjednik Udruženja prijevoznika grada Zagreba.