U brodogradilištu Nauta-Lamjana na otoku Ugljanu ostali uskraćeni za oko 25 milijuna kuna

Slika korisnika admin
Autor: 
lamjana3
Brodogradilište Nauta-Lamjana na otoku Ugljanu

Predstavnici petnaest do dvadeset hrvatskih tvrtki koje su nakon izvršenih radova na obnovi američke platforme "Key Manhattan" u brodogradilištu Nauta-Lamjana na otoku Ugljanu ostali uskraćeni za oko 25 milijuna kuna najavili su osnivanje udruge u nadi da će se tako lakše i brže izboriti za svoja potraživanja.

Nazivajući se za sada 'udrugom prevarenih izvođača radova' predstavnici tih tvrtki/izvođača Vjekoslav Jurkić i Tomislav Peranović (vlasnici tvrtki Jurkić i Lamjana te DMT) na konferenciji za novinare u Zagrebu poručili su da od svojih potraživanja neće odustati niti dopustiti da se njihov problem 'slegne u ladicama i odugovlači godinama'.

Zbog neisplaćenih potraživanja koja su se gomilala od listopada prošle godine do 15. ožujka ove godine, kada je isplovljanjem američke platforme iz Jadrana taj posao i formalno završio, istog su datuma podnijeli kaznenu prijavu Državnom odvjetništvu Republike Hrvatske protiv tvrtke R.I.G. Tehnički servisi Grupa iz Vukovara.

Kazavši da je oko sto hrvatskih tvrtki, pa i njihove, uključene u projekt obnove američke platforme svoj posao obavilo na vrijeme i kvalitetno, što su potvrdili i iz američke kompanije-vlasnika platforme Transocean Houston USA, Jurkić je ustvrdio da su Amerikanci platili 'sve do centa' za taj posao, ukupno 23,5 milijuna dolara.

Od toga su, kako procjenjuju Jurkić i Peranović, tvrtke-izvođači naplatili možda najviše 10 posto, a potraživanja tvrtki-izvođača (za plaće radnika, opremu i ostalo) su još oko 120 milijuna kuna.

Po riječima Jurkića i Peranovića, odgovornim za to drže tvrtku R.I.G. i njenog direktora Petra Elkaza koji je zajedno s tadašnjim zaposlenikom tvrtke Crosco Miroslavom Pacekom u rujnu prošle godine, početkom tog posla, sklapao ugovore s podizvođačima, a kasnije im otežavala naplatu potraživanja uz izliku da novca nema i da su radovi bili skuplji nego je dogovoreno.

U cijeli su posao, kako pojašnjavaju, ušli jer su iza projekta stajali renomirane hrvatske tvrtke Crosco, Đuro Đaković i druge, ali su na kraju ugovore potpisivali s R.I.G.-om za koju kažu da je fantomska i nepostojeća u Vukovaru.

Ističu i da je R.I.G. posao remonta američke platforme sklopila posredstvom offshore kompanije RTSG Delaware USA (u kojoj je navodno Elkaz vlasnik), a koja je pak taj posao dobila od kompanije Lamprell iz Dubaia s kojom je vlasnik platforme tvrtka Transocean sklopila ugovor.

Dodavši kako sumnjaju i u političku pozadinu cijelog problema, istaknuli su i da su apele pisali svim relevantnim institucijama u zemlji, od Vlade, ministarstvima gospodarstva i pravosuđa do Porezne uprave.

Zbog svih šteta brojne su tvrtke-izvođači u blokadi, dodatno su se zaduživale kod banaka, otpušteno je ukupno 500 radnika, a američki se naručitelj, kažu Jurkić i Peranović, umjesto za nastavak posla u Hrvatskoj odlučio to prebaciti u Crnu Goru.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno