Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

Ford Ka: Zbogom avangardi

Autor: Edi Prodan

11.08.2008. 22:00
Ford Ka: Zbogom avangardi


Nakon što se prethodnik zahvaljujući značajnoj dozi avangardnosti na tržištu zadržao punih 12 godina, nasljednik Ka donosi nam čistu klasiku
Početkom devedestih godina prošlog stoljeća Ford je svijet silno iznenadio svojom vizijom malog gradskog automobila. Realizacija u istom avangardnom duhu uslijedila je 1996. godine, a mališan nazvan Ka bio je potpuno drugačiji od svega što se tada moglo vidjeti na tržištu i uz manjinu koja se zgražala “automobilom za crtiće”, većina je bila oduševljena. Svojim oblikovanjem koje je istodobno bilo originalno do otkvačenosti, a ujedno i vrlo funkcionalno, Ka je pomaknuo granice razmišljanja o malim automobilima koji unatoč dimenzijama mogu biti iznimno funkcionalni. S nekoliko trikova, prvenstveno činjenicom da je Ka dug 3,65 metara bio širok 1,64 metra uz veliki međuosovinski razmak od 2,45 metara, od malog automobila stvorilo se ugodno prijevozno sredstvo za četiri odrasle osobe. I unutrašnjost je bila inovativna, ergonomična, funkcionalna pa čak i zabavna. Veselju nije bilo kraja i zbog činjenice da se jedan ipak u osnovi konzervativni proizvođač automobila upušta u pokretanje velikoserijske proizvodnje poprilično avangardnog automobila pa se očekivalo da će se njegovim primjerom povesti i drugi te je sve zajedno nagovještavalo vrlo zanimljivu budućnost svijeta na četiri kotača.
U smiraju prvog desetljeća trećeg tisućljeća srećemo se s novom generacijom Forda Ka. Iako smo već bili upoznati s činjenicom da je avangardizam do kraja napušten, Ka je ipak zadržao nekoliko zrnaca inovativnosti. Ili jednostavno dopadljivosti. Fordov mališan postavljen je na platformu Fiata 500 i Pande, no za razliku od velikog esteta 500 ili čudesno funkcionalne Pande, Ka pokušava pomiriti jedno i drugo. Izgledom je blizak novoj Fiesti, a moglo bi se u vizuri njegove maske iščitati i rukopis Mazde2 koja je u mnogim elementima u blizanačkim odnosim s Fiestom. Unutrašnjost Ka, kako pokazuju fotografije, je mladenačka, razigrana i zanimljivo organizirana, na središnjoj konzoli posebno.
Ford Ka se u odnosu na prethodnika smanjio jer mu je sada dužina 3,5 metara, a smanjena je i širina jer joj je sada 1,6 metara no za nekoliko je centimetara narastao s obzirom na to da mu je visina 1,5 metara. Detaljni podaci o ponudi motora u novom Fordu Ka nisu nam poznati mada vjerujemo da kad bismo naveli manje Fiestine agregate i za Ka, ne bismo pogriješili. Vrlo vjerojatno benzinci 1,2 i 1,4 litre sa 65 i 100 KS te obožavani Fiatov dizelski “multijet” 1,3 koji kako znamo ima 75 KS. Poznato je također da će Ka dolaziti s vrlo visokom razinom opreme koja će podrazumijevati ABS, dva zračna jastuka i klima uređaj, a oni koji budu željeli i mnogo više, moći će od malog Ka stvoriti uistinu luksuzni automobil.
S novim tisućljećem nisu došle nove ideje, već se sve nekako čini da su u želji za promicanjem avangardizma posustali čak i oni koju su mu uvijek težili. I ma koliko možemo razumjeti obavezu prema što boljim komercijalnim rezultatima, o kojima na kraju krajeva ovise tisuće i tisuće radnih mjesta, ipak nam je nekako žao što Ka nije otišao barem korak dalje od onog golemog učinjenog 1996. godine.
Premijera nove generacije Forda Ka očekuje se 2. listopada na salonu automobila u Parizu, a početak prodaje krajem godine ili, što se Hrvatske tiče, u prvom kvartalu 2009. Cijene su također nepoznate, no pretpostavljamo kako bi mogle biti nekih 5 posto niže od onih koje će važiti za novu Fiestu.