Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Kad vino promijeni boju…

11.08.2010. 22:00
Kad vino promijeni boju…


Ljudi nam se javljaju radi raznih stvari, primjerice, zbog pokvarene bijele tehnike i to u najvećoj mjeri, ali jednako tako problema je bilo vezano uz već standardne boljke kao što su struja, voda i telefon. Mogu reći da smo protekli tjedan imali zaista veliki broj pritužbi, kaže Knežević
Iako je ljetna sezona u jeku, a priljev domaćih i stranih gostiju u naš grad se povećao, kao i potrošnja raznorazne robe i usluga u našoj Županiji, iz Udruge “Zadarski potrošač” ističu kako se prema broju zaprimljenih pritužbi ovo razdoblje bitnije ne ralikuje od ostatka godine. Najviše pritužbi, ističu, zaprimaju utorkom, nakon prikazivanja televizijske emisije Potrošački kod, nakon čega ljudi često reagiraju na povredu svojih potrošačkih prava te u ovoj udruzi traže savjete o daljnjem postupanju.
Crijep u dvije boje
– Ljudi nam se javljaju radi raznih stvari, primjerice, zbog pokvarene bijele tehnike i to u najvećoj mjeri, ali jednako tako problema je bilo vezano uz već standardne boljke kao što su struja, voda i telefon. Mogu reći da smo protekli tjedan imali zaista veliki broj pritužbi vezano uz navedeno. No, ponekad imate i dosta smiješnih situacija, primjerice, čovjek je kupio crijep za krov i kad su mu ga majstori postavili vidio je da je dobio crijep u dvije boje i to mu je na kući izgledalo ružno. Stoga se obratio nama jer smatra da je prevaren, te je tražio savjet što da napravi, jer bi taj crijep trebao vratiti, što ustvari znači da treba razmontirati cijeli krov i ponovno ga napraviti. Osim te situacije imali smo pritužbu čovjeka koji je tvrdio da je kupio crno vino, koje je jutro nakon kupnje postalo bijelo sa tamnim talogom na dnu boce, te se žalio na kvalitetu prehrambenih artikala kojima nas pojedinci truju i podvaljuju, kaže Zoran Knežević, predsjednik Udruge “Zadarski potrošač” dodajući da su osim takvih situacija najčešći su problemi potrošača vezani uz telekomunikacije, mobilne operatere, no da se takvi predmeti prosljeđuju u Savjetovalište za zaštitu potrošača u Splitu gdje se takvi problemi rješavaju.
– Bilo je isključivanja struje u Karinu, dosta se ljudi iz Biograda žalilo što kanalizaciju moraju plaćati unaprijed, a nemaju je, na što im se prijeti isključenjem vode, dosta je bilo i pritužbi s Vira vezano uz plaćanje komunalne naknade, jer netko plaća po kvadratima, netko po broju osoba u kućanstvu, netko po količinama, dakle različiti su kriteriji, itd. Primjera je puno no komunalni problemi zapravo su uvijek aktualni bez obzira na godišnje doba. U svakom slučaju sve predmete nastojimo što brže riješiti, a ako to mi ovdje u Zadru ne uspijemo prosljeđujemo dalje u naše Savjetovalište u Splitu, kazao je Knežević.
Iako je ljetna sezona u tijeku, Knežević ističe kako broj žalbi Udruzi “Zadarski potrošač” ne odstupa bitnije u odnosu na ostatak godine, napominjući pritom kako je mali broj žalbi od strane domaćih i stranih gostiju. Jedino, kako kaže, tijekom sezone su aktualnije pritužbe na kvalitetu kupljenih prehrambenih namirnica te istekli rok trajanja istih, no takve primjedbe redovno se usmjeravaju na sanitarnu inspekciju koja je nadležna za takve slučajeve. Prema Kneževićevim riječima takvi slučajevi se brzo rješavaju, no najveći problem su zapravo oni kada postoji određeni račun za neku uslugu te kada se za dokazivanje da stranka nije potrošila toliko usluge na koju je dobila veliki račun, mora angažirati i platiti i sudski vještak.
– Mi nastojimo pomoći i educirati ljude koliko možemo. Situacija u zaštiti potrošača nije još uvijek tako blistava, kao ni na mnogim drugim područjima. Pomažemo koliko možemo, s obzirom da nemamo ni adekvatne pomoći niti podrške, kakvu bi trebali zapravo imati po uzoru na druge europske zemlje, , zaključio je Knežević.