Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

Prazni akumulatori i pogrešno utočeno gorivo

Autor: Hana Radulić

11.08.2013. 22:00
Prazni akumulatori i pogrešno utočeno gorivo

Foto: Vedran SITNICA



Čest problem koji vozači prijavljuju je pražnjenje akumulatora, upravo zbog puno više elektronike u vozilima, što nije bio slučaj prije dvadesetak i više godina, kaže Dinko Brkić, tajnik Autokluba Zadar


Hrvatski vozači, kao i strani turisti koji se na cesti nađu u nevolji, već pola stoljeća mogu se s povjerenjem osloniti na djelatnike Hrvatskog autokluba koji su im na raspolaganju tijekom cijele godine 24 sata dnevno.
Ovih dana navršilo se pedeset godina otkako je tadašnji Auto moto savez Hrvatske 1963. godine počeo pružati usluge pomoći na cesti. Te su davne nedjelje 4. kolovoza na dva cestovna pravca u Hrvatskoj počeli patrolirati mehaničari u šest Zastava 750 – poznatijih kao “fićo.” Prvog organiziranog sustava pomoći na cesti u ovom dijelu Europe prisjeća se i tajnik Autokluba Zadar Dinko Brkić:
– Hrvatski su vozači, kojima je pružana pomoć na cesti, ubrzo pronašli prigodan naziv za mehaničare na cesti – žuti anđeli. Kao i danas, i onda su, naime, vozila za pružanje pomoći bila karakteristične žute boje. Godine 1971. uveden je jedinstveni pozivni telefonski broj 987, koji je i danas aktualan, uz dodanu jedinicu, te glasi 1987, kaže Brkić, ističući kako je 4. kolovoza ove godine, u okviru obilježavanja pola stoljeća pomoći na cesti, Hrvatski autoklub proslavio 3,000.000-tu intervenciju.
Po broju intervencija vrhunac opterećenja odnosi se na lipanj, srpanj i kolovoz i u ta tri udarna ljetna mjeseca odradi se oko jedne trećine ukupnih HAK-ovih godišnjih intervencija.
S obzirom da je prosjek starosti vozila u Hrvatskoj 11,3 godine, Dinka Brkića smo upitali koje su najčešće poteškoće s vozilima.
– Najčešći kvarovi koje vozači prijavljuju su pucanja raznih remenja, problemi sa spojkom odnosno kvačilom, problemi s gumama, utočeno pogrešno gorivo itd. Čest problem je i pražnjenje akumulatora, upravo zbog puno više elektronike u vozilima, što nije bio slučaj prije dvadesetak i više godina. Zbog puno elektronike u vozilima česta su i zaključavanja vozila, pa nas i zbog toga ljudi zovu na intervencije. Kad je riječ o godišnjim dobima, može se reći da su i ljeti i zimi problemi s akumulatorom najčešći, s time da zimi do takvih problema dolazi zbog vlage i hladnoće, a ljeti uslijed visokih temperatura, a time i većeg korištenja elektronike, kaže Dinko Brkić.
Događaju se i situacije da vozači na cesti ostanu bez goriva, no one su rijetke za razliku od svakodnevnih problema koji nastaju jer vozači u auto utoče pogrešno gorivo.