Utorak, 23. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

Onečišćivači su građani, a ne posude za otpad!

11.09.2011. 22:00
Onečišćivači su građani, a ne posude za otpad!


Od dva dodijeljena spremnika za otpad, sakupljanje, odvoz i odlaganje komunalnog otpada, tijekom cijele godine naplaćuje se samo za jedan, dok se drugi spremnik za otpad, sukladno dopuni cjenika od 11. ožujka 2011., naplaćuje samo u razdoblju turističke sezone, kaže Ćurko, direktor Čistoće


Vilma Lozić iz  Sukošana nezadovoljna je  odlukom Općine Sukošan, koja se sa zadarskom Čistoćom  dogovorila da iznajmljivači soba u turističkoj sezoni, odnosno tijekom srpnja i kolovoza,  plaćaju još jedan spremnik od  240 litara na osnovu prijavljenih kreveta. Iz tog razloga  obratila se Anti Tičiću, predsjedniku udruge “Dalmatinski  potrošač” iz Splita, koja je članica Saveza udruga za zaštitu  potrošača Hrvatske. Tičić,  inače obavlja dužnost savjetnika za stanovanje i komunalno gospodarstvo.
– U domaćinstvu imam pet  članova i 200 metara četvornih stambene površine. Prema  Pravilniku o komunalnom otpadu Čistoće Zadar potreban  mi je spremnik od 240 litara  što pristajem zadužiti i plaćati.  Međutim, odlukom Općine  Sukošan i dogovora Čistoće  Zadar, određeno je da iznajmljivači soba u turističkoj sezoni, dakle u srpnju i kolovozu, plaćaju još jedan spremnik od 240 litara na osnovu  prijavljenih kreveta, a ja ne  mogu napuniti ni ovaj jedan  obvezni, onaj koji moram imati, ogorčena je Vilma Lozić,  pojašnjavajući da je ona  paušalna iznajmljivačica i prema Pravilniku plaća paušal u  iznosu od 300 kuna po krevetu, komunalnu naknadu i  odvoz smeća.
Iz tog razloga, Lozić smatra  da joj zadarska Čistoća ne  može dvaput naplatiti odvoz  otpada, odnosno triput jer to  već plaća u paušalu na krevete  i turističkoj taksi.
Nametnuti volumen
U odgovoru koji je Vilim  Tičić poslao Vilmi Lozić stoji  da zadarska Čistoća kao  davatelj odvoza komunalnog otpada, sukladno članku 17. Zakona o otpadu te primjenom  načela “onečišćivač plaća”,  može obračunavati uslugu prema kriteriju količine primjenom jedinice mase, ili volumena otpada ili broju članova  kućanstva.
– Onečišćivač nije površina  objekta, nije posuda za otpad,  ma koliko ih ima, nije ni raspored pražnjenja. Onečišćivači  smo mi građani, gospodarstvo.  Ne postoji zakonska odredba  kojom je moguće nametati volumen posude za prikupljanje i  isporuku komunalnog otpada.  Stoga, Vilma Lozić nije dužna  preuzeti, a niti platiti posudu  koja joj ne odgovara, pojašnjava  Tičić dodajući da na tržištu ima  posuda od 40, 80, 120 i više od  240 litara, a postoje i plastične  vrećice različitog volumena.
S druge strane, posuda ne  predstavlja kriterij za obračun  usluga. Posuda je tek pretpostavka za obračun, i to onda  kada se napunjeni volumen posude isporuči i kodom obilježi.  Svaki drugi kriterij, kako navodi Tičić, koji se možebitno  koristi za obračun, primjerice  “fiksni troškovi”, broj kreveta,  broj posuda za turiste… nije u  skladu s odredbama Zakona o  otpadu.
– Ne samo da Vilma Lozić  može osporiti nametnutu posudu, pa i račun s tim u vezi,  nego ima pravo ne primiti posudu koja joj ne odgovara, a  posebice ne za turiste. Tu su  odredili da nam se smeća ne  miješaju, navodi Tičić pojašnjavajući da se Lozić može  pozvati na članak 26. Zakona o  zaštiti potrošača budući da je  obračun napravljen suprotno  članku 17. Zakona o otpadu.
Cjenik usluga
Na problem Vilme Lozić te  komentar Ante Tičića, reagirala je i prozvana Čistoća Zadar. Tomislav Ćurko, direktor  zadarske Čistoće, pojašnjava  da je na području Općine Sukošan na snazi cjenik usluga  odobren od strane općinskog  načelnika. Cjenik usluga donesen je 28. prosinca 2010. godine u skladu s odredbama  članka 18. Zakona o komunalnom gospodarstvu.
– Cjenikom je određena minimalna veličina zaduženog  spremnika kombinacijom kriterija izmjerene korisne površine stambenog prostora,  broja prijavljenih članova  kućanstva i broja turističkih  kreveta prema podacima  MUP-a, Ureda za turizam Zadarske županije te uvidom na  terenu. S obzirom da se radi o  domaćinstvu s pet prijavljenih  članova koje uz to ima dvanaest  prijavljenih turističkih kreveta  istom su dodijeljena dva spremnika za otpad. Od dva dodijeljena spremnika za otpad, sakupljanje, odvoz i odlaganje komunalnog otpada, tijekom cijele godine naplaćuje se samo  za jedan, dok se drugi spremnik  za otpad sukladno dopuni cjenika od 11. ožujka 2011. godine  naplaćuje samo u razdoblju turističke sezone i to za srpanj,  kolovoz i rujan, kaže Tomislav  Ćurko, pojašnjavajući da se naplata volumena dodijeljenih i  redovito ispražnjenih spremnika za otpad koji se prazne dvaput tjedno u skladu je s odredbama čl. 17. st. 2. Zakona o  otpadu određuje da Grad Zagreb, grad i općina za komunalni otpad iz kućanstva kao  kriterij količine mogu primijeniti jedinicu mase ili volumen  otpada ili broj članova kućanstva.