Darovite je potrebno identificirati i dati im vjetar u leđa

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika isikiric
ŽUPANIJSKI CENTAR IZVRSNOSTI - OŠ Stjepana Radića u Bibinjama potiče talente
U planu nam je prezentirati se školama u županiji kroz županijska stručna vijeća. Naša škola je sjedište za stručna vijeća za matematiku i hrvatski te bi naše učiteljice kroz ta vijeća prezentirale što i kako radimo. Također, želimo organizirati proljetne i ljetne kampove gdje bismo bili otvoreni za svu djecu koja žele doći i sudjelovati, ali za te kampove moramo čekati da epidemiološka situacija postane povoljna, kazala je Mirka Sikirić
Zvonko KUCELIN
Mirka Sikirić, ravnateljica OŠ Stjepana Radića Bibinje

Zadarska županija prepoznala je našu školu kao potencijal za Centar izvrsnosti jer se u našoj školi već više od 15 godina intenzivno radi na programu rada s darovitim učenicima. Inače, program su dužne raditi sve škole, ali mi ga zaista provodimo. Naš se program sastoji u tome da u trećem razrednu provodimo skale procjene i ispitivanje psihologijskih sposobnosti svih učenika trećih razreda te onda detektiramo one koji su daroviti, pojasnila nam je Mirka Sikirić, prof., ravnateljica OŠ Stjepan Radić iz Bibinja, škole koja je u veljači proglašena Županijskim centrom izvrsnosti. Pojasnila nam je kako obično po generaciji u prosjeku ima oko 3 posto darovitih učenika, ali oni često obuhvate i malo veći broj kako ne bi neko dijete zakinuli.

U mreži izvrsnosti

- U trećem razredu psihologinja provodi psihologijske testove, ali ne samo to. Provodimo i skale procjene koje rade učiteljice, roditelji, ali i učenici međusobno te svako dijete radi samoprocjenu. Kad sve ovo obradimo, a to bude otprilike u listopadu, stvaramo grupu, zovemo roditelje, obavještavamo ih o rezultatima njihove djece, tražimo njihov pismeni pristanak i počinjemo s darovitima raditi radionice koje se održavaju uglavnom dva puta tjedno, pojasnila nam je detaljno proceduru ravnateljica Sikirić dodajući kako se radionice održavaju u trećem i četvrtom razredu, dok dijete prelaskom u više razrede svoju darovitost unaprjeđuje kroz dodatnu nastavu.
Inače, radionice su, pojašnjava Sikirić, uglavnom izvodili profesori škole, ali ponekad bi došli i gosti iz pojedinih udruga.
​Zbog svega ovoga prepoznati su kao potencijalan Centar izvrsnosti te su predloženi i odabrani. ​Inače, Europska mreža centara izvrsnosti djeluje već duži niz godina unutar Europske unije, ali i šire i Hrvatska se željela priključiti toj mreži prije nekoliko godina, a hrvatski centar mreža izvrsnosti je u Varaždinu. Na poticaj iz Varaždina krenulo se s projektom da svaka županija dobije svoj Centar izvrsnosti, kao i svaki grad pa tako i grad Zadar, ali i županija imaju svoje predstavnike.
Upravo je zbog toga ravnateljica u ožujku išla na svečanost dodijele certifikata Centra za izvrsnost.
- Smisao ove mreže je dijeljenje iskustava. Dakle, mi imamo priliku pokazati naše radionice drugima i da mi vidimo što drugi rade i tako uzajamno učimo i radimo. Bit centara i točaka je dijeljenje iskustava, primjera dobre prakse i unaprjeđivanje rada, naglasila je Sikirić.

Djeca uživaju na radionicama

Dodala je kako djeca koja su prepoznata kao darovita i sudjeluju u radionicama imaju benefit jer na raznim natjecanjima ostvaruju bolje rezultate i imaju veće šanse unaprijediti svoje znanje i razviti svoje potencijale. Inače, dodaje Sikirić, djeca sa zadovoljstvom sudjeluju u radionicama jer razvijaju kreativno mišljenje, rade pokuse iz raznih predmeta, sudjeluju u raznim radionicama iz raznih područja.
- Za djecu od devet godina još uvijek ne znamo za što će točno biti darovita i pružamo im priliku da se iskušaju u što raznolikijim sadržajima kako bi se u kasnijim razredima mogla opredijeliti za područja koja ih zanimaju kroz dodatnu nastavu ili individualno putem konzultacija ovisno o afinitetima učenika. Osim radionica, imali smo namjeru organizirati i ljetne i zimske škole za sve zainteresirane učenike i to smo ovo ljeto i učinili. Ovo ljeto smo tako imali radionice u razdoblju od 31. kolovoza 2020. do 4. rujna 2020. Učenici petih i šestih razreda sudjelovali su na radionicama iz matematike, učenici šestih razreda na radionicama kritičkog mišljenja, a učenici trećih razreda na radionicama engleskog jezika. Međutim, s obzirom na trenutnu Covid-19 situaciju u svijetu, radionice nisu bile otvorene za javnost već su učenici bili osobno pozvani da sudjeluju u »Tjednu za darovite« Zadarske županije. Radionice su organizirane uz poštivanje svih epidemioloških mjera i držanja distance propisanih od HZJZ, rekla nam je Sikirić.
Inače radionice su vodile prof. Marijana Pavić, potom učiteljica savjetnik Monika Peša te prof. Marina Lisica, a koja je inače koordinatorica ovoga projekta i koja nam je detaljnije objasnila o kakvim je edukacijama riječ.

Edukacija s nizozemskog sveučilišta

- Budući da naša škola već dugi niz godina kontinuirano radi s darovitim učenicima mi želimo što bolje obučiti naše djelatnike u radu s darovitima. Naša ravnateljica je u suradnji sa Zadarskom županijom dogovorila moju edukaciju koja podrazumijeva godinu dana postdiplomskog studija gdje učimo o radu s darovitima, njihovoj identifikaciji i motivaciji i slično. Cilj je nas obučiti kako to znanje prenijeti na druge kolege u druge škole jer nam je cilj i da druge škole više rade na identifikaciji i radu s darovitima, rekla nam je Marina Lisica. Pojasnila je kako je u edukaciju koja se odvija online s nizozemskog sveučilišta uključeno i dosta prakse te je jako intenzivan i održava se na engleskom jeziku. Profesori su svjetski stručnjaci iz područja rada s darovitom djecom.
- Još uvijek ni u Hrvatskoj ni u svijetu nemamo standardizirane testove za darovite i ne otkriva se dovoljno te djece. Dakle, nitko nije obavezan baviti se darovitom djecom i ako ih se i detektira jako se malo s njima radi, a što je šteta. Po meni greška je neidentificirati darovitu djecu. Naime, ukoliko se neki učenik identificira kao darovit iz primjerice matematike to mu može biti svojevrstan vjetar u leđa i on pored rada u školi može raditi i negdje drugdje matematiku i tako razvijati ono za što je darovit. Ukoliko taj učenik misli da je prosječan, možda neće htjeti razvijati svoju darovitost, rekla nam je Lisica.
Ravnateljica je istaknula i problem jer ne postoji ni vertikalna umreženost da srednje škole znaju da dobivaju darovite učenike.
Inače, što se tiče planova za budućnost, ravnateljica Sikirić najavila je kako će nastaviti s identificiranjem darovitih i radom s njima.
- U planu nam je prezentirati se školama u županiji kroz županijska stručna vijeća. Naša škola je sjedište za stručna vijeća za matematiku i hrvatski te bi naše učiteljice kroz ta vijeća prezentirale što i kako radimo. Također, želimo organizirati proljetne i ljetne kampove gdje bismo bili otvoreni za svu djecu koja žele doći i sudjelovati, ali za te kampove moramo čekati da epidemiološka situacija postane povoljna, zaključila je Mirka Sikirić.


»Ovo ljeto smo tako imali radionice u razdoblju od 31. kolovoza 2020. do 4. rujna 2020. Učenici petih i šestih razreda sudjelovali su na radionicama iz matematike, učenici šestih razreda na radionicama kritičkog mišljenja, a učenici trećih razreda na radionicama engleskog jezika«
Mirka SIKIRIĆ


»Naša ravnateljica je u suradnji sa Zadarskom županijom dogovorila moju edukaciju koja podrazumijeva godinu dana postdiplomskog studija gdje učimo o radu s darovitima, njihovoj identifikaciji i motivaciji i slično. Cilj je nas obučiti kako to znanje prenijeti na druge kolege u druge škole jer nam je cilj i da druge škole više rade na identifikaciji i radu s darovitima«
Marina LISICA

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 3 (2 glasova)