Vi ste ovdje
Početna › Županija › Općine › Bibinje › Darovite je potrebno identificirati i dati im vjetar u leđaDarovite je potrebno identificirati i dati im vjetar u leđa
Poruka greške
Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).

Zadarska županija prepoznala je našu školu kao potencijal za Centar izvrsnosti jer se u našoj školi već više od 15 godina intenzivno radi na programu rada s darovitim učenicima. Inače, program su dužne raditi sve škole, ali mi ga zaista provodimo. Naš se program sastoji u tome da u trećem razrednu provodimo skale procjene i ispitivanje psihologijskih sposobnosti svih učenika trećih razreda te onda detektiramo one koji su daroviti, pojasnila nam je Mirka Sikirić, prof., ravnateljica OŠ Stjepan Radić iz Bibinja, škole koja je u veljači proglašena Županijskim centrom izvrsnosti. Pojasnila nam je kako obično po generaciji u prosjeku ima oko 3 posto darovitih učenika, ali oni često obuhvate i malo veći broj kako ne bi neko dijete zakinuli.
U mreži izvrsnosti
- U trećem razredu psihologinja provodi psihologijske testove, ali ne samo to. Provodimo i skale procjene koje rade učiteljice, roditelji, ali i učenici međusobno te svako dijete radi samoprocjenu. Kad sve ovo obradimo, a to bude otprilike u listopadu, stvaramo grupu, zovemo roditelje, obavještavamo ih o rezultatima njihove djece, tražimo njihov pismeni pristanak i počinjemo s darovitima raditi radionice koje se održavaju uglavnom dva puta tjedno, pojasnila nam je detaljno proceduru ravnateljica Sikirić dodajući kako se radionice održavaju u trećem i četvrtom razredu, dok dijete prelaskom u više razrede svoju darovitost unaprjeđuje kroz dodatnu nastavu.
Inače, radionice su, pojašnjava Sikirić, uglavnom izvodili profesori škole, ali ponekad bi došli i gosti iz pojedinih udruga.
Zbog svega ovoga prepoznati su kao potencijalan Centar izvrsnosti te su predloženi i odabrani. Inače, Europska mreža centara izvrsnosti djeluje već duži niz godina unutar Europske unije, ali i šire i Hrvatska se željela priključiti toj mreži prije nekoliko godina, a hrvatski centar mreža izvrsnosti je u Varaždinu. Na poticaj iz Varaždina krenulo se s projektom da svaka županija dobije svoj Centar izvrsnosti, kao i svaki grad pa tako i grad Zadar, ali i županija imaju svoje predstavnike.
Upravo je zbog toga ravnateljica u ožujku išla na svečanost dodijele certifikata Centra za izvrsnost.
- Smisao ove mreže je dijeljenje iskustava. Dakle, mi imamo priliku pokazati naše radionice drugima i da mi vidimo što drugi rade i tako uzajamno učimo i radimo. Bit centara i točaka je dijeljenje iskustava, primjera dobre prakse i unaprjeđivanje rada, naglasila je Sikirić.
Djeca uživaju na radionicama
Dodala je kako djeca koja su prepoznata kao darovita i sudjeluju u radionicama imaju benefit jer na raznim natjecanjima ostvaruju bolje rezultate i imaju veće šanse unaprijediti svoje znanje i razviti svoje potencijale. Inače, dodaje Sikirić, djeca sa zadovoljstvom sudjeluju u radionicama jer razvijaju kreativno mišljenje, rade pokuse iz raznih predmeta, sudjeluju u raznim radionicama iz raznih područja.
- Za djecu od devet godina još uvijek ne znamo za što će točno biti darovita i pružamo im priliku da se iskušaju u što raznolikijim sadržajima kako bi se u kasnijim razredima mogla opredijeliti za područja koja ih zanimaju kroz dodatnu nastavu ili individualno putem konzultacija ovisno o afinitetima učenika. Osim radionica, imali smo namjeru organizirati i ljetne i zimske škole za sve zainteresirane učenike i to smo ovo ljeto i učinili. Ovo ljeto smo tako imali radionice u razdoblju od 31. kolovoza 2020. do 4. rujna 2020. Učenici petih i šestih razreda sudjelovali su na radionicama iz matematike, učenici šestih razreda na radionicama kritičkog mišljenja, a učenici trećih razreda na radionicama engleskog jezika. Međutim, s obzirom na trenutnu Covid-19 situaciju u svijetu, radionice nisu bile otvorene za javnost već su učenici bili osobno pozvani da sudjeluju u »Tjednu za darovite« Zadarske županije. Radionice su organizirane uz poštivanje svih epidemioloških mjera i držanja distance propisanih od HZJZ, rekla nam je Sikirić.
Inače radionice su vodile prof. Marijana Pavić, potom učiteljica savjetnik Monika Peša te prof. Marina Lisica, a koja je inače koordinatorica ovoga projekta i koja nam je detaljnije objasnila o kakvim je edukacijama riječ.
Edukacija s nizozemskog sveučilišta
- Budući da naša škola već dugi niz godina kontinuirano radi s darovitim učenicima mi želimo što bolje obučiti naše djelatnike u radu s darovitima. Naša ravnateljica je u suradnji sa Zadarskom županijom dogovorila moju edukaciju koja podrazumijeva godinu dana postdiplomskog studija gdje učimo o radu s darovitima, njihovoj identifikaciji i motivaciji i slično. Cilj je nas obučiti kako to znanje prenijeti na druge kolege u druge škole jer nam je cilj i da druge škole više rade na identifikaciji i radu s darovitima, rekla nam je Marina Lisica. Pojasnila je kako je u edukaciju koja se odvija online s nizozemskog sveučilišta uključeno i dosta prakse te je jako intenzivan i održava se na engleskom jeziku. Profesori su svjetski stručnjaci iz područja rada s darovitom djecom.
- Još uvijek ni u Hrvatskoj ni u svijetu nemamo standardizirane testove za darovite i ne otkriva se dovoljno te djece. Dakle, nitko nije obavezan baviti se darovitom djecom i ako ih se i detektira jako se malo s njima radi, a što je šteta. Po meni greška je neidentificirati darovitu djecu. Naime, ukoliko se neki učenik identificira kao darovit iz primjerice matematike to mu može biti svojevrstan vjetar u leđa i on pored rada u školi može raditi i negdje drugdje matematiku i tako razvijati ono za što je darovit. Ukoliko taj učenik misli da je prosječan, možda neće htjeti razvijati svoju darovitost, rekla nam je Lisica.
Ravnateljica je istaknula i problem jer ne postoji ni vertikalna umreženost da srednje škole znaju da dobivaju darovite učenike.
Inače, što se tiče planova za budućnost, ravnateljica Sikirić najavila je kako će nastaviti s identificiranjem darovitih i radom s njima.
- U planu nam je prezentirati se školama u županiji kroz županijska stručna vijeća. Naša škola je sjedište za stručna vijeća za matematiku i hrvatski te bi naše učiteljice kroz ta vijeća prezentirale što i kako radimo. Također, želimo organizirati proljetne i ljetne kampove gdje bismo bili otvoreni za svu djecu koja žele doći i sudjelovati, ali za te kampove moramo čekati da epidemiološka situacija postane povoljna, zaključila je Mirka Sikirić.
»Ovo ljeto smo tako imali radionice u razdoblju od 31. kolovoza 2020. do 4. rujna 2020. Učenici petih i šestih razreda sudjelovali su na radionicama iz matematike, učenici šestih razreda na radionicama kritičkog mišljenja, a učenici trećih razreda na radionicama engleskog jezika«
Mirka SIKIRIĆ
»Naša ravnateljica je u suradnji sa Zadarskom županijom dogovorila moju edukaciju koja podrazumijeva godinu dana postdiplomskog studija gdje učimo o radu s darovitima, njihovoj identifikaciji i motivaciji i slično. Cilj je nas obučiti kako to znanje prenijeti na druge kolege u druge škole jer nam je cilj i da druge škole više rade na identifikaciji i radu s darovitima«
Marina LISICA
- Prijavite se ili registrirajte za slanje komentara
- 329 čitanja
FILMSKA PRIČA Maloljetni se oženili, stvorili djecu i dočekali 60 godina braka
Općina Jasenice u potpunosti očišćena od mina
NAŠE GORE LIST Ed Sarley: "Jedini valjan razlog stvaranja glazbe je ljubav prema njoj"
Ivan Čermak: "Imamo planove za marinu Zadar i terminal u Gaženici"