Rekonstrukcija ceste od Bibinja do Draga

Slika korisnika admin
"Čeličenje" zavoja kod Markovića

Preuređenje dionice na Jadranskoj magistrali kroz Bibinje pred početak glavne turističke sezone nije sasvim donijelo rješenje gorućeg prometnog problema. Iako je propisno obilježen prometnim znakovima upozorenja, zavoj koji se nalazi nedaleko od ulaza u ovo samostalno općinsko središte nedaleko od Markovića u pravcu Sukošana, evidentno kod vozača izaziva sklonost pogreškama.

Spriječiti iskliznuće vozila

Nažalost, prometne nesreće nisu rijetke, a mnoge od njih su obilježene velikim materijalnim troškovima, teškim ozljedama pa i tragičnim ishodima.

- Shodno redovnom održavanju radi što bolje sigurnosti prometa na državnoj cesti D-8, na zavoju uz kolnik postavljamo željeznu zaštitnu ogradu u dužini od preko 100 metara, govori Ante Šarić, šef zadarske ispostave Hrvatskih cesta.

Pod čeličnom zaštitnom ogradom podrazumijeva se tehnička sigurnosna naprava čija je svrha spriječiti iskliznuće vozila s kolnika ceste, odnosno prihvatiti i zadržati s kolnika skrenuta vozila.

- Zaštitna ograda je konstruirana tako da je vozilo u slučaju izlijetanja s kolnika ne može probiti niti pregaziti. Nakon udara u zaštitnu ogradu vozilo ne smije biti odbijeno na prometni trak, pojašnjava Šarić, dodajući kako će se postavljanjem zaštitne ograde povećati sigurnost svih sudionika u prometu.

Na dionici Jadranske magistrale D-8 kroz Bibinje, ali i na cijeloj dionici do Draga usprkos financijski znatnim redovnim i izvanrednim ulaganjima učestale su prometne nesreće, nažalost, i s tragičnim posljedicama. Jednoj od najopterećenijih zadarskih dionica D-8 potrebna je sveobuhvatna rekonstrukcija.

Tri projekta

- U Projekt obnove cesta Republike Hrvatske ili tzv. 'betterment' koji se financira sredstvima Europske investicijske banke u Zadarskoj županiji su ušla čak tri projekta - četverotračna cesta Žmirići- Zeleni hrast (22 km), visoki stupanj rekonstrukcije Jadranske magistrale D-8 od Bibinja do Draga (37 km) i rekonstrukcija ceste Karin - Obrovac - Gračac - Bruvno (62 km), podsjeća Šarić.

Sveobuhvatna rekonstrukcija dionice od Bibinja do Draga između ostalog predviđa nastavak izgradnje četverotračne ceste od ulaza u Bibinje iz pravca Zadra do glavnog ulaza u Marinu Dalmacija u Sukošanu.

- Rekonstrukcijom će se izgraditi nogostupi i rasvjeta kroz sva mjesta prolaska ceste, raskrižje na dvije razine u Bibinjama kod Markovića, veliko raskrižje kod bifea Hajduk u Sukošanu, u Sv. Petru, Turnju i Pakoštanima, pojašnjava Šarić, dodajući da će se, primjerice, u Biogradu na Moru izgraditi dva kružna toka i raskrižja na dvije razine te dva pješačka pothodnika ispod Jadranske magistrale.

Projektom 'betterment' Hrvatskih cesta financirala se rekonstrukcija i obnova državne ceste D-306, Virski most - Kožino - Žmirići u duljini 18,5 kilometara, u što je uloženo gotovo 150 milijuna kuna.

- Ulaganjem u redovno i izvanredno održavanje državnih cesta te program 'betterment' stvoreni su uvjeti za sustavno rješavanje poboljšanja postojećeg stanja državnih cesta i stvaranja pretpostavki za veću sigurnost prometa, zaključio je Ante Šarić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno