Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Sudionici projekta NAIS posjetili zadarsku školu za djecu s posebnim potrebama

12.10.2018. 13:50


Učenici i nastavnici sudionici ERASMUS+ projekta „NAIS“ – New Angles of good practices on Inclusion for all Students (Novi pogledi na dobru praksu uključivanja svih učenika) jučer su posjetili Osnovnu školu Voštarnica za djecu s teškoćama u razvoju, obišli su radni prostor i upoznali se s njenim djelatnicima i načinom rada.
Tako su iz prve ruke mogli vidjeti kako izgleda jedan obrazovni proces u zadarskoj školi namijenjenoj učenicima s posebnim potrebama, u sredini potpuno drugačijoj od njihove.


U Belgiji učili o inkluziji imigranata
Koordinator u projektu Edin Kadić, iz Medicinske škole Ante Kuzmanića, kazao nam je kako je cilj ovog posjeta bio pokazati primjere dobre prakse u našoj zemlji, u našem gradu, na isti način kao što su zadarski nastavnici i medicinari učili u posjetima Latviji, Rumunjskoj i Belgiji kako bi upili njihovo znanje i iskustvo i involvirali ih u vlastiti proces.
– U Belgiji smo učili o inkluziji imigranata jer je to kod njih najizraženiji problem. U Latviji ima jako puno “isključenih” iz škole (redovne nastave) kao i onih koji su prekinuli školu iz određenih razloga pa danas pohađaju nešto poput “večernje” škole. Problem kod tih ljudi je što pri pohađanju nastave uvijek postoji jedna doza averzije. Latvijci su nam pokazali primjere dobre prakse i tehnike kako privući te ljude da budu kreativni, da prevaziđu averziju i na školu počnu gledati pozitivno. U Rumunjskoj smo učili o primjerima inkluzije djece s posebnim potrebama (psihofizičkih ili drugih karaktersitika), objasnio je Kadić dodavši kako je fokus projekta na nastavnicima, odnosno podršci nastavnika.
– Cilj NAIS projekta je priprema nastavnika na sve mogućnosti inkluzije jer ipak oni moraju naučiti kako promijeniti pristup predavanju zbog (pa makar i jednog) učenika. Naporan je to i dugotrajan proces, iziskuje od nastavnika izradu dva i više programa za jedan razred, kazao je Kadić dodavši kako su u projekt uključeni i učenici kako bi vidjeli na koji način se involviraju učenici s posebnim potrebama u drugoj sredini.


Pobjeđivanje socijalnog straha
Poučeni mnogim dobrim primjerima uključivanja svih učenika, Medicinska škola Ante Kuzmanića izdala je mali “booklet” s ciljem da bude podška svim školama u Hrvatskoj (a koje imaju određenih problema kod djece, poput npr. zadržavanje koncetracije i pozornosti kod djece i sl.). Booklet će im pružiti konkretne, praktične primjere o tome kako zaokupiti pozornost i dr.
Kadić je dodao kako je ovaj projekt jedan iznimno velik uspjeh za učenike imigrante jer oni osjećaju veliki socijalni strah.
– Oni se jako boje kontakta s drugima, drže se u grupama,… I onda smo kroz sva ova naša druženja vidjeli pomak. Međusobno su počeli komunicirati i družiti se, brinuti jedni o drugima. To je nešto zaista predivno i pokazuje kako socijalno okruženje, ako ga pametno potencirate, može stvoriti nešto novo i lijepo, trenutak u kojem se ne osjeća više ta različitost, kazao je Kadić.
Nakon posjeta školi, učenici sudionici projekta došli su na Forum gdje su održali radionicu pod nazivom “Rock and water”. Radionicu su vodili Belgijanci, a pokazali su kako oni prakticiraju suzbijanje agresije i nervoze, i kako smiruju učenike kroz igru.




Za završni dan izrada eko-sjedalica
Kako bi obilježili posljednji dan projekta u Zadru, učenici i nastavnici će danas izrađivati eko-sjedalice od paleta. Zajedničkim radom i u miješanim grupama, izrađivat će sjedalice, oslikavati ih u zastave svoje zemlje. One će ostati ispred Medicinske škole kao uspomena na njihov boravak u Zadru. Cilj ovog druženja je socijalizacija, komunikacija, upoznavanje učenika s posebnim potrebama iz različitih zemalja.