I dalje brojna divlja odlagališta

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
Autor: 
Adam VIDAS
Zeleni telefon zvoni s razlogom

Nedavno je nazvala naša sugrađanka sva u suzama i ispričala nam kako je koncesionar za crpljenje crnih jama, ispustio  sve fekalije na njezine masline. To je bio jedan od doista drastičnih  primjera što sve ljudi rade - ispričala je Linda Šušteršić aktivistica  Eko-Zadra koja je uz voditeljicu Iru Ćurković i dugogodišnja volonterka pri Zelenom telefonu.

Građani ne daju drvorede

S druge strane prema njezinim riječima posljednjih godina jako  puno poziva građana odnosi se upravo na kategoriju - "otpad" jer  sve više se ljudi žali na neprimjereno odlaganje smeća, osobito  krupnog i građevinskog što je zapravo najveći dokaz kako smo  ipak, postali sve svjesniji činjenice da okoliš trebamo čuvati, "paziti  i maziti" te da želimo živjeti i disati punim plućima u čistom i  uređenom okolišu i lijepim okućnicama.

- Ono što također, primjećimo to je i činjenica da su građani postali jako osjetljivi na uništavanje i uklanjanje stabala, ponekad i  stoljetnih, u njihovoj okolini pa nas znaju nazvati i požaliti se kako  su im uklonili neko stablo, ispred njihove zgrade ili kuće koje je "tu  bilo oduvijek". Najčešće se protive sječi stabala i drvoreda - naglasila je volonterka Šušteršić.

Vrlo često riječ je o redovnim održavanjima, no kako građani nisu upoznati s planovima gradskih poduzeća koja skrbe o javnim zelenim površinama, njihova zabrinutost nije čudna jer se pokazalo  da je osnovni propust poduzeća njihova netransparentnost u radu,  odnosno nedovoljno informiranje građana o planovima održavanja  javnih zelenih površina.

- Što se tiče primjerice, držanja kućnih ljubimaca najviše se žale  da njihovi vlasnici ne nose vrećice i ne čiste za njima, a nedavno su  se i stanari jedne zgrade pobunili kako jedna od njihovih susjeda  svakodnevno hrani čopor mačaka i to im smeta - još je ispričala volonterka Zelenog telefona.

Kada je o statistici i brojkama riječ, od 1. siječnja do 30. lipnja,  dakle u prvih šest mjeseci ove godine, na Zeleni telefon njihove  udruge pristiglo je puno prijava građana. Svi pozivi bili su s područja Zadarske županije, a većina upravo s područja grada - čak  91 prijava. Nešto manji broj bio je iz drugih općina i gradova u Zadarskoj županiji, a radi se o 18 prijava. Ono što je posebno zanimljivo, kako je naglasila Šušteršić, posljednjih se godina primjećuje i  smanjenje broja anonimnih prijava, a više zovu žene nego muškarci.

Upiti o ekološkoj poljoprivredi

Prema kategorijama Zelenog telefona, najviše je prijava u kategoriji "razno", a tu prevladavaju pozivi vezani uz ekološku poljoprivredu i ekološki proizvedenu hranu te razni upiti o radionicama  koje provodi udruga Eko-Zadar kao i traženje savjeta o kompostiranju.

- Kada je u pitanju otpad, prijave su u prvih šest mjeseci ove godine, najviše sačinjavali upiti o selektivnom odvajanju otpada i otkupu starog papira i tekstila, a slijedile su i prijave divljih odlagališta, posebice građevinskog otpada - naglasila je Šušteršić.

Unutar te kategorije lani je zaprimljeno 967, a u prvom polugodištu ove godine, već 460 prijava. Time se nastavlja trend prijašnjih  godina kada su problemi s otpadom kod građana izazivali najviše  pozornosti. Za razliku od ranije kada se najveći dio prijava unutar  ove kategorije odnosio na neprimjereno odlaganje i zbrinjavanje  otpada, odnosno ilegalna odlagališta, sada sve više građana zove  kako bi se informirali o mogućnostima odvojenog odlaganja pojedinih vrsta otpada kao i o mogućnostima povećanja broja kontejnera i kanti za prikupljanje, a zanima ih i gdje završava odvojeno  prikupljeni otpad.

Što se tiče suradnje s nadležnim institucijama u Eko-Zadru su  zadovoljni i ocjenjuju je korektnom iako u nekim slučajevima presporom, unatoč pozivanju na Zakon o pravu na pristup informacijama što bi trebalo osigurati bržu komunikaciju.

U svakom slučaju projekt Zelenog telefona, od svog pokretanja  pa do danas ispunjava svoju "misiju", svrhu i cilj, a to je potaknuti  aktivno sudjelovanje građana i učinkovitiji rad državnih službi te  djelovati na brže i savjesnije rješavanje problema zaštite okoliša.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno