Pojas je spas!

Slika korisnika admin
Fabio ŠIMIĆEV
Ravnatelj Gimnazije Vladimira Nazora i učenica Karla odlučili isprobati simulator prevrtanja

Kako je boraviti u automobilu koji se prevrće ili doživjeti frontalno  zaustavljanje pri brzini od 15 km/h imali su prilike jučer doživjeti učenici i djelatnici četiriju škola smještenih u zgradi u Parku Vladimira Nazora. Tamo su, naime, u sklopu akcije "Korištenje sigurnosnog pojasa  spašava živote", postavljeni HAK-ovi simulatori, simulator sudara i simulator prevrtanja koji su jednostavno i praktično svakom korisniku dali direktan uvid u moguće epiloge brzih vožnji.

U stvarnosti bi bilo puno gore

Simulatore su isprobali i ravnatelji zadarskih gimnazija Ranko Artuković i Rade Šimićević.

- U stvarnoj situaciji ovo bi bilo puno gore. Ovdje je bilo samo okretanje automobila dok smo bili zavezani pojasevima, što je dosta statički,  ipak ova rampa kojom se simulira udar na 15 km/h je puno gora i tu se  dobije osjećaj što znači vezati pojas. Jer u tom trenutku udara pojas jako  bude zategnut i može čak ozlijediti prsni koš. Možemo tek zamisliti što  bi bilo pri brzini od 50, 60 ili 100 km/h. Jer ako vozite dvostruko brže šanse da vam se nešto dogodi su četiri puta veće, kazao je Artuković.

- Osjećaj dakako nije dobar, jer to je neprirodan položaj tijela. Na  sreću, znamo da je to simulacija pa se osjećamo bolje, no kada bi situacija bila u stvarnosti, to ne bih preporučio nikome, pogotovo pri nekim  većim brzinama, opisao je svoje iskustvo ravnatelj Gimnazije Vladimira  Nazora Rade Šimićević, dodajući kako je simulacija izvrsna stvar u pedagoškom smislu, pogotovo za njihove maturante koji sada idu polagati  vazački ispit.

- Ovo je dobar način da shvate da se na cesti u prometu trebaju ponašati u skladu sa propisima. Samim time sačuvat ćemo živote i zdravlje,  poručio je Šimičević koji se, kako kaže, veže uvijek.

- To mi je jednostavno postala navika, pogotovo kada krene pištati ono  upozorenje, možda se neki puta ni ne bi vezao, no sa tim pištanjem prisiljen sam prisjetiti se, bio je iskren ravnatelj.

Jučer su HAK-ove simulatore isprobali maturanti svih četiriju škola u  zgradi u Parku Vladimira Nazora.

Ova edukativno-preventiva akcija nastala je zahvaljujući suradnji Vijeća za prevenciju kriminaliteta na području Zadarske županije, Odbora  za promet i Autokluba Zadar. Simulatori su se prethodnih dana mogli isprobati u Biogradu i Benkovcu, a u subotu to će biti moguće i na Obali  kralja Tomislava u Zadru od 9 do 13 sati.

Zastrašujući podaci

Razlog pokretanja ove akcije nalazi se u podacima istraživanja Hrvatskog autokluba koji su pokazali kako više od polovice vozača i putnika u  vozilima u hrvatskim gradovima ne koristi sigurnosni pojas. Podaci također govore da više od 40 posto poginulih vozača i putnika u osobnim  vozilima nije koristilo sigurnosni pojas.

Vozači, naime, često tumače da su sigurnosni pojasevi nepotrebni,  neudobni ili čak opasni, a nisu svjesni kako je šansa za smrtno stradavanje u prometnoj nesreći deset puta veća ako se ne koristi sigurnosni pojas, poručuju iz HAK-a. Također, prometna nesreća pri brzini vozila od  samo 30 km/h može biti smrtomosna ako se ne koristi sigurnosni pojas,  razlog - jer se pri tim brzinama nerjetko zračni jastuci uopće ne aktiviraju.

U cilju educiranja vozača i drugih građana, Hrvatski autoklub i  udruženi autoklubovi posjećuju lokalne zajednice i ustanove, sudjeluju  na raznim događanjima te provode edukativno-preventivni program koristeći svoje simulatore: simulator sudara i simulator prevrtanja, u kojima vozači i putnici u vozilu mogu iskusiti što se događa prilikom sudara  i prevrtanja automobila, te osvještavaju važnost korištenja sigurnosnog  pojasa. Dodajmo i to kako je jučer aktualizirana i tema nevezivanja onih  putnika koji sjede na stražnjim sjedalima.

Ti putnici imaju još veći rizik od stradavanja u sudarima jer je postotak  onih koji ispadnu iz automobila tijekom nesreće još veći na stražnjim  sjedalima, nego na onim prednjima kazao je Dinko Brkić iz HAK-a.

- Kod prometnih nezgoda putnici pogibaju češće nego vozači ili suvozači. Također, posljedice mogu biti i takve da putnik koji nije bio vezan  na stražnjem sjedalu tom silom pri velikim brzinama napada na prednji  dio vozila te ubija vozača ili suvozača. To su zastrašujući podaci, upozorio je Brkić.

Dakako, sve osobe koje borave u automobilu u prometu trebaju biti  vezane. Ipak, kažnjavanje kao preventivna mjera nije ono čemu policija  teži, istaknuo je voditelj Odjela za sigurnost cestovnog prometa Službe  policije Božidar Budiša.

- Potrebno je dati više pažnje edukaciji. Pojas je važan, bio on na  stražnjem ili prednjem sjedalu, zaključio je Budiša.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno