Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Scenski prikaz u čast Djevice Marije

11.12.2011. 23:00
Scenski prikaz u čast Djevice Marije

U dvorani Nadbiskupskog sjemeništa “Zmajević” u Zadru prošle srijede održana je Svečana akademija koju su u čast Bezgrešne priredili sjemeništarci. Bezgrešna Djevica Marija je zaštitnica sjemeništa. Sjemeništarci su izveli scenski prikaz “Fra Ivo Peran – pjesma starog samostana – iz izleta četvorice mladića”. Nakon toga održan je i kratki koncert zbora Nadbiskupskog sjemeništa “Zmajević” pod ravnanjem Žana Morovića. Na ovom susretu se tradicionalno uz sjemeništarce okupe njihove obitelji i prijatelji, redovnice i svećenici. Prigodne riječi su uputili rektor sjemeništa don Čedomil Šupraha i zadarski nadbiskup mons. Želimir Puljić. Za režiju su bili odgovorni don Stanislav Wielinski i don Roland Jelić. Solisti su bili Ante Vicković, Mario Palić, Pavle Ivić i Luka Kotlar. Koncert je sviranjem za glasovirom pratila Martina Stipčević Petani.
 Autor teksta scenskog prikaza je sluga Božji fra Ivo Peran. Tekst je uzet iz njegove knjige koju su izdali franjevci. To je zbirka njegovih skazanja uz drame i glazbu. On je bio glazbenik, a misa koja se najčešće pjeva u crkvi, kako saznajemo, je Peranova misa. U prikazu se radi o tome kako su četvorica mladića pošli na izlet pored jednog samostana. U njegovoj blizini su čuli zvukove pjesama psalama koje su pjevali redovnici. Jedan se od mladića čuvši te pjesme odlučio za duhovni poziv, odnosno odlazak u sjemenište. Duhovnik don Stanislav Wielinski nam je u razgovoru kazao da je sada u Sjemeništu “Zmajević” ukupno 17 sjemeništaraca, koji su većinom iz Zadarske nadbiskupije, dva su iz Gospićke, jedan iz Krčke biskupije, jedan iz Riječke nadbiskupije i jedan se priprema za provinciju Sv. Jeronima.
– Oni se osamljuju i trpe radi nas. Oni su poput Marije. Oni se poistovjećuju s čovjekom, oni iza sebe vide čovječanstvo. Oni se usrdno mole i vape. Oni su nazočni Krist, ljube kao Krist, trpe i mole, neke su od poruka iz scenskog prikaza koje govore o uzvišenosti svećeničkog poziva.
 Don Čedomil Šupraha je podsjetio na povijest Nadbiskupskog sjemeništa “Zmajević” istaknuvši veliku Božju providnost u svim njegovim potrebama.
– Svijet je ušao po svom tehničkom napretku i njegovim primjenama u postmodernu. Za nas, za cijelu našu Crkvu, posebno za generaciju novih sjemeništarca i svećenika su novi izazovi i motivi koje ne smijemo propustiti. Treba dobro otvoriti oči i uši, vidjeti što se događa u svijetu i poslušati što Duh poručuje crkvama. To je naša narav. Po molitvi koju upravljamo Ocu i Sinu i Duhu Svetom zajedno s Marijom Majkom Crkve postižemo zrelost za nova nadahnuća i darove koje nam je Bog namijenio. Gospa Bezgrešna prima mnoge pod ovaj krov i kuću iz koje su izašle generacije novih sinova Crkve koje želimo spremiti za nove navjestitelje evanđelja. Podršku novim zvanjima mora dati cijela Crkva, kazao je don Čedomil. Zatim je naglasio da je svako sjemenište ‘zjenica oka’ u dijecezi.
 Mons. Želimir Puljić čestitao je svima Dan sjemeništa, pohvalivši izvođenje priredbe. Nadbiskup je u svojim riječima izdvojio ozbiljni egzistencijalni razgovor mladića koji sadrži odgovor na životni poziv prema svećeništvu.

DON STANISLAV WIELINSKI: Važno je prepoznati svoje zvanje

– Za put prema duhovnom pozivu važno je predanje i pouzdanje u Boga, jer čovjek koji sluša njegov glas ostvaruje njegovu volju za svoj život. Bitno se odazvati Božjem pozivu, ne bojeći se do kraja žrtvovati, rekao nam je u razgovoru don Čedomil Šupraha.
– Poruke scenskog prikaza i nadbiskupa Puljića su jako jasne i žive. To je upravo ono što čovjek traži. U životu ponekad “plovimo” po onome što nam drugi daju, a ne znamo nekada odgovoriti na ova egzistencijalna pitanja koja su u nama i mi to tražimo. Zbog toga moramo više otvoriti oči za događaje koji su među nama, a posebno za ono što Bog od nas očekuje, a to je zvanje. Zvanje uključuje Božji poziv i naš odgovor. Često puta u životu imamo ovu situaciju da drugi žele udaljiti ovaj Božji poziv od nas. Onda se može dogoditi da ne slušamo ono što je u našem srcu, nego tražimo ono što nam je udobno i ugodno, a ne zahtjevno. Trebali bismo dublje ući u sebe, ili kako se kaže “zaploviti na pučinu”, ali i ući u dubinu kako bi mogli više uhvatiti onoga što je nama dano. Trebamo otvoriti oči i uši da slušamo, čujemo i da se možemo onda odazvati na Božji poziv. Mladi često puta žive između nečega, a ne znaju se odazvati onome što je jako važno. To je duhovni poziv. Stoga je potrebno mladima upućivati ovu poruku kako bi se mogli odazvati i onda im neće biti žao kasnije u životu. Važno je prepoznati svoje zvanje, ističe u razgovoru za naš list don Stanislav Wielinski.