Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Garden festival u Tisnom

12.01.2012. 23:00
Garden festival u Tisnom


Ostaje nam Garden bar na Muraju. Festivale i ljetni šušur iz Pinije odlazi


Garden Festival više se neće održavati u hotelu Pinija, što smo već objavili, već seli u Tisno na otok Murter.  
Nick Colgan čovjek je iz svjetskih glazbenih, zabavljačkih i u tom dijelu poslovnih krugova, koji je svijet svojevremeno zamijenio za Zadar i doprinio promjeni slike Zadra u svijetu, tvrdio je da ne želi daleko od Zadra. Na stranu što je Colgan već dugo naš sugrađanin, a i dijete je ovdje u školi, pa i ljubav za ovaj kraj, i poslovni su razlozi to tražili.
Ostaje nam Garden bar na Muraju. Festivale i ljetni šušur iz Pinije odlazi. Zadar koji je u dobroj mjeri zahvaljujući njemu postao grad atraktivan i privlačan mladima željnim zabave, pa i cjelonoćnog provoda, a blizina Zrća je tome dodatno doprinosila, sada će ostati dijelom hendikepiran.
 Colgan je uspio naći poslovno najmanje loše rješenje u smislu dostupnosti lokacije. Naime, brinući za to da je mnogo mladih već rezerviralo karte za Zadar ili eventualno Split, udomio je svoj event nedaleko od Zračne luke Zadar i Split.
Garden Festival donio je direktno i indirektno Zadru reklame u najistaknutijim britanskim i svjetskim medijima, a fama o njemu širi se poput zaraze internetom kao i usmenom predajom, najviše među Britancima, ali i mladim i zabavnog odmora željnim ljudima diljem svijeta. Svakako je bitno doprinio prometu Ryanaira na relaciji za Zadar, kao što smo sad u nevolji od važnih ljudi Jadrolinije imali priliku čuti koliko je Zrće “krivo” za promet trajektom za Zadar iz Ancone.
Kako će poslovati Pinija, kojoj je, preme mišljenju uprave i vlasnika i primjedbama agencija, ovaj vid zabave štetio stacionarnoj publici hotela (mahom obiteljski ljudi s djecom željni mirnog odmora) vidjet ćemo. Sigurno da će u smještajnom dijelu ovo osjetiti privatni iznajmljivači na širem području od samih Petrčana jer treba neko vrijeme da se jedna klijentela zamijeni drugom. Koliko će Zadar uspjeti zadržati dragocjeni imidž dinamičnog grada zabave i bez ovog – valja vidjeti.


“Brojke i slova” Gardena 2011.




Kroz sedam godina Garden festival doveo je u Zadar i Petrčane 50.000 novih posjetitelja.
Od 15. do 20.000 posjetitelja događanja na Gardenu svake godine.
Većina sada boravi sedam dana ovdje dolazeći Ryanairom i drugim kompanijama zrakoplovima, bez auta, što je osigurava i posao rent-a car agencijama, taksijima itd.
Prosječan gost potroši oko 100 eura dnevno.
To je oko 14 milijuna eura direktnog financijskog učinka na lokalnu ekonomiju – smještaj, rsstorane i barove, taksi, zračne transfere, suvenirnice, izlete…
Vrijednost međunarodnog marketinškog i PR – nemjerljiva.
Navodi se zajedničko press predstavljanje Grada Zadra, TZ Zadra u zadnje dvije godine u Londonu pred preko 90 svjetskih novinara. Već je planirano takvo okupljanje za svibanj 2012. godine.
Preko 100 dodatno zaposlenih (samo plaće za Garden su oko 60.000 eura).
Udar na lokalni posao bit će i do 70-postotan.
Država Hrvatska gubi PDV.
Grad Zadar gubi i 3-postotni porez na piće.
U 2011. bili smo u dnevnim kontaktima s upravom Pinije, nismo upozoreni ni na kakve probleme.
Garden je postao međunarodno poznat brand, a Garden Festival je ove godine nominiran za najbolji prekomorski festival i najbolji mali festival za festivalsku nagradu Ujedinjenog Kraljevstva.
Bez ove medijske kampanje i promocije u UK, i bez Festivala i veze Zadra i Festival promocija Zadra i zračne veze patit će znatno kao i pozicija turizma Zadra u UK.
Ukupan direktni i indirektni prihod oko Gardena procjenjuju na 7,5 milijuna kuna.
U 2012. očekivalo se 12.500 direktnih novih posjetitelja.
Očekivalo se goste iz 38 zemalja (iz 10 su već potvrđeni dolasci).
Oko 650 putnika Ryanaira tjedno vezano je uz festival.
Croatia Lines imala je oko 100 izvođača tjedno u letovima.
U Petrčanima se očekivalo 87.500 noćenja, što je oko 8,7 posto zadarskog prometa vrlo respektabilno za manifestaciju od pet tjedana. Sam smještaj u zadarskom kraju trebao je donijeti sedam milijuna eura.
Vrijednost PR – članci, snimanja, filmovi, osvrti, dojmovi, na relaciji Hrvatska i UK je 500.000 eura godišnje.
Za 2012. planiran je tjedni čarter za Garden festival sa 162 sjedala – za svaki događaj.