Petak, 10. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

22 C°

Naši kampovi stoje puno bolje od nizozemskih organizatora putovanja?!

13.01.2019. 10:36
Naši kampovi  stoje puno bolje  od nizozemskih  organizatora  putovanja?!


Predstavnici kampa i apartmana Zaton (Turisthotel) i kamp parka Solina (Ilirija) bilježe bolje rezultate u Nizozemskoj od turoperatora (orgnizatora putovanja iz te zemlje) s kojima rade, koji jadikuju nad kasnim i smanjenim bookingom, makar je za Hrvatsku to simblično, dok im Italija i Španjolska kasne i padaju i 20 i 30 posto?!
Razlog je komunikacijska revolucija u kojoj gosti ljetovanje (parcelu ili kamp kuću) unajmljuju direktno s kampovima on line, čineći to sami i izbjegavajući posrednike. Štoviše, i naši sugovornici to znaju pa i potiču, ne govoreći o tome turoperatorima, jer bolje je gosta dobiti sam nego dati proviziju turoperatorima i agencijama. Pa njima kad kupuju direktno daju, recimo, pet posto popusta za rani buking, a koji ne nude agencijama za njihove kontigente, bilo da su alotmani ili zakupi.
Turisti su sve lukaviji i svjesni da kapaciteta ima koliko god hoćeš, čekaju s odlukama i panikama u turističkim tvrtkama, koje će krenuti na akcije (last minute kupnje po povlaštenim cijenama). I prodavatelji su sve lukaviji pa daju popuste za rane kupnje (first minute booking, odnosno early bird discount kupnje).
Turoperatori i agenti istovremeno, malo u zabrinutosti, a malo u “cjenkanju” i omekšavanju naših kampova, žale se i više nego treba na pad prodaje kako bi izmamili bolje uvjete za sebe, potaknuli akcije u kojima će se i oni “okrušiti”…
Vječne igre mačke i miša u kojoj naši “dobro love”
Tako bi bilo najkraće i otvoreno profesionalno vas, dragi čitatelji, upoznati s onim što se stvarno zbiva iza lijepih slika i optimističnih izvješća koje objavi Hrvatska turistička zajednica (HTZ) kad kaže : Dobre najave s nizozemskog tržišta, posebice za hrvatsku kamping ponudu!
U stvari je to vječna igra mačke i miša u zajedničkim, a ipak podijeljenim interesima, u kojima u konačnici svi sve znaju, a komunikacije omogućuju da svak svakome zavir “u pijat”. To je tek toliko da shvatimo da ovo nisu šetnjice po svijetu, već posao, a to znači interes i borbu.
Bili smo profesionalno iskreni i prenijeli vam dio onoga što su nam kazali direktor kampinga Zatona – Turishotela Marinko Marinović i direktor cijelog TN Zaton Ivo Bobić, odnosno Kristina Brčić, menadžer prodaje i marketinga u kampu Soline Ilirije Biograd i kolega joj Jure Milačić, odnosno Ina Sikirić, zamjenica direktorice TZ Zadarske županije i Dalija Pavlović Peroš, direktorica TZ Zaton. Ovo troje zadnje spomenutih su i nositelji zajedničkog nastupa Turističke zajednice Zadarske županije i Turishotela (kamp Zaton) odnosno Ilirije (kamp Soline) na našem dijelu štanda zakupljenog na zajedničkom štandu HTZ-a u Utrechtu u Nizozemskoj na sajmu Vakantiebeurs.
Važnost Utrechta i nizozemskog tržišta i nagla “ljubav” za Zadar?!
Utrecht je mogli bi reći predgrađe, odnosno dio aglomeracije Amsterdama (15-ak minuta vožnje vlakom) u inače najgušće nastanjenom predjelu Europe, u zemlji koju smatraju 9. po kvaliteti i standardu života na svijetu. Iz nje nam dolaze poželjni dobrostojeći gosti ponajviše u kamping, jer su srazmjerno svojoj veličini najkampističnija nacija na svijetu. Ne govorimo o kampingu iz davnih šatorskih uspomena, već elitnom kamping turizmu koji je stvar izbora i ljubavi prema slobodi i opuštenosti u prirodi i koji košta više od hotela.
Sajam je počeo tzv. poslovnim danom kada je otvoren samo poslovnim subjektima, a ne i javnoj publici, u srijedu (skraćen za dan), 9. siječnja i traje do nedjelje 13. siječnja. To je najznačajniji turistički sajam u Nizozemskoj. Vrijeme sajmova prolazi, a sajmovi se mijenjaju pa je sada ovdje nekoliko paviljona manje nego nekad, a vjerojatno radi toga su i zbili dane.
– Šokirali smo se u petak jer nikad nismo imali toliku gužvu i navalu, kazuje nam veteranka sajma Ina Sikirić nastavljajujući:
– Tako smo doznali i dobili potvrdu uvođenja čak tri linije za Zadar iz Nizozemske odakle dosad nismo imali letove, a deseci posjetitelja, ali i agencija i turoperatora su tražili prospekte i planove grada jer sada goste šalju k nama odnosno preko nas. Naš posao informiranja i prezentiranja desetinacije stoga ide iznimno dobro, a poslovno će vam kazati kolege koje su se susrele sa svojim partnerima iz Nizozemske. No sve upućuje da će Hrvatska proći dobro i jako dobro, a zadarska turistička regija na krilima ovih zračnih linija posebno dobro, zaključuje Sikirić napomenuvši, jer su provjerili, da se osim Ryanaira iz Eindhovena, koji kreće već s 1. travnja, uspostavlja i linija Transavie koja će spajati Zadar s Rotterdamom te kreće od travnja, dok linija Easyjeta, koja će povezati Zadar s Amsterdamom, kreće nešto kasnije. No računamo kako će iz raznih gradova Nizozemske stizati pet letova tjedno?!
Muke turoperatora sa sve lukavijim kupcima i prodavateljima
Nemamo objašnjenje za ovu naglu “ljubav”. Nemaju niti turoperatori koji se našima žale.
– S partnerima smo čuli da se buking odnosno kupnja usporava, a nemaju obrazloženje za to, jer u ovoj zemlji nema govora o krizi, već se to pripisuje čekanju kupaca na “last minute” ponude i popuste. Naravno, mi odgovaramo s popustima za rani buking i sl. Uglavnom, nama u kampu Soline u Iliriji na ovom tržištu ide dobro i zadovoljni smo, a posebno kad čujem nizozemske partnere koji kažu da im Italija i Španjolska kaskaju i 20 i 30 posto za lanjskom godinom. Nizozemski gosti inače čine sedam posto prometa našeg kamp parka Soline, četvrti su nam gosti po brojnosti. S najavljene tri nove aviolinije, gotovo svakodnevne, računamo na daljni rast s ovog dobrog i važnog tržišta, kazala nam je Kristina Brčić iz biogradske Ilirije.
Hrvatska turistička zajednica predstavlja hrvatsku turističku ponudu s nizom suizlagača, među kojima su i navedeni zadarski. Nismo direktno s njima kontaktirali, ali u Utrechtu su, mimo nastupa na samom štandu, u kontaktima s partnerima bili i iz pakoštanskog “Pine Beacha”, kao i predstavnik Falkensteinera na dijelu Kamping udruge Hrvatske koji, kako čujemo, upoznaje potencijalne partnere sa simulacijom projekta pretvaranja kampinga Borika na Puntamici u kamping s 5*.
Nizozemci su lani skočili 9% u dolascima i 5% u noćenjima
Inače, kako je kazao ovdje nazočan direktor HTZ-a Kristjan Staničić, nastupom na sajmu u Utrechtu započinje sezona predstavljanja hrvatske turističke ponude na najvažnijim sajmovima s ključnih emitivnih tržišta. HTZ će tijekom 2019. godine organizirati predstavljanje hrvatske turističke ponude na ukupno 22 sajma, a navodili smo kako će TZ Zadarske županije s udruženim partnerima, što na tim, a što na drugim sajmovima nastupiti na 15-ak nama posebno značajnih.
Tijekom 2018. godine s nizozemskog tržišta ostvareno je u Hrvatskoj gotovo 500 tisuća dolazaka te oko 3,2 milijuna noćenja, što u odnosu na 2017. godinu predstavlja rast od devet posto u dolascima i pet posto u noćenjima, čemu se i nadalje nadamo.
U sklopu sajma u Utrechtu na hrvatskom se štandu održavaju i brojni sastanci s predstavnicima turoperatora, putničkih agencija te aviokompanija kao što su TUI, Thomas Cook, Transavia, D-Reizen, zračna luka Rotterdam – Den Haag, udruženje agenata Travel Counsellors i drugi, a s kojima se razgovara o aktivnostima i suradnji u predstojećem razdoblju. Prve naznake bukinga nizozemskih turoperatora za Hrvatsku su, inače, na razini prošlogodišnjih, nasuprot spomenutim padovima u od nas jačim odredištima, no pravo razdoblje intenzivnijeg bukiranja tek predstoji. Zadarska županija, prema navodima najznačajnijih kampova, stoji – bolje.
Staničić je rekao i kako izuzetno veseli sve veći interes zračnih prijevoznika za Hrvatsku. O tome svjedoče najave uvođenja čak tri nove zračne linije iz Nizozemske za Hrvatsku, točnije prema Zadru , o čemu je informirao Ivan Novak, direktor Predstavništva HTZ-a za zemlje Beneluxa.
Kamping Zaton računa na rekorde s nizozemskog tržišta
Uz HTZ, na sajmu svoju ponudu predstavlja i 14 suizlagača: turističke zajednice Šibensko-kninske i Zadarske županije, turistička zajednica otoka Krka, NP Plitvička jezera, Maistra, KUH, Jadranka kampovi, Camping – the best of Dalmatia, Cresanka, Solaris, Valalta, Hadria, Aminess Hotels & Campsites (Laguna Novigrad) te Plitvice Holiday Resort (Rotokor). Na sajmu Vakantiebeurs izlaže više od 1000 izlagača, a sajam u prosjeku posjeti oko 110.000 posjetitelja. Oko 60 posto posjetitelja kao glavni razlog posjeta sajmu navode činjenicu da još nisu rezervirali svoj odmor, a njih 50 posto da sajam posjećuju kako bi dobili inspiraciju.
Marinko Marinović, direktor našeg najvećeg kampa Zaton – Turisthotel zadovoljan je.
– Nizozemci su nam zasad na 12 posto rezervacija, a poslije Nijemca su nam najbitniji gosti, a stanje bukinga je bolje nego lani. Uvjeren sam u dobre rezultate. Znate, vrijeme lanjskog toplinskog udara u cijeloj Europi, kada su mnogi zapadni gosti ostajali u svojoj zemlji, teško se može ponoviti. Dakle, da Baltik ima temperature Jadrana i da ljudi na sjeveru Njemačke ili mahom kišne Nizozemske guštaju u roštiljanju na suncu. Kad su u pitanju informacije od turoperatora i ovdašnjih organizatora putovanja, svjesni su da gube dio kolača jer današnja komunikacija omogućuje gostu da zna i sve može sam obaviti on line, a što i nama odgovara. Uglavnom, s ovog značajnog tržišta imamo znatno bolji buking nego lani.
Iako je ovaj sajam prvenstveno u duhu kampinga, riječ je o općem sajmu. Kamping gostiju smo dosta imali i dosad, ostalih djelomično, no sada s navedenim aviolinijama valja računati na znatno veći priliv individualaca Nizozemaca u sve oblike smještaja u Zadarskoj županiji jer ispast će da ovo ljeto s njima nitko u Hrvatskoj neće imati tako dobre veze kao Zadarska županija.
Inače, Utrech i najvažniji, nama i cijeloj Europi, kamping sajam u njemačkom Sttutgartu, uz prethodnu svečanu večer(u) i predstavljanje najnovijeg vodiča njemačkog auto kuba (ADAC), održavaju se gotovo istovremeno. Kako će ova kamping karavana ovog vikenda biti u Stuttgartu o tome ćemo izvjestiti vrlo brzo.