Predstavnici kampa i apartmana Zaton (Turisthotel) i kamp parka Solina (Ilirija) bilježe bolje rezultate u Nizozemskoj od turoperatora (orgnizatora putovanja iz te zemlje) s kojima rade, koji jadikuju nad kasnim i smanjenim bookingom, makar je za Hrvatsku to simblično, dok im Italija i Španjolska kasne i padaju i 20 i 30 posto?!
Razlog je komunikacijska revolucija u kojoj gosti ljetovanje (parcelu ili kamp kuću) unajmljuju direktno s kampovima on line, čineći to sami i izbjegavajući posrednike. Štoviše, i naši sugovornici to znaju pa i potiču, ne govoreći o tome turoperatorima, jer bolje je gosta dobiti sam nego dati proviziju turoperatorima i agencijama. Pa njima kad kupuju direktno daju, recimo, pet posto popusta za rani buking, a koji ne nude agencijama za njihove kontigente, bilo da su alotmani ili zakupi.
Turisti su sve lukaviji i svjesni da kapaciteta ima koliko god hoćeš, čekaju s odlukama i panikama u turističkim tvrtkama, koje će krenuti na akcije (last minute kupnje po povlaštenim cijenama). I prodavatelji su sve lukaviji pa daju popuste za rane kupnje (first minute booking, odnosno early bird discount kupnje).
Turoperatori i agenti istovremeno, malo u zabrinutosti, a malo u “cjenkanju” i omekšavanju naših kampova, žale se i više nego treba na pad prodaje kako bi izmamili bolje uvjete za sebe, potaknuli akcije u kojima će se i oni “okrušiti”…
Vječne igre mačke i miša u kojoj naši “dobro love”
Tako bi bilo najkraće i otvoreno profesionalno vas, dragi čitatelji, upoznati s onim što se stvarno zbiva iza lijepih slika i optimističnih izvješća koje objavi Hrvatska turistička zajednica (HTZ) kad kaže : Dobre najave s nizozemskog tržišta, posebice za hrvatsku kamping ponudu!
U stvari je to vječna igra mačke i miša u zajedničkim, a ipak podijeljenim interesima, u kojima u konačnici svi sve znaju, a komunikacije omogućuju da svak svakome zavir “u pijat”. To je tek toliko da shvatimo da ovo nisu šetnjice po svijetu, već posao, a to znači interes i borbu.
Bili smo profesionalno iskreni i prenijeli vam dio onoga što su nam kazali direktor kampinga Zatona – Turishotela Marinko Marinović i direktor cijelog TN Zaton Ivo Bobić, odnosno Kristina Brčić, menadžer prodaje i marketinga u kampu Soline Ilirije Biograd i kolega joj Jure Milačić, odnosno Ina Sikirić, zamjenica direktorice TZ Zadarske županije i Dalija Pavlović Peroš, direktorica TZ Zaton. Ovo troje zadnje spomenutih su i nositelji zajedničkog nastupa Turističke zajednice Zadarske županije i Turishotela (kamp Zaton) odnosno Ilirije (kamp Soline) na našem dijelu štanda zakupljenog na zajedničkom štandu HTZ-a u Utrechtu u Nizozemskoj na sajmu Vakantiebeurs.
Važnost Utrechta i nizozemskog tržišta i nagla “ljubav” za Zadar?!
Utrecht je mogli bi reći predgrađe, odnosno dio aglomeracije Amsterdama (15-ak minuta vožnje vlakom) u inače najgušće nastanjenom predjelu Europe, u zemlji koju smatraju 9. po kvaliteti i standardu života na svijetu. Iz nje nam dolaze poželjni dobrostojeći gosti ponajviše u kamping, jer su srazmjerno svojoj veličini najkampističnija nacija na svijetu. Ne govorimo o kampingu iz davnih šatorskih uspomena, već elitnom kamping turizmu koji je stvar izbora i ljubavi prema slobodi i opuštenosti u prirodi i koji košta više od hotela.
Sajam je počeo tzv. poslovnim danom kada je otvoren samo poslovnim subjektima, a ne i javnoj publici, u srijedu (skraćen za dan), 9. siječnja i traje do nedjelje 13. siječnja. To je najznačajniji turistički sajam u Nizozemskoj. Vrijeme sajmova prolazi, a sajmovi se mijenjaju pa je sada ovdje nekoliko paviljona manje nego nekad, a vjerojatno radi toga su i zbili dane.
– Šokirali smo se u petak jer nikad nismo imali toliku gužvu i navalu, kazuje nam veteranka sajma Ina Sikirić nastavljajujući:
– Tako smo doznali i dobili potvrdu uvođenja čak tri linije za Zadar iz Nizozemske odakle dosad nismo imali letove, a deseci posjetitelja, ali i agencija i turoperatora su tražili prospekte i planove grada jer sada goste šalju k nama odnosno preko nas. Naš posao informiranja i prezentiranja desetinacije stoga ide iznimno dobro, a poslovno će vam kazati kolege koje su se susrele sa svojim partnerima iz Nizozemske. No sve upućuje da će Hrvatska proći dobro i jako dobro, a zadarska turistička regija na krilima ovih zračnih linija posebno dobro, zaključuje Sikirić napomenuvši, jer su provjerili, da se osim Ryanaira iz Eindhovena, koji kreće već s 1. travnja, uspostavlja i linija Transavie koja će spajati Zadar s Rotterdamom te kreće od travnja, dok linija Easyjeta, koja će povezati Zadar s Amsterdamom, kreće nešto kasnije. No računamo kako će iz raznih gradova Nizozemske stizati pet letova tjedno?!
Muke turoperatora sa sve lukavijim kupcima i prodavateljima
Nemamo objašnjenje za ovu naglu “ljubav”. Nemaju niti turoperatori koji se našima žale.
– S partnerima smo čuli da se buking odnosno kupnja usporava, a nemaju obrazloženje za to, jer u ovoj zemlji nema govora o krizi, već se to pripisuje čekanju kupaca na “last minute” ponude i popuste. Naravno, mi odgovaramo s popustima za rani buking i sl. Uglavnom, nama u kampu Soline u Iliriji na ovom tržištu ide dobro i zadovoljni smo, a posebno kad čujem nizozemske partnere koji kažu da im Italija i Španjolska kaskaju i 20 i 30 posto za lanjskom godinom. Nizozemski gosti inače čine sedam posto prometa našeg kamp parka Soline, četvrti su nam gosti po brojnosti. S najavljene tri nove aviolinije, gotovo svakodnevne, računamo na daljni rast s ovog dobrog i važnog tržišta, kazala nam je Kristina Brčić iz biogradske Ilirije.
Hrvatska turistička zajednica predstavlja hrvatsku turističku ponudu s nizom suizlagača, među kojima su i navedeni zadarski. Nismo direktno s njima kontaktirali, ali u Utrechtu su, mimo nastupa na samom štandu, u kontaktima s partnerima bili i iz pakoštanskog “Pine Beacha”, kao i predstavnik Falkensteinera na dijelu Kamping udruge Hrvatske koji, kako čujemo, upoznaje potencijalne partnere sa simulacijom projekta pretvaranja kampinga Borika na Puntamici u kamping s 5*.
Nizozemci su lani skočili 9% u dolascima i 5% u noćenjima
Inače, kako je kazao ovdje nazočan direktor HTZ-a Kristjan Staničić, nastupom na sajmu u Utrechtu započinje sezona predstavljanja hrvatske turističke ponude na najvažnijim sajmovima s ključnih emitivnih tržišta. HTZ će tijekom 2019. godine organizirati predstavljanje hrvatske turističke ponude na ukupno 22 sajma, a navodili smo kako će TZ Zadarske županije s udruženim partnerima, što na tim, a što na drugim sajmovima nastupiti na 15-ak nama posebno značajnih.
Tijekom 2018. godine s nizozemskog tržišta ostvareno je u Hrvatskoj gotovo 500 tisuća dolazaka te oko 3,2 milijuna noćenja, što u odnosu na 2017. godinu predstavlja rast od devet posto u dolascima i pet posto u noćenjima, čemu se i nadalje nadamo.
U sklopu sajma u Utrechtu na hrvatskom se štandu održavaju i brojni sastanci s predstavnicima turoperatora, putničkih agencija te aviokompanija kao što su TUI, Thomas Cook, Transavia, D-Reizen, zračna luka Rotterdam – Den Haag, udruženje agenata Travel Counsellors i drugi, a s kojima se razgovara o aktivnostima i suradnji u predstojećem razdoblju. Prve naznake bukinga nizozemskih turoperatora za Hrvatsku su, inače, na razini prošlogodišnjih, nasuprot spomenutim padovima u od nas jačim odredištima, no pravo razdoblje intenzivnijeg bukiranja tek predstoji. Zadarska županija, prema navodima najznačajnijih kampova, stoji – bolje.
Staničić je rekao i kako izuzetno veseli sve veći interes zračnih prijevoznika za Hrvatsku. O tome svjedoče najave uvođenja čak tri nove zračne linije iz Nizozemske za Hrvatsku, točnije prema Zadru , o čemu je informirao Ivan Novak, direktor Predstavništva HTZ-a za zemlje Beneluxa.
Kamping Zaton računa na rekorde s nizozemskog tržišta
Uz HTZ, na sajmu svoju ponudu predstavlja i 14 suizlagača: turističke zajednice Šibensko-kninske i Zadarske županije, turistička zajednica otoka Krka, NP Plitvička jezera, Maistra, KUH, Jadranka kampovi, Camping – the best of Dalmatia, Cresanka, Solaris, Valalta, Hadria, Aminess Hotels & Campsites (Laguna Novigrad) te Plitvice Holiday Resort (Rotokor). Na sajmu Vakantiebeurs izlaže više od 1000 izlagača, a sajam u prosjeku posjeti oko 110.000 posjetitelja. Oko 60 posto posjetitelja kao glavni razlog posjeta sajmu navode činjenicu da još nisu rezervirali svoj odmor, a njih 50 posto da sajam posjećuju kako bi dobili inspiraciju.
Marinko Marinović, direktor našeg najvećeg kampa Zaton – Turisthotel zadovoljan je.
– Nizozemci su nam zasad na 12 posto rezervacija, a poslije Nijemca su nam najbitniji gosti, a stanje bukinga je bolje nego lani. Uvjeren sam u dobre rezultate. Znate, vrijeme lanjskog toplinskog udara u cijeloj Europi, kada su mnogi zapadni gosti ostajali u svojoj zemlji, teško se može ponoviti. Dakle, da Baltik ima temperature Jadrana i da ljudi na sjeveru Njemačke ili mahom kišne Nizozemske guštaju u roštiljanju na suncu. Kad su u pitanju informacije od turoperatora i ovdašnjih organizatora putovanja, svjesni su da gube dio kolača jer današnja komunikacija omogućuje gostu da zna i sve može sam obaviti on line, a što i nama odgovara. Uglavnom, s ovog značajnog tržišta imamo znatno bolji buking nego lani.
Iako je ovaj sajam prvenstveno u duhu kampinga, riječ je o općem sajmu. Kamping gostiju smo dosta imali i dosad, ostalih djelomično, no sada s navedenim aviolinijama valja računati na znatno veći priliv individualaca Nizozemaca u sve oblike smještaja u Zadarskoj županiji jer ispast će da ovo ljeto s njima nitko u Hrvatskoj neće imati tako dobre veze kao Zadarska županija.
Inače, Utrech i najvažniji, nama i cijeloj Europi, kamping sajam u njemačkom Sttutgartu, uz prethodnu svečanu večer(u) i predstavljanje najnovijeg vodiča njemačkog auto kuba (ADAC), održavaju se gotovo istovremeno. Kako će ova kamping karavana ovog vikenda biti u Stuttgartu o tome ćemo izvjestiti vrlo brzo.
najnovije
najčitanije
Zadar
DHMZ
Danas sunčano uz umjerenu naoblaku
Zadar
nema suglasja
Vučetić: Zbog Dukićeve komunikacijske nemoći razgovori idu u krivom smjeru
Moda
Ne propustite!
Stiže još jedno izdanje Super subote i donosi odlične popuste
Županija
DOK TRAJE NATJEČAJ
JAVNA PODRŠKA OTOČANA ‘Željeli bismo da pročelnik Pinčić ostane na svojoj funkciji’
Nogomet
Nogomet
Stanišićev Bayer izbacio Romu za finale Europske lige, ondje će igrati protiv Pašalića i Atalante
Scena
KONCERT DIVE
GLAZBENA DIVA DOLAZI U ZADAR! Doris Dragović najavila koncert na Višnjiku, evo detalja
Zadar
ZADARSKO BIJELO SRCE
[FOTO] Povodom Međunarodnog dana sestrinstva dodijeljena priznanja najzaslužnijima
Crna Kronika
NESREĆA
U prometnoj nesreći na dionici Babindub-Zemunik teško ozlijeđena 51-godišnjakinja
Zadar
TRN U OKU ZADAR
OGORČENA ZADRANKA: ‘Stanari autom ne mogu do svojih kuća, rupu su napravili u četvrtak…’
Zadar
objavljen popis korisnika