Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Danas počinje demontaža mosta!

Autor: Ivana Burica

12.02.2009. 23:00
Danas počinje demontaža mosta!

Foto: Vedran SITNICA



Prije tri dana stigla je dizalica od dvjesto tona, koja će posebnim jarmovima kačiti nosač po nosač i polako ih spuštati. Nosači, ukupno ih je dvanaest, po četiri u svakom polju, teški su po 35 do 36 tona te će ih se, kad budu spušteni, usitniti i odvoziti na odlagalište, kazao je šef gradilišta Davor Domazet


Danas započinje demontaža srednja tri  polja mosta preko Malog  Ždrelca kako bi se na tom  dijelu za oko mjesec dana  moglo započeti s montažom  nove čelične konstrukcije mosta.
– Pripreme za demontažu  započele su pred desetak dana  kad su uzdužno presječena  srednja tri polja ukupne dužine 70 metara. Prije tri dana  stigla je dizalica od dvjesto  tona, koja će posebnim jarmovima kačiti nosač po nosač  i polako ih spuštati. Nosači,  ukupno ih je dvanaest, po  četiri u svakom polju, teški su  po 35 do 36 tona te će ih se  kad budu spušteni usitniti i  odvoziti na odlagalište. U međuvremenu su ojačani stupovi  S3 i S6 koji će nositi novu  konstrukciju mosta, informira  nas šef gradilišta inženjer Davor Domazet, ističući da je  riječ o izuzetno zahtjevnom i  opasnom poslu koji će, po  njegovim procjenama, trajati  najmanje pet ili šest dana.
Čelična konstrukcija mosta  zamijenit će sadašnja tri središnja polja, a proizvedena je  u podizvođaču projekta, tvornici “Đuro Đaković”. Podsjetimo da je glavni izvođač svih  radova u Malom Ždrelcu tvrtka Konstruktor Inženjering  iz Splita.
– Započelo se s dovoženjem  dijelova čelične konstrukcije i  sljedećih mjesec dana radit će  se na predmontaži. Montaža  mosta bi započela 16. ožujka i  završila 27. travnja. Ostalo bi  oko mjesec i pol dana za postavljanje kolovozne konstrukcije, struje, vode i telekomunikacija. U lipnju bi  već bio tehnički pregled, a  završetak obnove mosta do  zadanog roka – 30. lipnja, kazao je Domazet.   
Kao što je poznato, rekonstrukcija mosta preko Malog  Ždrelca radi se paralelno s  proširenjem kanala sa sadašnjih 20 na 56 metara te produbljivanjem morskog dna na  pet metara. Riječ je o dva  projekta i dva troškovnika –  rekonstrukcija mosta stoji   17,172.133 kune, a proširenje  kanala 17,518.964 kune, također bez PDV-a.
Radovi na samom mostu  započeli su početkom siječnja,  dok je plovni put kroz Mali  Ždrelac zatvoren 3. studenoga. Kanal će 30. lipnja 2009.  godine biti djelomično otvoren pa će se njime u srpnju i  kolovozu prometovati po posebnom režimu plovidbe.
– Tijekom turističke sezone  prekidaju se radovi te ćemo za  promet otvoriti 30-ak metara  kanala. Na gradilište se vraćamo 15. rujna i tada se ujedno kanal ponovno zatvara,  kazao je šef gradilišta Domazet.
Predviđeni rok završetka  svih radova na proširenju kanala je 31. ožujka 2010. godine.