Foto: Vedran SITNICA
Prije tri dana stigla je dizalica od dvjesto tona, koja će posebnim jarmovima kačiti nosač po nosač i polako ih spuštati. Nosači, ukupno ih je dvanaest, po četiri u svakom polju, teški su po 35 do 36 tona te će ih se, kad budu spušteni, usitniti i odvoziti na odlagalište, kazao je šef gradilišta Davor Domazet
Danas započinje demontaža srednja tri polja mosta preko Malog Ždrelca kako bi se na tom dijelu za oko mjesec dana moglo započeti s montažom nove čelične konstrukcije mosta.
– Pripreme za demontažu započele su pred desetak dana kad su uzdužno presječena srednja tri polja ukupne dužine 70 metara. Prije tri dana stigla je dizalica od dvjesto tona, koja će posebnim jarmovima kačiti nosač po nosač i polako ih spuštati. Nosači, ukupno ih je dvanaest, po četiri u svakom polju, teški su po 35 do 36 tona te će ih se kad budu spušteni usitniti i odvoziti na odlagalište. U međuvremenu su ojačani stupovi S3 i S6 koji će nositi novu konstrukciju mosta, informira nas šef gradilišta inženjer Davor Domazet, ističući da je riječ o izuzetno zahtjevnom i opasnom poslu koji će, po njegovim procjenama, trajati najmanje pet ili šest dana.
Čelična konstrukcija mosta zamijenit će sadašnja tri središnja polja, a proizvedena je u podizvođaču projekta, tvornici “Đuro Đaković”. Podsjetimo da je glavni izvođač svih radova u Malom Ždrelcu tvrtka Konstruktor Inženjering iz Splita.
– Započelo se s dovoženjem dijelova čelične konstrukcije i sljedećih mjesec dana radit će se na predmontaži. Montaža mosta bi započela 16. ožujka i završila 27. travnja. Ostalo bi oko mjesec i pol dana za postavljanje kolovozne konstrukcije, struje, vode i telekomunikacija. U lipnju bi već bio tehnički pregled, a završetak obnove mosta do zadanog roka – 30. lipnja, kazao je Domazet.
Kao što je poznato, rekonstrukcija mosta preko Malog Ždrelca radi se paralelno s proširenjem kanala sa sadašnjih 20 na 56 metara te produbljivanjem morskog dna na pet metara. Riječ je o dva projekta i dva troškovnika – rekonstrukcija mosta stoji 17,172.133 kune, a proširenje kanala 17,518.964 kune, također bez PDV-a.
Radovi na samom mostu započeli su početkom siječnja, dok je plovni put kroz Mali Ždrelac zatvoren 3. studenoga. Kanal će 30. lipnja 2009. godine biti djelomično otvoren pa će se njime u srpnju i kolovozu prometovati po posebnom režimu plovidbe.
– Tijekom turističke sezone prekidaju se radovi te ćemo za promet otvoriti 30-ak metara kanala. Na gradilište se vraćamo 15. rujna i tada se ujedno kanal ponovno zatvara, kazao je šef gradilišta Domazet.
Predviđeni rok završetka svih radova na proširenju kanala je 31. ožujka 2010. godine.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
mali nogomet
Sv. Ante Zrilić nekretnine vratio se u Prvu ligu
Zadar
OŠ Krune Krstića
NAGRADE ADDIKO BANKE Zadarske učenice najbolje u financijskoj pismenosti
Plodovi zemlje i mora
VINSKE KRONIKE
Počeo izlaziti prvi hrvatski vinski digitalni časopis, Vinske zvijezde
Ostali sportovi
Uspjeh ŠSD Jadran
Odbojkaši OŠ Bartula Kašića viceprvaci Hrvatske
Zadar
legendarni veslač
Održana komemoracija za Romana Bajla, zadarskog sportskog velikana
Crna Kronika
PU ZADARSKA
VOZAČ JE UHIĆEN Na Bilom Brigu mrtav pijan skrivio prometnu nesreću pa pobjegao, uhvaćen je
Zadar
NAVIJAČKA PJESMA
VIDEO Predstavljena ‘Diži se grade’, nova zadarska navijačka pjesma: ‘Nastala je iz ljubavi prema…’
Županija
obavijest hep-a
DONOSIMO POPIS Nekoliko ulica u Zadru i županiji dio petka bez struje
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV
Ninov trofejni kantar
Županija
NEPRAVOMOĆNO