Zadranima najdraži vampiri i crtići

Slika korisnika admin
Najgledaniji film u Zadru prošle godine bio je «Sumrak saga: pomrčina»

Zadarska je kino publika, što se može zaključiti iz podataka o broju gledatelja, i prošle godine ostala u najvećem broju sklona svjetskim blockbusterima, bilo da je riječ o standardnim projekcijama ili 3D projekcijama. Svjetski trendovi nisu zaobišli ni Zadar gdje su i prošle godine kao i nekoliko prethodnih najvjerniji posjetitelji kina bili djeca i mladež. Poraslo je zanimanje i za 3D projekcije. U top 10 filmova Cinestara prošle godine čak polovica filmova bili su 3D filmovi.

Tako je najgledaniji film na kino programu prošle godine u Zadru bio je film «Sumrak saga: pomrčina» Davida Slade. Treći dio popularnog vampirsko-ljubavnog serijala «Sumrak» bio je najgledaniji film u oba zadarska kino centra: Callegru i Cinestaru Zadar. Odmah uz bok vampirima, u Callegru su na drugom i trećem mjestu po gledanosti bili filmovi «Početak» Christophera Nolana i «Alisa u zemlji čudesa» Tim Burtona, dok su drugo i treće mjesto u Cinestar Zadru pripali filmovima «Avatar 3D» James Camerona i «Shrek - uvijek i zauvijek 3D» Mike Mitchella.

Tri najgledanija crtića u Callegru bila su «Shrek - uvijek i zauvijek», «Princeza i žabac» Ron Clementsa i John Muskera te «Priča o igračkama 3» Lee Unkricha, dok su tri najgledanija crtića u Cinestar Zadru bila «Shrek - uvijek i zauvijek 3D», «Kako je Gru ukrao mjesec» Pierre Coffina i Chris Renauda te «Alpha i Omega 3D» Anthony Bella i Ben Glucka. Najgledaniji domaći film u oba kino centra bio je film Rajka Grlića «Neka ostane među nama», drugo mjesto po gledanosti pripalo je redateljskom prvijenacu Danila Šerbedžije «72 dana» dok je na trećem mjestu u Callegru bio film Zvonimira Rumboldta «Lavanderman», a u Cinestaru Zadar «Šuma sumarum» Ivana Gorana Viteza, njegov redateljski prvijenac.

Kartice i kokice

Očekivano, recesija je uzela svoj danak pa su do izražaja došle sve akcije i pogodnosti pri kupnji karata. Iz Callegra naglašavaju kako imaju sve veći broj članova/korisnika Callegro kartica koji svoje pogodnosti koriste učestalo, stvarajući na taj način stalnu kino publiku centra. Ista je situacija i u Cinestaru. Iako su u početku Zadrani bili suzdržani po pitanju kartica, zadnjih godinu dana broj korisnika istih znatno se povećao.

- Budući da im kartica nudi pogodnosti kao što su skupljanje bonus ulaznica i bonus bodova, zatim podizanje ulaznica do samog početka predstave, kupnju kino ulaznica putem interneta te ispis kino ulaznica u vlastitom domu, broj korisnika kino kartica se stalno povećava, ističu u Cinestaru.

Uhodano, u oba centra idu dobro i kokice koje su na neki način postale sinonim za kino. Kupnja kino karte bez kokica gotovo da je postala nezamisliva, kako u svijetu, tako i u Zadru, naravno najviše kod djece. U Callegra kokice dijele čak i besplatno i to ponedjeljkom kada je obiteljski dan te kada se uz povoljnije cijene ulaznica posjetiteljima dijele i besplatne kokice.

Prošla kino godina u Zadru obilježena je i s nekoliko filmskih revija. Cinestar je održao dvije revije: Oscar reviju i Mjesec ljubavi, dok je u Callegru «gostovao» Zagreb Film Festival, Filmomanija, Frankofonija, Cannes revija te Oscar revija filmova.

- Callegro uvijek radi na širenju ponude uvodeći nove filmske žanrove kroz razne revije i popratna događanja. Prateći trendove i događanja u svijetu filma, kako u Hrvatskoj, tako i svijetu, Zadranima smo približili Zagreb Film Festival, Filmomaniju, Lavandermana- prvog hrvatskog super junaka, Frankofoniju, Cannes reviju, Oscar reviju...Svaku reviju i filmsko događanje trudimo se dodatno oživjeti i prezentirati uvođenjem novih i drugačijih sadržaja, tematski vezanih uz određeno filmsko događanje, naglašava direktorica Callegra Sanja Peroš.

Do većeg broja kino posjetitelja putem filmskih revija došli su i u Cinestaru.

- Protekle godine smo održali dvije revije: Oscar reviju i Mjesec ljubavi. Na Oscar reviji prikazivali smo sve filmove nominirane za prestižnu nagradu Oscar dok je Mjesec ljubavi bila revija ljubavnih filmova koja je trajala cijeli mjesec dana tijekom kojeg su posjetitelji mogli svaki tjedan pogledati novi ljubavni film. Osim toga, posjetiteljima je u sklopu revija bila ponuđena i dodatna pogodnost - prodaja Oscar kolekcije DVD naslova po vrlo povoljnim cijenama, ističu u Cinestaru te dodaju kako će Oscar revija uskoro startati i ove godine, od 21. veljače do 02. ožujka. Bit će prikazano 18 filmova.

Ne vole reklame

Iako su revije filmova dodatno zaintrigirale publiku za odlazak u kino, broj posjetitelja tih, komercijalno ipak manje isplativih projekata, rezultirao je i nadalje dominacijom «tinejđerskih» filmova na zadarskom kino repertoaru. Zakon tržišta nažalost udaljio je većinu ozbiljnijih ljubitelja filma iz kina kojima se tek rijetko na programu ponudi kakav art i umjetnički vrijedan film.

Filmski analitičari već godinama naglašavaju kako kino dvorane postaju sve više zabavni centri za mladež, dok se ozbiljnija kino publika povlači pred svoje TV ekrane. Isti, razvojem tehnike doduše postaju sve atraktivniji za uživanje u dobrom filmu, no usprkos svim novitetima LCD i Plazma tehnologije, užitak zamračene kino dvorane nenadomjestiv je.

- Kod kuće imam i ogroman plazma televizor, i kućno kino ozvučenje, no nema do kina. Tek na velikom platnu film postaje ono što uistinu i jest - najznačajniji medij dvadesetog stoljeća. Žao mi je stoga što je za nas starije izbor filmova dosta ograničen, što od sedam, osam filmova što u prosjeku igraju na kino repertoaru u gradu preko polovice otpada na crtane filmove i američke blockbustere. Dakako, nisam protiv tih filmova, pogotovo crtanih koje danas mogu gledati ne samo djeca nego i mi ostali, no gdje su nezavisni filmovi, gdje su europski filmovi? Svjestan sam da za takvim filmovima vlada manja potražnja, no zar ne se bi mogao naći kakav kompromis, zar se distributeri i prikazivači ne bi mogli dogovoriti pa takve filmove prikazivati za manju cijenu karte, jer su ih vjerojatno i manje platili te tako u kino privući veći broj posjetitelja, mišljenja je jedan Zadranin.

U kratkoj anketi koju smo proveli ispred dva zadarska kino centra saznali smo da bi većina posjetitelja kino dvorana prije svega željela niže cijene karata, a onda i opsežniji kino repertoar. Cinestaru se najviše zamjeraju brojne kino reklame pred početak filma, dok bi u Callegru kino posjetitelji koje smo kontaktirali rado vidjeli više ozbiljnijih, a manje crtanih filmova na kino repertoaru.

Što će donijeti ova godina tek ostaje za vidjeti. U Callegra najbolje financijske rezultate očekuju kod nastavaka već etabliranih kino hitova poput Harry Pottera i darova smrti 2, Sumrak sage: praskozorje te Transformersa 3 dok u Cinestaru misle da će na prva tri mjesta po rezultatima gledanosti zasjesti hitovi Sanctum 3D, Thor i Harry Potter 7, 2. dio.

 DESET NAJGLEDANIJIH FILMOVA U SVIJETU 2010. GODINE

1.Priča o igračkama 3 - 680 milijuna $

2. Alisa u Zemlji čudesa - 650 milijuna $

3. Harry Potter i darovi smrti - 536 milijuna $

4. Početak - 532 milijuna $

5. Shrek uvijek i zauvijek - 475 milijuna $

6. Sumrak: Pomrčina - 447 milijuna $

7. Iron Man 2 - 401 milijuna $

8. Kako je Gru ukrao mjesec - 347 milijuna $

9. Sudar Titana - 318 milijuna $

10. Kako izdresirati zmaja - 318 milijuna $

 DESET NAJGLEDANIJIH U HRVATSKOJ

1. Avatar - 228.728 gledatelja

2. Shrek uvijek i zauvijek - 133.436 gledatelja

3. Seks i grad 2 - 119.844 gledatelja

4. Twilight: Pomrčina - 110.111 gledatelja

5. Harry Potter i darovi smrti - 102.338 gledatelja

6. Početak - 97.003 gledatelja

7. Sherlock Holmes - 66.008 gledatelja

8. Alice u zemlji čuda - 65.982 gledatelja

9. Arthur - 58.055 gledatelja

10. Kako izdresirati zmaja - 57.733 gledatelja

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno