Ivica Zorić, dopredsjednik Udruženja turističkih brodara pri HGK i predsjednik Udruge brodara i brodograditelja Adria smatra kako ova odluka nije povoljna za hrvatske brodare jer je ovo razdoblje prekratko
Europska komisija prihvatila je hrvatske zahtjeve za prijelazna razdoblja u poglavlju prometna politika, koja bi hrvatskim brodarima trebala omogućiti da se bolje pripreme za nadolazeću europsku konkurenciju, prenose brojni mediji. Hrvatska je u poglavlju prometna politika tražila da za područje linijskog pomorskog prometa dobije prijelazno razdoblje do kraja 2016., a za tzv. kružni promet, odnosno neredovite, izletničke pomorske linije do kraja 2014. godine kako bi hrvatski brodari dobili dodatno vrijeme i zadržali monopol radi što bolje prilagodbe za suočavanje s europskom konkurencijom. To prijelazno razdoblje trebalo bi omogućiti Jadroliniji i drugim, manjim brodarima da obnove svoju flotu.
Ivica Zorić, dopredsjednik Udruženja turističkih brodara pri HGK i predsjednik Udruge brodara i brodograditelja Adria smatra kako ova odluka nije povoljna za hrvatske brodare jer je ovo razdoblje prekratko i oni se nikako neće moći pripremiti za tršišnu utakmicu s puno većim i jačim konkurentima iz zemalja Europske unije.
– Ova odluka je po meni “Uzmi pope što ti se daje” jer je, primjerice, Grčka dobila 13 godina za pripremu i prilagodbu svojih brodara. Ovo znači siguran nestanak naših brodara jer nikako ne možemo konkurirati brodarima iz Europe koji imaju veće kapacitete, a time i niže cijene. Naša flota nije još spremna za ravnopravnu tržišnu utakmicu, a ovakvim načinom rada pilamo granu na kojoj sjedimo, kazao je revoltirano Zorić.
On se dotaknuo i problema s cijenama plavog dizela te je rekao kako je ove godine u državnom proračunu prvotno bilo osigurano 10 milijuna kuna, da bi se rebalansom ta svota smanjila na 8.5 milijuna kuna za poticaje brodarima za plavi dizel, što je, kako je rekao, nedovoljno. Dodao je kako su se druge države odrekle trošarina u korist brodara, dok naša država uzima ono što joj ne pripada, a poslije to vraća u vidu potpora niskog intenziteta na kraju sezone iako se glavnina prometa obavi tijekom ljeta. Naime, kako je Zorić objasnio, država u prosincu isplaćuje razliku u cijeni dizela i nafte.
Zorić je rekao kako se ne slaže ni s novim prijedlogom Zakona o javnom pomorskom dobru koji uređuje mala brodogradilišta, posebice ona na kojima se grade drveni brodovi.
– Prema prijedlogu ovog zakona oni koji su radili bez koncesije, a takvi su gotovo svi, neće se moći kandidirati za dobijanje novih koncesija. Ipak, moramo istaknuti kako je to zanat koji izumire, a drveni su brodovi kod nas kulturna dobra jer su svi stariji od 50 godina i svake ih se godine treba popravljati i održavati. Mislim da bi trebalo zaštititi male brodare jer imamo veliku flotu drvenih brodova koja, ako ne plovi i nije u službi turizma, nema svrhe, zaključio je Zorić i dodao kako od sljedeće sezone ništa ne očekuje već je na njemu samo da pripremi brodove. Kakva će nadolazeća turistička sezona biti nije htio špekulirat i već je samo rekao kad ljeto doći da će se sve znati.
najnovije
najčitanije
Zadar & Županija
Vrijedno znanje
Služba civilne zaštite održala edukativnu radionicu za Filipjance
Zadar
Katedrala sv. Stošije
Nadbiskup Zgrablić predvodio Misu posvete ulja na Veliki četvrtak
Zadar & Županija
Pridružite se akciji
Psi u Skloništu za životinje Privlaka dobivaju posebnu uskršnju poslasticu
Kultura
Predavanje u Matici hrvatskoj
Antun Gustav Matoš kao nesumnjivi moderni klasik
Zadar & Županija
nominirani projekti
Za otoke Zadarske županije predviđeno 25,6 milijuna eura
Županija
U POLA SATA
Nin opet poplavljen!
Županija
TURIZAM NA OTOCIMA
PROFESORICA ČUKA: “Vir je ekstremni primjer pretjerane i nekontrolirane gradnje”
Zadar
TUŽNA VIJEST
Preminuo fra Josip Vrdoljak, višegodišnji gvardijan i župnik u Zadru
Zadar & Županija
NOVI SKANDAL
Skoro 5 milijuna eura moćnom zadarskom HDZ-ovcu za privatni hotel
Zadar
PANEL RASPRAVA