Spoj mašte i njemačke preciznosti

Slika korisnika admin
Autor: 
opel
Spomenik Adamu Opelu u Rüsselsheimu

U ponoć na samu Novu godinu Opelovi zaposlenici nisu dizali čaše šampanjca samo da nazdrave dolasku nove godine, nego i u čast godine u kojoj se slavi 150. godišnjica od osnutka Opela. Naime, 1862. Adam Opel je u očevoj bravarskoj radionici u njemačkom gradu Rüsselsheimu počeo s proizvodnjom šivaćih strojeva. Uskoro počinje prodavati i bicikle, a 1886. na tržištu se pojavljuje model Velociped. Bicikli iz Rüsselsheima brzo postaju popularni i do sredine dvadesetih godina 20. stoljeća Opel je postao poznat kao najveći proizvođač bicikala na svijetu. U međuvremenu su popisu proizvoda dodani i motocikli. Opel se počinje baviti automobilima 1899., čime je ova kompanija drugi najstariji proizvođač automobila na svijetu.

Ujesen 1902. Opel predstavlja Lutzmann motorcar patent s motorom od 10/12 konjskih snaga. Ovi su automobili uskoro postali vrlo popularni: do 1906. ih je s proizvodne linije sišlo preko tisuću. Do 1914. Opel je nadmašio sve konkurente i postao najveći proizvođač automobila u Njemačkoj, a brand je stvorio imidž proizvođača popularnih i cjenovno pristupačnih hit-modela.

Vizionarski duh

Dvadesete godine prošlog stoljeća utjelovljuju vizionarski duh Opela koji se zadržao do danas. Bila je to era Laubfroscha i Rakete. Model od milja nazvan Laubfrosch imao je motor s 4/12 KS i dobio je ime po svojoj jarkozelenoj boji. Godine 1942. Opel je bio prvi njemački proizvođač automobila koji je koristio automatsku pokretnu traku za sastavljanje vozila. Osim toga, kompanija je počela provoditi spektakularna testiranja mlaznih automobila koja su završavala na naslovnicama novina. Primjerice, 1928. Opelov automobil na mlazni pogon srušio je brzinski rekord na tlu na berlinskoj trkaćoj stazi Avus kada je Fritz von Opel postigao brzinu od 238 km/h. Godinu dana kasnije Opel se vinuo u zrak: Opel-Sander Rak1 uzletio je s golemog frankfurtskog trga, postavši prvo javno lansiranje rakete s ljudskom posadom.

Godina 1929. označila je početak teških vremena za automobilsku industriju, a svjetska ekonomija srušila se kao kula od karata. Opel je hitro reagirao i pronašao snažnog partnera u američkom gigantu, tvrtki General Motors. Uspio se konsolidirati te je do 1935. podigao broj proizvedenih vozila u godini dana na 100 tisuća. Među tadašnjim proizvodima ističe se novi kamion Blitz koji se proizvodio u tvornici u Brandenburgu. U to je vrijeme tvrtka iz Rüsselsheima predstavila važnu tehničku inovaciju: Opel Olympia bila je prvo njemačko vozilo iz masovne proizvodnje sa samostojećim karoserijskim okvirom načinjenim od čistog čelika. Godinu kasnije postavljeni su temelji za priču o uspjehu u klasi kompaktnih vozila koja će trajati punih 75 godina, sve do danas. Početak je obilježio prvi Kadett, a tradicija je gotovo neprekinuta do danas, do obitelji Astri. Do 1936. Opel je postao najveći proizvođač automobila u Europi, a godišnje je izbacivao na tržište preko 120.000 vozila.

Obnova Njemačke

Nakon što je u ratnim godinama obustavljena proizvodnja osobnih vozila, Opel nastavlja s radom u razdoblju obnove Njemačke, neposredno nakon Drugog svjetskog rata. Njemačko gospodarsko čudo upravo je povezano s raznim Opelovim poslijeratnim modelima, kao što su Olympia, Olympia Rekord, Rekord P1 i Kapitän, dok su u brojne domove ušli Opelovi hladnjaci pod imenom Frigidaire i čuvali hranu svježom. Godine 1962. kada se slavio Opelov stoti rođendan otvorena je druga Opelova tvornica, u Bochumu, a u njoj se proizvodio novi Kadett. Šezdesetih godina pojavili su se brojni novi modeli koji su stvorili reputaciju Opela kao sportskih i uzbudljivih automobila - tu su legendarni Commodore, Manta i modeli s prefiksom GT. Opel je također osnažio svoju poziciju u gornjem segmentu svojom prestižnom linijom KAD (Kapitän, Admiral, Diplomat) koju su kasnije zamijenili Senator i Monza.

Godine 1971. desetmilijunti Opel sišao je s proizvodne trake. Te je godine Georg von Opel vozeći Opel GT srušio brzinski rekord za vozila na baterijski pogon dostignuvši 188 km/h, što najbolje svjedoči da je Opel razmišljao o električnoj mobilnosti desetljećima prije ostalih.

50 milijuna

Godine 1972. Opel je najuspješniji njemački proizvođač automobila i drži 20,4 posto tržišnog udjela. U Rüsselsheimu nastaju novi modeli kojima je u fokusu sigurnost, ekonomičnost i ekološka prihvatljivost. Peta generacija Kadetta prvi put dolazi s prednjim pogonom te ima koeficijent otpora zraka svega 0,39, što ga čini jednim od najaerodinamičnijih kompaktnih automobila. Osamdesetih godina glavna preokupacija postaje kontrola emisije štetnih plinova: brand iz Rüsselsheima prva je njemačka kompanija koja će ponuditi čitavu gamu automobila s katalizatorom s kojim su od 1989. opremljeni svi proizvodi.

Brand je novom Fronterom ponovno pokazao da diktira trendove - ovo je vozilo za slobodno vrijeme prethodnik danas ultrapopularnih SUV-ova. Uslijedilo je predstavljanje nekoliko modela: 1997. Opel postaje prvi europski proizvođač koji je, tržišno predstavivši Corsu, ponudio ekonomičan motor s tri cilindra te se iste godine vraća u segment lakih komercijalnih vozila. Godine 1999. na tržištu se pojavljuje Zafira, a tvrtka iz Rüsselsheima stvara temelje za uspjeh u novom i vrlo uspješnom segmentu jednovolumena. Iste godine Opel je proslavio velik jubilej - u njegovim tvornicama proizveden je i 50-milijunti automobil.

Predstavljanjem Insignije 2008. godine Opel se repozicionirao kao brand. S novim modelom s vrha ponude stigla je i nova filozofija: spoj umjetničke skulpturalnosti s njemačkom preciznošću. Ova je ideja utjelovljena u svim kasnijim modelima, uključujući i najnovije - Zafiru Tourer i Astru GTC. Predstavljanjem električne Ampere ovaj je brand utemeljio nov segment u europskoj automobilskoj industriji i učvrstio svoju poziciju lidera u području naprednih rješenja za mobilnost budućnosti.

Brojke
Opel i njegov britanski sestrinski brand Vauxhall sada prodaju automobile u više od 40 zemalja. Kompanija zapošljava 40.500 djelatnika u šest europskih država. Samo 2010. godine Opel je prodao 1,1 milijun osobnih i lakih komercijalnih vozila, čime je u Europi osvojio 6,2 posto tržišnog udjela.
Kategorija: 
Tag: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno