Općenito dobru prodaju u veljači posebno pomogli “premium” automobili – Audi i BMW rekordno, Volvo udvostručio prodaju – jer se poslovnim subjektima od 1. ožujka ne priznaje pravo povrata dijela PDV-a
Rezultati prodaje automobila u veljači bili su za nešto manje od 7 posto bolji od lanjske veljače, a skoro nestvarno je vidjeti luksuzni Audi na 11. poziciji nakon što je u samo mjesec dana registrirao čak 145 automobila. I općenito, nakon prva dva mjeseca tržište je za šest posto bolje od lanjskog što bi sveukupno bile odlične vijesti kad u ovom trenutku ne bi dolazilo ono ali…
Relativno dobri rezultati prodaje u veljači nisu nažalost rezultat sveukupnog oporavka gospodarstva ili tržišta automobilima u Hrvatskoj, već posledica povećanja PDV-a s 23 na 25 posto te ukidanja povrata dijela poreza na automobile kupuju li se u poslovne svrhe, odnosno odluka što su na snagu stupile od 1. ožujka. Potvrda takvog razmišljanja je spomenuti Audijev rezultat, ali i 100 prodanih BMW-a te podatak da je Volvo sa 16 u veljači prodaju povećao na 36 automobila. Dakako, omiljeni VW Pasat se iz istih razloga plasirao na nevjerojatno visoko 2. mjesto modelske ljestvice ali čak i u dobroj veljači brine da nije došlo do bitno veće prodaje automobila iz masovne produkcije nižih cijena iako se to moglo, pa i moralo očekivati zbog porasta PDV-a. Istina, automobili cijene od 70 tisuća kuna poskupili su za nešto više od tisuću kuna što razdijeljeno u petogodišnjem kreditu ne iznosi ni 20-ak kuna mjesečno, a i vremena su ekonomski toliko nesigurna da se možda i nije trebalo očekivati neku “navalu” na automobile. Svejedno, ipak čudi podatak da se prodalo više Audija i BMW-a no Dacia ili da su u veljači Citroen, Renault, KIA, Hyundai,… imali rezultat lošiji no u siječnju. Ili ni to ne treba čuditi jer ovo je – Hrvatska.
Iznenađenja ima još. Primjerice, Peugeot i Citroen su se pomakli za još jedno mjesto više dok je Renault pao na neuobičajeno nisko peto mjesto. Volkswagen i dalje uvjerljivo vodi, s čak tri modela u prvih pet, dok se Opel uspio obraniti od Peugeota i zadržati drugu poziciju, uz Astru – prvu na modelskoj ljestvici. KIA je pretekla Hyundai, a zahvaljujući prodajnoj akciji, ali i općenito kvalitetnoj i povoljnoj gami, Chevrolet je doživio silni uzlet te preskočio Škodu. Ford zatvara Top10 jer je za 4 automobila iza sebe ostavio Audi. Kod cjelokupne japanske game smještene od 10. do 20. mjesta došlo je do bolje prodaje a najveći je skok napravila Mazda. Nešto je bolje poslovao i Mercedes, taman toliko da sačuva 20. mjesto.
I sad – što nakon 1. ožujka? Hoće li se iskazati značajnij pad ili se ipak možemo nadati ustabiljenju na 3 tisuće mjesečno prodanih automobila? Većina zastupnika prognozira novi krah, pad do 25 posto što bi značilo prodaju od 32 tisuće komada. Strah i oprez će sigurno obilježiti nekoliko prvih mjeseci nakon uvođenja više stope PDV-a. S obzirom da iz Njemačke stižu odlične poruke po naš turizam, s dolaskom ljeta vratit će se i optimizam. Pad prodaje se ipak ne bi trebao iskazivati s više od 10 posto.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Nogomet
Tudorov Lazio slavio u uzvratu, ali Juventus ide u finale Kupa Italije
Crna Kronika
materijalna šteta
U Zadru starcu ukrao novčanik s novcem i dokumentima
Crna Kronika
nepoznati počinitelj
Iz trgovine na Arbanasima ukradena blagajna
Crna Kronika
kaznena prijava
Dvojica na Arbanasima ukrala automobil
Svijet
Masovna uhićenja
Razbijena mreža krijumčara migranata, na “biznisu” su digli milijune eura
Nogomet
TRENER MLAĐIH KATEGORIJA
Zadarski trener Patrik Puljić o borbi s bolešću: ‘Najteža faza bila je suočavanje s dijagnozom…’
Zadar
velika promjena
NOVI KONCEPT Od sljedeće godine uvodi se devetogodišnje obrazovanje. Evo kako će funkcionirati
Crna Kronika
NAPAD
TEŽAK NAPAD U VIRU: Staklenom bocom i fizičkom snagom udario 53-godišnjakinju, ozlijeđena je
Zadar
NIZ ŠALJIVIH KOMENTARA
NASUPROT FOŠE: Mnogi se sprdaju s cipelicama ‘zadarske Pepeljuge’: ‘Da znam tko je princ…’
Rukomet
bliži se kraj sezone