Nautičari, socijanlno distancirani, mogu uživati u ljepotama otoka

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Olive Island Marina u Sutomišćici spremna za sezonu
Planove sa predsezonu i uskrsne blagdane poremetila su nam ograničenja koja su uvele ponajprije Slovenija i Njemačka, zbog čega su, između ostalog, potpuno izostali dolasci tranzitnih brodova. Sva plovila u našoj marini su u privatnom vlasništvu, tako da veliki broj nautičara zbog zabrane putovanja nije mogao pristupiti svojem plovilu, pojašnjava Toni Antišin, direktor Olive Island Marine u Sutomišćici
OLIVE ISLAND MARINA SUTOMIŠĆICA
U Olive Island Marini u Sutomišćici nadaju se dobrim turističkim brojkama u postojećim uvjetima pandemije

Nautički turizam je i prije koronakrize bio jedna od najvećih uzdanica hrvatskog turizma jer potiče brži gospodarski rast. Nautička infrastruktura u marinama diljem obale je sve razvijenija, a broj plovila je iz godine u godinu sve više rastao. Razvoj nautičkog turizma posebno je bitan za ekonomski opstanak malih otočnih zajednica.

Prema podacima Hrvatske turističke zajednice za 2019. godinu, u Hrvatskoj je u nautičkom turizmu tijekom 2019. godine ostvareno više od 3,5 milijuna noćenja, što predstavlja rast od 11% u noćenjima u odnosu na 2018. godinu. S navedenim pokazateljima nautički charter ostvario je udjel od približno 3,7% u ukupnim komercijalnim turističkim noćenjima Hrvatske. Na Zadarsku županiju otpada 21% od ukupnih dolazaka i noćenja. Da nije bilo pandemije koronavirusa, nautički turizam bio bi najperspektivniji sektor u turizmu na dalmatinskoj obali.

Izostali dolasci tranzitnih brodova

O problemima u nautičkom turizmu i potencijalima za nadolazeću turističku sezonu razgovarali smo s Tonijem Antišinom, direktorom Olive Island Marine u Sutomišćici.
- Pandemija je sve pogodila. Prošle godine u razdoblju pred i posezone ostvarili smo lošije financijske rezultate, dok smo u ljetnoj sezoni ostvarili zadovoljavajuću razinu poslovanja. Ni ova godina nije najbolje počela. Planove za predsezonu i uskrsne blagdane poremetila su nam ograničenja koja su uvele ponajprije Slovenija i Njemačka, zbog čega su, između ostalog potpuno izostali dolasci tranzitnih brodova. Sva plovila u našoj marini su u privatnom vlasništvu, tako da veliki broj nautičara zbog zabrane putovanja nije mogao pristupiti svojem plovilu, pojašnjava Antišin.

U uvjetima pandemije koronavirusa nautika se pretvorila u najvažnijih hrvatski turistički proizvod, za kojim je potražnja u tržišnim okolnostima globalne pandemije naročito izražena. Nautika je specifičan oblik turizma, koji karakterizira boravak na plovilu, u osami, daleko od vreve i gužve primorskih destinacija. Korisicima plovila omogućuje se izolacija od vanjskog svijeta. Nautičari mogu uživati u svim ljepotama koje nautika, plovidba i boravak na moru kao takvi pružaju. S obzirom da su na snazi epidemiološke mjere socijalnog distanciranja, nautički turizam je u svim svojim pojavnim oblicima izuzetno popularan i svima prihvatljiv. Sve više se nude povoljnije opcije i aranžmani, koji su namijenjeni potrošačima srednje klase, koji se inače zbog skupoće takvih aranžmana nikad ne bi orijentirali prema nautičkom turizmu.

Olakšice za nautičare

- Po svim parametrima i statističkim podacima, nautički se turizam nalazi u najpovoljnijoj situaciji. Vlasnici brodica u našoj marini imaju izvanrednu priliku uživati u svim ljepotama naše obale bez da se izlažu mogućnosti zaraze koronavirusom. Ove smo godine optimističniji jer su donesena jasna pravila o ulasku u državu. Prošlu su godinu obilježile zabrane koje su paralizirale mogućnosti za dugoročne planove. I ova je godina po mnogočemu slična tomu, jer i dalje ne možemo raditi dugoročne projekcije. Poslovanje ćemo pokušati što više prilagoditi trenutnoj epidemiološkoj situaciji i prilikama koje možemo ostvariti, kaže Antišin.

Vlada Republike Hrvatske vrlo je brzo prepoznala potencijal nautičkog turizma u vremenu pandemije. Kako bi se što više nautičara potaknulo na putovanje u pandemiji, donesene su mjere kojima se sektor nautičkog turizma rasteretio ulaganja u infrastrukturu u doba pandemije. Neke od olakšica uključuju odgodu primjene novog Pravilnika o brodicama, čamcima i jahtama, kojim se propisuju parametri zaštite ljudskih života i morskog okoliša od onečišćenja i uništenja prirodnih staništa morskih biljaka i životinja. Donesene su i olakšice u pogledu zahtjeva za opremanjem kao i odgoda donošenja datuma primjene odredbi o obaveznoj opremi. Privremeno su produljene valjanosti isprava u međunarodnoj i nacionalnoj plovidbi te je dana preporuka lučkim upravama za uvođenjem odgode plaćanja stalnog dijela koncesijskih naknada i pristojbi za korištenje operativne obale u lukama otvorenima za javni promet.

Omogućeno samostalno ishođenje vinjete

Hrvatska turistička zajednica pokrenula je i portal na četiri jezika, koji nautičarima omogućava plaćanje pristojbe za plovidbu hrvatskim morem online, nakon čega elektroničkim putem dobiju potvrdu o uplati. Time se vlasnicima jahti i brodica, koji stalno prebivalište imaju u inozemstvu, omogućilo samostalno ishođenje vinjete, kako bi u lučkim kapetanijama i ispostavama lučkih kapetanija mogli platiti pristojbu za plovidbu hrvatskim morem.

Udruženje marina Hrvatske pri Hrvatskoj gospodarskoj komori prošle je godine u ovo vrijeme od Vlade tražilo oslobađanje plaćanja varijabilnog dijela koncesijskih naknada za prošlu godinu te fiksnog i varijabilnog dijela koncesijskih naknada za 2021. godinu. Pošto marine u trenutku potpunog zatvaranja gospodarstva nisu mogle prikazati pad prihoda, koji je potreban kako bi participirali za državne potpore, već samo rapidni pad likvidnosti, od Vlade je zatraženo da se revidira položaj marina kako bi mogle dobiti poticaje za isplatu minimalne plaće zaposlenicima. Pošto djelatnost marina zakonski ne pripada sektoru turizma, već sektoru sporta i rekreacije, marine su morale plaćati veću stopu poreza na dohodak u odnosu na 13% PDV- a koji se plaća za usluge u turizmu.
- Koncesijske varijabilne naknade ostale su na istoj razini kao i prije pandemije. Iako zbog pandemije koronavirusa nismo bili u mogućnosti održati redoviti sastanak članova Udruge marina Hrvatske, redovito dobivamo informacije o stanju naših prava i obveza prema državi i o prijedlogu o odgodi ili smanjenom plaćanju varijabilnih koncesijskih naknada, pojašnjava Antišin.

S oznakom Safe stay in Croatia

Olive Island Marina sudionica je projekta Safe stay in Croatia, koji je osmislilo Ministarstvo turizma i sporta, prema preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, s ciljem pozicioniranja Hrvatske kao sigurne destinacije u kojoj svi dionici u industriji turizma poštuju zadane higijenske standarde i epidemiološke propise.

- U našoj smo se marini prilagodili svim epidemiološkim smjernicama kako bi što lakše obavljali našu djelatnost u doba pandemije. Zadovoljstvo mi je reći da smo zaslužili oznaku Safe stay in Croatia, kojom svojim posjetiteljima jamčimo sigurnost i higijenske standarde najviše razine, ističe Antišin.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno