Završen impresivni most na Karišnici

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Projekt ŽUC-a kod Franjevačkog samostana u Karinu
Most u vrijednosti od 6.181.000 kuna je izgrađen na mjestu starog drvenog mosta koji je u Domovinskom ratu srušen, kao i obližnji Franjevački samostan. UNPROFOR je podigao željezni most koji je služio samo pješacima i osobnim automobilima. Neuvjetan i derutan željezni most je srušen te je izgrađen novi armirano-betonski most, kazao je Branko Kutija, ravnatelj ŽUC-a, investitora izgradnje
Velimir BRKIĆ
Šetnja i razgledanje novog mosta nedaleko od Franjevačkog samostana

Novi most preko rijeke Karišnice i dijela lokalne prometnice L 63077, mosta koji spaja Donji Karin i Gornji Karin, nedaleko ušća rječice u Karinsko more i Franjevačkog samostana Blažene Djevice Marije, zasjao je u punom sjaju.
- Svi predviđeni radovi na izgradnji potpuno novog betonsko-armiranog mosta su privedeni kraju. Predstoji još tehnički prijem mosta i uporabna dozvola, kazao je Branko Kutija, ravnatelj Županijske uprave za ceste Zadarske županije, investitora izgradnje.

Zid, ograde, cesta, nogostupi, signalizacija

Osim impresivnog mosta u potpunosti su izgrađene prilazne ceste s obje strane mosta, armiranobetonski zid u duljini oko 44 metra uz vrt Franjevačkog samostana, ograde, nasipi, nogostupi, horizontalna i vertikalne signalizacija.
- Vrijednost radova je 6.181.000 kuna. Projekt u 100-postotnom iznosu financira ŽUC unatoč sredstvima koja su premala za sve potrebe. Naime, tek smo na 14 mjestu od 20 ŽUC-eva u Hrvatskoj po dodijeljenim sredstvima, rekao je Kutija.
ŽUC upravlja s ukupno 1.190,3 kilometara cesta, od kojih je 514,5 kilometara županijskih i 675,8 kilometara lokalnih cesta.
- U obuhvatu ŽUC-a je i 90 mostova, što na županijskim što na lokalnim cestama, istaknuo je Kutija.

Povijest mosta

Zanimljiva je povijest mosta. Naime, novi betonsko-armirani most podignut je na mjestu nekadašnjeg drvenog mosta koji je u agresiji tijekom Domovinskog rata srušen, kao i obližnji Franjevački samostan BDM, spomenik kulture iz 15. stoljeća.
- Nakon rušenja drvenog mosta UNPROFOR je podigao željezni most koji nije bio dvotračan, već je služio samo pješacima i osobnim automobilima, podsjeća Kutija.
Novi most osim što je izgrađen za promet svih motornih vozila i znatno povećava sigurnost svih sudionika u prometu, zajedno s okolišem osvaja svojom ljepotom i mamac je za izletnike.
- Kako je postojeći željezni most bio neuvjetan i derutan u potpunosti je srušen te je sad na mjestu nekadašnjeg drvenog izgrađen novi armirano-betonski most, dodaje.

Izvođač Ciglenica iz Zaprešića, projektant biogradski Via Factum

Izvoditelji radova je bila zajednica ponuditelja: Ciglenica d.o.o. Zaprešić direktora Vladimira Jambreka i Vodoprivreda-Zagorje d.o.o. Klanjec direktora Božidara Hitreca. Projektant je dipl. ing. građ. Silvio Panović iz tvrtke Factum d.o.o. Biograd na Moru. Glavni nadzorni inženjer je bio mr. sc. Davor-Ivan Banić, dipl. ing. građ, iz zadarske tvrtke 3. Konstrukcije d.o.o.
Nadzorni inženjer za geotehničke radove bio je dipl. ing. građ. Ozren Sorić iz tvrtke Geotehnički studio d.o.o. Zagreb, Podružnica Zadar, dok je nadzorni inženjer za betonske radove bila dipl. ing. građ. Žana Banić iz tvrtke 3. Konstrukcije d.o.o.

Prirodna granica Obrovca i Benkovca

Donji Karin administrativno je u sastavu grada Benkovca, a po posljednjem popisu stanovništva iz 2011. godine ima 174 stanovnika, dok je Gornji Karin administrativno u sastavu grada Obrovca, a po posljednjem popisu stanovništva ima 1.125 stanovnika.
- Donji i Gornji Karin dijeli rijeka Karišnica, koja se ulijeva u Jadransko more, odnosno u Karinsko more te je most prirodna granica između gradova Obrovca i Benkovca, zaključio je Branko Kutija.
Osim Branka Kutije na obilasku mosta su bili zadarski župan Božidar Longin i pročelnik Krešimir Laštro te obrovački dogradonačelnici Slobodan Jurjević i Stanko Mijić.

Longin: Unaprjeđenje povezanosti svih dijelova županije

Ulaganja Županijske uprave za ceste Zadarske županije u razdoblju od 2017. do 2021. u građenje i izvanredno održavanje županijskih i lokalnih cesta iznose oko 117 milijuna kuna. Pored navedenog, gotovo jednak iznos uložen je i u redovito održavanje cesta, kazao je župan Božidar Longin te nastavio:

Kroz aktivnosti ŽUC-a nastojimo unaprijediti povezanost svih dijelova županije s funkcijama glavnih gravitacijskih centara u Županiji te istovremeno osigurati kvalitetnu infrastrukturu.
Kroz kvalitetnu prometnu infrastrukturu osiguravamo i ono najbitnije, a to je da se broj prometnih nezgoda umanjuje, čime i kroz ovaj segment upravljanja želimo ostvariti i naglasiti naš cilj a to je sigurna županija, poručio je župan Božidar Longin.

Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)