Cesta preko Zračne luke odlazi u povijest

Slika korisnika admin
Zeminuk
Zemunik će se morati priključiti na Kalmetinu

Sve zračne luke na Jadranu ovog vikenda su bile uobičajeno pretrpane turistima. No, jedna od njih ove godine ruši sve rekorde. Gotovo sve europske zemlje su izravnim letovima bile spojene sa Zadrom. Uglavnom i ovaj vikend u Zračnoj luci Zadar među stotinama putnika prelijevali su se brojni jezici. Brojke govore da se u posljednjih nekoliko godina izuzetan trud čelništva Zračne luke neupitno vraća.

Prometni presedan, ujedno i noćna mora Zračne luke Zadar, je cesta preko koje već 40 godina slijeću i polijeću zrakoplovi. Štoviše, pista koja prelazi preko ceste, avioni koji rulaju prometnicom kao automobili, lučki djelatnici koji ručno spuštaju rampu i otvaraju ogradu kako bi zrakoplovi mogli sletjeti i uzletjeti, te prometni policajci - to je prizor koji se na cijeloj kugli zemaljskoj može vidjeti samo ovdje pokraj Zemunika Donjeg. Sve je to čak i posebna atrakcija za turiste, pogotovo strance, nenavikle na ovako originalno prometno rješenje koje se polako ali sasvim sigurno sprema u povijest.

Stalno spuštanje rampe i blokada prometa na Zračnoj luci za vozače je pak postalo neizdrživo.  Zbog šezdesetak slijetanja i polijetanja cesta od Zemunika prema Zadru, koju presijeca zrakoplovna pista, bila je u subotu više od pola dana zatvorena za promet. Cesta se već drugi vikend i ne zatvara na rampi. I jučer je povremeno bila zatvorena na raskrižju županijske ceste Ž 6040 Zemunik (D 502) - Sukošan (D 8) i državne ceste D 502 Zadar (D8) - Smilčić D(56) kod zemuničkog nogometnog igrališta Lužine. Promet se preusmjeravao i na Babindubu.

Zbog stalne opasnosti koja prijeti na tom, inače vrlo prometnom prijelazu, zadarska Zračna luka svoju suglasnost na gradnju brze ceste Zadar 2- Gaženica, prozvane Kalmetina, uvjetovala je upravo zatvaranjem sporne ceste. Iako je domaće stanovništvo nezadovoljno, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je odlučilo da se zbog golemog povećanja zrakoplovnog prometa, cesta uz Zračnu luku Zadar uskoro zauvijek zatvori. To je u telefonskom razgovoru za HTV potvrdio ministar Božidar Kalmeta. Najavio je da će se ovaj tjedan, najvjerojatnije već danas, sastati sa Zemuničanima i riješiti sve nesporazume.

Postoje tek dva rješenja, potpuno zatvaranje sporne ceste ili izgradnja podvožnjaka, tunela manjih dimenzija od onog što se predlagao za jednu od varijanti trase četverotračne ceste od čvorišta autoceste Zadar 2 do Gaženice. No možda struka predloži i neko treće rješenje koje bi zadovoljilo i Zračnu luku i lokalno stanovništvo.

Zadarski župan Stipe Zrilić, predsjednik Nadzornog odbora Zračne luke, sa suradnicima boravio je proteklog utorka u radnom posjetu Općini Zemunik u sklopu kojeg se susreo s općinskim čelnicima na čelu s načelnikom Josom Marušićem. Posebni naglasak u svom izlaganju načelnik Marušić je stavio na problem (ne)zatvaranja ceste u dužini od 480 metara koja prolazi kroz Zračnu luku zatraživši pritom i pomoć Zadarske županije kako bi se taj gorući problem riješio na obostrani interes, Zračne luke i Zemuničana. Naime, Hrvatske ceste, odnosno Ministarstvo, mora, prometa i razvitka namjeravaju tu prometnicu uskoro zatvoriti te promet preusmjeriti na novu brzu četverotračnu cestu preko čvorišta Tromilja na izlazu iz Zemunika Donjeg prema Zemuniku Gornjem i na čvorište Sveti Martin iznad Sukošana te na onu prema Jadranskoj magistrali (D8) preko Smokovića, čemu se protive žitelji Zemunika jer smatraju da bi tako bili odsječeni od Zadra ali i o Zračne luke i vojne baze u kojima rade brojni Zemuničani.

- Neupitna je naša dobra suradnja sa Zračnom lukom i ni u kojem slučaju ne želimo zaustaviti njezin svakim danom sve intenzivniji razvoj. No, mi smo za takvo rješenje koje bi zadovoljilo i Zračnu luku i moje Zemuničane, naglasio je Marušić. Rješenje je u izgradnji podvožnjaka na tom dijelu ceste.

Župan Zrilić naglasio je kako režim prometa nije u njegovoj nadležnosti već u nadležnosti Hrvatskih cesta.

- Ne smijemo dopustiti da se dogodi bilo kakav incident na tom dijelu državne ceste. To bi bilo na štetu Zračne luke koja je u velikom razvojnom uzletu. Upravo zbog tog sve treba prepustiti struci da nađe kompromisno rješenje koje bi zadovoljilo i Zračnu luku i lokalnu zajednicu jer nije lako čekati na prijelaz kada se cesta zbog slijetanja ili polijetanja zrakoplova zatvori i po nekoliko sati, istaknuo je Zrilić dodavši kako su unazad 7-8 godina neki pokušavali i zatvoriti Zračnu luku koja danas obara rekorde u prometu putnika.

Obaranje rekorda

Zračna luka Zadar ima prema mnogim profesionalnim određenjima najbolje karakteristike u zemlji kad su u pitanju uvjeti slijetanja i okoliš. No, ona je ipak manja ali vrlo suvremena zračna luka. U bivšoj državi imala je najveći promet od 148.000 putnika (100.000 putnika iz bivše države, 50.000 stranaca). Direktorica Katica Pupić-Bakrač najavila je ove godine mogućnost obaranja rekorda svih vremena, 170.000 putnika od toga 30.000 ovog mjeseca, što je više od ukupnog prometa čitave 2000. godine.

Škabrnjancima ispravljena nepravda

U sjeni subotnje izjave ministra Kalmete u svezi zatvaranja sporne ceste koja prolazi kroz Zračnu luku jučer su djelatnici zadarske ispostave Hrvatskih cesta predvođenim direktorom Zdravkom Jerakom ispravili osmomjesečnu nepravdu prema mještanima Škabrnje. Naime, kod čvorišta Tromilja na brzoj cesti Zadar 2-Gaženica, na oba prometna pravca, postavljeni su novi prometni panoi na kojim je za skretanje osim Smilčić i Zemunik pridodana i Škabrnja. Projektna greška ispravljena je zasigurno na zadovoljstvo Škabrnjana, stanovnika Ravnih kotara ali i svih vozača koji prometuju u tom pravcu. Predstoji tek postavljanje manjih putokaza za skretanje s nazivom „Škabrnja".

 

 

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno

Komentari

Slika korisnika trimer23
I to sve zato jer je teško iskopati jedan pothodnik ili manji tunel ispod sadašnjeg raskrižja ceste i piste. Kako su onaj pothodnik u Biljanima mogli napraviti zbog autoceste tako bi mogli ijedan 100 m dug ispod piste.