Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Tko štiti turiste potrošače?

12.07.2011. 22:00
Tko štiti turiste potrošače?


Problemi su svojstveni turistima, a žale se uglavnom na usluge bilo u hotelima ili s putovanjima i izletima. Primjerice, znali su nas zvati u situaciji kad uplate izlet, ali ne odu na njega i onda ne mogu ostvariti povrat novca, kazao je Zoran Knežević


Povećanjem broja  proizvođača, kao i pojavljivanjem sve različitijih proizvoda pa tako i prodajnih mjesta, povećava se i broj nezadovoljnih i oštećenih kupaca  zbog čega zadarska Udruga za  zaštitu potrošača “Zadarski  potrošač” konstantno ima pune ruke posla. Imajući na umu  turističku sezonu zahvaljujući  kojoj je grad prepun turista pa  tako i kupaca, pojavio se i veći  broj nezadovoljnih potrošača.
Potvrdio je to i Zoran  Knežević, predsjednik Udruge “Zadarski potrošač”, koji  navodi, pak, da u Zadru nisu  specijalizirani za pomoć turistima pa ih upućuju u Savez  udruga za zaštitu potrošača u  Splitu.
– Moram priznati da nam se  strani turisti ne obraćaju, ali  dobivamo pozive i upite domaćih gostiju. Njihovi problemi su svojstveni turistima, a  žale se uglavnom na usluge  bilo u hotelima ili s putovanjima i izletima. Primjerice,  znali su nas zvati u situacija  kad uplate izlet, ali ne odu na  njega i onda ne mogu ostvariti  povrat novca, kazao je  Knežević, dodavši da u cijeloj  Hrvatskoj ne postoji specijalizirano savjetovalište za turiste potrošače, a prvo takvo  uskoro bi trebalo biti otvoreno u Dubrovniku.
Kada je riječ o ostalim  građanima, Knežević navodi  da tjedno prime 15 do 20  pritužbi bilo telefonom ili  e-mailom, što znači da su  građani prepoznali važnost  postojanja ove udruge i njezine usluge savjetovanja rado  koriste.
Upiti i pritužbe građana su,  kako navodi Knežević, one  uobičajene, od pritužbi oko  prehrambenih namirnica kojima je istekao rok pa do problema s računima i telekomunikacijskim uslugama koje  je najteže riješiti.
– U ovim ljetnim mjesecima  češće se događa da kupci iz  trgovina kući odnesu pokvarene namirnice, ali ti se problemi prilično lako rješavaju,  jer ovdašnji su trgovački centri  uglavnom profesionalni. Ljudi u tim situacijama uglavnom  uspiju zamijeniti proizvod, jer  centri su uglavnom korektni.  Među ostalim problemima  građana izraženi su česti problemi s visokim računima za  struju ili vodu te komunikacijske usluge ili čak s blokiranim računima. Najteži su  ipak problemi s internetom,  jer te su usluge vezane za  ugovor koji se, ako je potrošač  nezadovoljan, prije roka ne  može raskinuti, navodi  Knežević, dodajući da se svako malo događa da im se jave  građani koji plaćaju internetsku uslugu koju ne koriste, jer  je u kvaru, a ne mogu raskinuti  ugovor prije isteka.
Navodi stoga da su upravo  ovi problemi najteži, a osim  njih česti su i problemi s jamstvom.
– Nedavno nam se javio gospodin kojemu se pokvario  automobil koji je još pod jamstvom, a čiji kvar svejedno  mora sam platiti, iako nije on  kriv za njega. Nije mu stoga  jasno čemu uopće služi garancija, kazao je Knežević, ističući da građani u situacijama  kada se osjete oštećenima moraju biti uporni, moraju uložiti  prigovor i, ako je potrebno,  obratiti se čak i policiji i odvjetništvu te da ih uglavnom  dugotrajni sudski proces ne  smije obeshrabriti.