Problemi su svojstveni turistima, a žale se uglavnom na usluge bilo u hotelima ili s putovanjima i izletima. Primjerice, znali su nas zvati u situaciji kad uplate izlet, ali ne odu na njega i onda ne mogu ostvariti povrat novca, kazao je Zoran Knežević
Povećanjem broja proizvođača, kao i pojavljivanjem sve različitijih proizvoda pa tako i prodajnih mjesta, povećava se i broj nezadovoljnih i oštećenih kupaca zbog čega zadarska Udruga za zaštitu potrošača “Zadarski potrošač” konstantno ima pune ruke posla. Imajući na umu turističku sezonu zahvaljujući kojoj je grad prepun turista pa tako i kupaca, pojavio se i veći broj nezadovoljnih potrošača.
Potvrdio je to i Zoran Knežević, predsjednik Udruge “Zadarski potrošač”, koji navodi, pak, da u Zadru nisu specijalizirani za pomoć turistima pa ih upućuju u Savez udruga za zaštitu potrošača u Splitu.
– Moram priznati da nam se strani turisti ne obraćaju, ali dobivamo pozive i upite domaćih gostiju. Njihovi problemi su svojstveni turistima, a žale se uglavnom na usluge bilo u hotelima ili s putovanjima i izletima. Primjerice, znali su nas zvati u situacija kad uplate izlet, ali ne odu na njega i onda ne mogu ostvariti povrat novca, kazao je Knežević, dodavši da u cijeloj Hrvatskoj ne postoji specijalizirano savjetovalište za turiste potrošače, a prvo takvo uskoro bi trebalo biti otvoreno u Dubrovniku.
Kada je riječ o ostalim građanima, Knežević navodi da tjedno prime 15 do 20 pritužbi bilo telefonom ili e-mailom, što znači da su građani prepoznali važnost postojanja ove udruge i njezine usluge savjetovanja rado koriste.
Upiti i pritužbe građana su, kako navodi Knežević, one uobičajene, od pritužbi oko prehrambenih namirnica kojima je istekao rok pa do problema s računima i telekomunikacijskim uslugama koje je najteže riješiti.
– U ovim ljetnim mjesecima češće se događa da kupci iz trgovina kući odnesu pokvarene namirnice, ali ti se problemi prilično lako rješavaju, jer ovdašnji su trgovački centri uglavnom profesionalni. Ljudi u tim situacijama uglavnom uspiju zamijeniti proizvod, jer centri su uglavnom korektni. Među ostalim problemima građana izraženi su česti problemi s visokim računima za struju ili vodu te komunikacijske usluge ili čak s blokiranim računima. Najteži su ipak problemi s internetom, jer te su usluge vezane za ugovor koji se, ako je potrošač nezadovoljan, prije roka ne može raskinuti, navodi Knežević, dodajući da se svako malo događa da im se jave građani koji plaćaju internetsku uslugu koju ne koriste, jer je u kvaru, a ne mogu raskinuti ugovor prije isteka.
Navodi stoga da su upravo ovi problemi najteži, a osim njih česti su i problemi s jamstvom.
– Nedavno nam se javio gospodin kojemu se pokvario automobil koji je još pod jamstvom, a čiji kvar svejedno mora sam platiti, iako nije on kriv za njega. Nije mu stoga jasno čemu uopće služi garancija, kazao je Knežević, ističući da građani u situacijama kada se osjete oštećenima moraju biti uporni, moraju uložiti prigovor i, ako je potrebno, obratiti se čak i policiji i odvjetništvu te da ih uglavnom dugotrajni sudski proces ne smije obeshrabriti.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
mali nogomet
Sv. Ante Zrilić nekretnine vratio se u Prvu ligu
Zadar
OŠ Krune Krstića
NAGRADE ADDIKO BANKE Zadarske učenice najbolje u financijskoj pismenosti
Plodovi zemlje i mora
VINSKE KRONIKE
Počeo izlaziti prvi hrvatski vinski digitalni časopis, Vinske zvijezde
Ostali sportovi
Uspjeh ŠSD Jadran
Odbojkaši OŠ Bartula Kašića viceprvaci Hrvatske
Zadar
legendarni veslač
Održana komemoracija za Romana Bajla, zadarskog sportskog velikana
Crna Kronika
PU ZADARSKA
VOZAČ JE UHIĆEN Na Bilom Brigu mrtav pijan skrivio prometnu nesreću pa pobjegao, uhvaćen je
Zadar
NAVIJAČKA PJESMA
VIDEO Predstavljena ‘Diži se grade’, nova zadarska navijačka pjesma: ‘Nastala je iz ljubavi prema…’
Županija
obavijest hep-a
DONOSIMO POPIS Nekoliko ulica u Zadru i županiji dio petka bez struje
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV
Ninov trofejni kantar
Županija
NEPRAVOMOĆNO