Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Niska cijena taksiranja trajala prekratko

12.08.2010. 22:00
Niska cijena taksiranja trajala prekratko


To nismo mogli izdržati, pokušali smo, ali već nakon tjedan dana morali smo povećati cijene, kazao je Elvis Režan, istaknuvši kako sada svi taksisti, osim prijevoznika Lulića, imaju jedinstvenu cijenu od 40 kuna za pet kilometara i deset kuna za svaki sljedeći kilometar, dok je noćna vožnja za 20 posto skuplja
Zadrani i turisti ovih su se dana mogli uvjeriti da je cijena taksiranja ipak narasla i da one primamljive cijene s početka “taksi priče” polako idu gore. Poznato je da je sve to započelo pojavljivanjem novog taksi prijevoznika na zadarskom tržištu, tvrtke Lulić d.o.o., koja se u svibnju pojavila s 15 automobila, a koji su na relaciji od pet kilometara prevozili za samo 20 kuna, dok su svaki sljedeći kilometar naplaćivao 10 kuna.
U Zadru 60 taksija
Time su vrlo brzo otvorili “tržišnu utakmucu”, pa je potaknuta konkurencijom, većina ostalih zadarskih taksista uvela novi način naplate prema kojem je vožnja do 5 kilometara udaljenosti stajala 19 kuna, a svaki sljedeći kilometar 9 kuna. Sve ove vijesti među građanima su jako dobro odjeknule, jer mnogi su se ponadali kako i Zadar, poput svakog europskog grada, konačno na raspolaganju ima taksi uslugu dostupnu uvijek i svima. Osim toga, zbog konačno uređenog zakona, anulirane su mogućnosti pljačkanja neinformiranih turista, što je dugo bio ovdašnji običaj.
Podsjetimo, naime, kako je Grad Zadar u veljači ove godine svoju odluku o naplati taksi službe u Zadru uskladio sa zakonom pa je tako propisana maksimalna cijena usluge taksi prijevoza, a ona iznosi 40 kuna za 5 kilometara vožnje te 10 kuna za svaki sljedeći kilometar.
No, odnedavno je taksi Lulić tri mjeseca od početka rada ipak poskupio, pa umjesto dosadašnjih 20 kuna za kilometražu manju od 5 kilometara, sada se naplaćuje 25 kuna, dok se svaki sljedeći kilometar i dalje naplaćuje 10 kuna. Pa iako se dalo naslutiti da će ove izmjene potaknuti i ostale zadarske taksiste, one koji su pet kilometara vožnje naplaćivali 19 kuna, na povećanje cijena, u razgovoru s Elvisom Režanom, predstavnikom Taksi sekcije pri Udruženju obrtnika Zadar, doznajemo kako već neko vrijeme svi oni taksiranje naplaćuju po maksimalnoj cijeni. Građani su tako imali priliku primijetiti da na zadarskim ulicama već dugo nema taksi vozila s oznakom “19,00 kuna-5km”, koju su stavili na početku kako bi privukli korisnike.
– Većina nas je, nakon što se pojavio Lulić, odlučila pokušati s jeftinijom tarifom, ali nismo uspjeli, jer to nam se nikako ne isplati. Primjerice, od Poluotoka do Puntamike u jutarnjoj ljetnoj gužvi potrošim dvije litre goriva, što je 16 kuna, a od putnika dobijem 19 kuna. To nismo mogli izdržati, pokušali smo, ali već nakon tjedan dana morali smo povećati cijene, kazao je Režan, istaknuvši kako sada svi taksisti, osim prijevoznika Lulića, imaju jedinstvenu cijenu od 40 kuna za pet kilometara i deset kuna za svaki sljedeći kilometar, dok je noćna vožnja za 20 posto skuplja.
Kako je naglasio, u Zadru zajedno s vozilima Lulića, ima 60-ak taksi prijevoznika koji imaju različitu cijenu, zbog čega će Taksi sekcija od Grada tražiti da se ograniči broj prijevoznika na području grada te da se za sve njih odredi jedinstvena cijena.
Taksimetar
– Trenutačno Sekcija radi na tome da Grad i nama baždari taksimetre na jednak način kao što funkcioniraju na Lulićevim vozilima. Jer, taksimetri u njihovim vozilima već nakon 100 metara, nakon što prijeđe onih 5 kilometara za 25 kuna, bilježi 10 kuna, dok naši taksimetri u tom slučaju prebacuju na 50 lipa. Zahtjev smo uputili Gradu, a za sad nismo dobili nikakav odgovor, ali očekujemo da će se to regulirati na jesen, kazao je Režan, naglasivši kako će osim spomenutog, od Grada tražiti ponovno uvođenje taksi kombija, koji je ukinut, a bez kojeg je u vrijeme turističke sezone, i česte potrebe prijevoza većih grupa turista, nemoguće raditi.
Naglasio je također, kako unatoč tome što su skuplji od konkurencije, nikada nisu imali više posla, sezona nije nikad bila bolja, pa su sva raspoloživa vozila gotovo uvijek na terenu.
– Sezona je jako dobra, turisti su upoznati sa svim cijenama i stalno nas zovu. Radnim danima su najčešće kratke, gradske relacije, dok je vikend rezerviran za županiju i to najviše prema Zračnoj luci te turističkim naseljima poput Petrčana ili Zatona. Treba naglasiti da mi radimo po zakonu, uvijek palimo taksimetre, a i inspekcija nas redovito provjerava, ali ipak želim upozoriti korisnike da postoji nekolicina onih koji rade “na crno” i koji naplaćuju i tri puta više. Zato nije u redu da oni koji su prevareni optuže sve taksiste naše službe, nego, ukoliko se osjećaju oštećenima neka od tog taksista uzmu ime i prezime i prijave ga Gradu Zadru, poručio je Režan, dodavši kako se svaki put iznenadi kad ga turist upita hoće li upaliti taksimetar, što dokazuje da je imao neugodnih iskustava.