Destinacije u Grčkoj i Turskoj još su uvijek financijski znatno prihvatljivije Srbima kojima dojam o Hrvatskoj ne može pokvariti prljava kampanja Željka Mitrovića
“Srbi masovno bojkotuju Hrvatsku zbog prodaje jahte Željka Mitrovića. Vest da je Hrvatska stavila na aukciju zaplenjenu jahtu vlasnika televizije Pink Željka Mitrovića, izazvala je nezapamćen gnev širom Srbije, koji bi mogao da eskalira do najveće netrpeljivosti prema hrvatskoj državi poslednjih godina. Prema prvim informacijama, već nekoliko sati nakon objavljivanja ove vesti, skoro trećina srpskih turista koji su planirali da leto provedu u Hrvatskoj otkazalo je aranžmane!”
Srećom ova je “vijest” ipak novinarska patka, bolje rečeno vrlo duhovit odgovor srpskog portala Njuz na ovotjedne događaje oko jedne jahte uhvaćene u prekršaju u hrvatskim teritorijalnim vodama te njegova vlasnika Željka Mitrovića koji je ujedno i vlasnik TV postaje Pink.
Naime, hrvatska je carina objavila kako njegovu jahtu vrijednu oko 75 milijuna kuna, daje na dražbu i to po početnoj cijeni od nešto više od 23 milijuna kuna. Odmazda je došla brzo i silovito.
Odvjetnici u akciji
Mitrović je najprije na TV Pinku i u ostalim medijima koje posjeduje zabranio promociju hrvatskog turizma, emitiranje hrvatske glazbe, serija i filmova, a u središnjem dnevniku TV Pinka je objavljen prilog od desetak minuta kojem je, uz ostalo, na tapetu bila čak i obična tunjevina K plus iz trgovačkog lanca Idea koji je u vlasništvu koncerna Agrokor. Išlo se toliko daleko da je Goran Papović, predsjednik nacionalne organizacije Potrošač Srbije, sve građane Srbije pozvao da u “širokom luku” zaobilaze trgovine ovog trgovačkog lanca. Mitrović je u kasnijim izjavama srpskim medijima kazivao kako je slučajnost što se “upozoravanje” na “opasnu” tunjevinu poklopilo s pričom oko njegove jahte.
Vlasnik Pinka također je, najavljujući tužbe protiv Hrvatske i hrvatske carine, poslao svoje odvjetnike u Zagreb, London, Berlin, Strasbourg i Bruxelles. Iz priopćenja koja su odaslana s TV Pinka, Mitrović se sprema za najtvrđu bitku ikada, vraća ljude s odmora, pripremaju se prilozi, skupljaju materijali, izrađuju analize i potkrepljuju dokazi protiv institucija i osoba u Hrvatskoj.
U međuvremenu je Mitrović zaradio prijavu Republičkoj radiodifuznoj agenciji (RRA) zbog izravne diskriminacije protiv Republike Hrvatske i njenih državljana za što su ga prijavili iz beogradskog Centra za praktičnu politiku. Inače, njegova jahta El Bosco trebala bi se “u prodaji” naći 17. kolovoza za kada je dubrovačka carinarnica zakazala dražbu. Hoće li do nje doći ili ne, znat će se skoro, a sigurno je i da će se trakavica nastaviti.
Na pitanje hoće li osvetnička kampanja Željka Mitrovića utjecati na turističke rezultate sa srpskog tržišta, turistički djelatnici iz Hrvatske i Srbije s kojima smo razgovarali redom odgovaraju – ne. Milina Marjanović, direktorica prodaje srpskog TO Lasta, kazala je kako se na bukingu nisu osjetile posljedice medijskog rata srpskog biznismena.
– Ljudi imaju izgrađene stavove koji se ne mijenjaju tako lako i ne vjerujem da će ovo utjecati na odlaske u Hrvatsku. Mi ove godine imamo nešto više gostiju u aranžmanima za Istru i Korčulu koje radimo s hrvatskim partnerima već treću godinu. Najviše interesa je upravo za Sjeverni Jadran, vjerojatno i zbog pitanja sigurnosti, dok za Srednju Dalmaciju, odnosno Hvar, Brač, baš i nije bilo upita, rekla je direktorica prodaje Laste, dodajući kako je u ukupnom prometu Hrvatska još uvijek u manjini, dok najviše turista na odmor odlazi u Grčku.
Svako pogoršanje odnosa između dviju zemalja, bilo političko, bilo ekonomsko je loše za turizam koji je vrlo osjetljiva grana gospodarstva, upozorili su u Udruženju hrvatskih putničkih agencija (UHPA). Prema riječima Borisa Žgombe, predsjednika UHPA-e, ne treba očekivati da će zbog ovog slučaja srpski gosti odustati od odmora na Jadranu, kako i da će se svemu dati takav značaj.
– TV Pink je tek jedan medij koji ne može biti mjerilo vrijednosti za sve goste iz Srbije. Objektivno stoga ne treba očekivati da će ovaj slučaj izazvati velike poremećaje na tržištu, osobito ne u dugoročnom razdoblju. Hrvatska je prije nekoliko godina napravila velik iskorak na ovom tržištu. Jedan od rezultata je svakako to što ove godine imamo četiri avionske linije tjedno na relaciji Beograd – Dubrovnik, i to Croatia Airlinesa te srpskog JAT-a i koliko čujem, zrakoplovi su puni. Dubrovačko područje s ovog tržišta sigurno ima povećanje, a isto tako i Kvarner i Istra, regije koje tradicionalno imaju dobar odaziv ovih gostiju, kazao je Žgomba, zaključivši kako se odgovor na pitanje je li ova sezona na srpskom tržištu bolja nego lani morati još malo pričekati.
Politička iskrenja
Jedna od traženijih destinacija među srpskim gostima svakako je i Opatija. U Milenij hotelima, koji su među prvima krenuli u obradu ovog tržišta, ističu kako se gosti u Opatiju rado vraćaju jer se ovdje osjećaju ugodno. Dolaze u pred i posezoni, a iako je mali broj takvih, zimi dolaze u Opatiju i na zimovanje od mjesec dana.
– Ne vidim razloga da bi se ova situacija odrazila na dolaske srpskih gostiju, zaključila je i Sanja Markušić, glasnogovornica Milenij hotela.
Inače, najznačajnija destinacija za srpske turiste ipak je i nadalje Grčka koju u stopu slijedi Turska. Hrvatska je mnogima i dalje preskupa, a činjenica je da se većina srpskih gostiju još uvijek odlučuje dolaziti tek na Sjeverni Jadran i zbog nostalgije i stoga jer se tu osjećaju najsigurnijima. Hrvatske turističke snage posljednje su tri do četiri godine napravile veliki iskorak. među prvima su na beogradskom turističkom sajmu ITF izlagali turistički subjekti iz Opatije.
Lani je u Beogradu organizirana i Večer Kvarnera na kojoj se ova regija predstavila u cjelini. Istovremeno je održana i prva cjelovita promocija hrvatskog turizma na ovom tržištu pod kapom Hrvatske turističke zajednice. Godinu ranije to su učinili Istrijani i njihova županijska TZ. Nakon vrlo zapaženog nastupa Hrvatske na ITF-u prošle godine, zbog čega su negodovali Slovenci koji su, iako zemlja partner, pali u drugi plan, naša je zemlja ove zime bila zemlja partner beogradskog ITF-a. Iako, kažu mnogi, lani je nastup Hrvatske bio puno zapaženiji.
Od udara jednog privatnika, koji svoju imovinu štiti ne birajući sredstva, možda je još značajniji negativan impuls prema srpskom tržištu posljednje iskrenje na političkoj liniji Kosor – Tadić nastalo nakon što je hrvatska premijerka Jadranka Kosor na proslavi Dana domovinske zahvalnosti u Kninu posebno pozdravila generale Gotovinu i Markača. No, iako se više toga poklopilo, turistički indeksi za sada idu – uzlaznom putanjom.
HRVATSKU POSJETILO 90 TISUĆA TURISTA IZ SRBIJE
Srpsko je tržište za sada ipak još uvijek u manjini ukupnog turističkog kolača. Prošle je godine Hrvatsku posjetilo gotovo 90 tisuća turista iz Srbije, što je 1,9 posto više nego u 2009. godini, a ostvarili su više od 481 tisuću noćenja, odnosno 3,2 posto manje. Ako se uzme u obzir da Hrvatsku godišnje posjeti oko 11 milijuna turista, slobodno se može reći da je ovo tržište još uvijek među onima s kojih se tek očekuje veći rast. U sedam mjeseci ove godine u Hrvatsku je stiglo oko 47 tisuća gostiju iz Srbije što je povećanje od oko dva posto, a ostvareno je oko 266 tisuća noćenja, odnosno solidnih šest posto više nego lani što znači da su ovi gosti u Hrvatskoj boravili nešto duže nego lani. U ukupnom turističkom kolaču još uvijek se radi o udjelu ispod jedan posto. Zanimljivo je da je pije koju godinu u medijima stvorena prava fama kako će srpski gosti spašavati turističku sezonu, što, se unatoč rastu, obzirom na male brojke doista ne može očekivati.
Zakoni se moraju poštovati
Komentirajući zabranu reklamiranja hrvatskih turističkih aduta u Mitrovićevim medijima, u Ministarstvu turizma i Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ) su kazali kako promidžbu hrvatskog turizma na srpskom tržištu provode od 2009. godine. Ona uključuje provođenje medijske kampanje, ali i promidžbu hrvatskih turističkih potencijala na sajmovima sukladno čemu se bilježe pozitivne rezultate u ostvarenju turističkog prometa i dolasku turista, a o čemu svjedoče i brojne hrvatske turističke agencije i hotelijeri koji su ostvarili uspješne poslovne odnose s partnerima iz Srbije, kažu u Ministarstvu te navode kako je ovogodišnja medijska kampanja hrvatskog turizma na pojedinim televizijskim kućama već realizirana i to u razdoblju od 30. svibnja do 30. lipnja. Slične medijske kampanje planira se provoditi i sljedeće godine. Sam ministar turizma Damir Bajs je pak poručio kako su svi turisti dobrodošli u Hrvatsku, kako sustavno radi i na promociji i promidžbi Hrvatske u Srbiji, no kako se hrvatski zakoni moraju poštovati.
najnovije
najčitanije
Feelgood
Sklizak teren
Pobijedite u svakoj svađi s ovih 5 zlatnih pravila (bez pogoršanja stvari)
Hrvatska
MARIO STILINOVIĆ
Priveden šef gospićkog HDZ-a, prijavila ga supruga. Sve je eskaliralo nakon loženja peći
Košarka
NBA liga
Nikola Jokić odveo Nuggetse do nove pobjede i Lakerse nadomak eliminacije iz doigravanja
Županija
otok prekrasne prirode
OUTDOOR TURIZAM Pašmanska “Đirada” užitak za 500 sudionika
Hrvatska
ŠEF SDP-A
Grbin: Zabrinut sam za duševno zdravlje gospodina Plenkovića
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
KK Zadar
POVIJESNA UTAKMICA
ČUVENA POBJEDA ZADRA Pogledajte video od kojeg ćete se naježiti: ‘Posebnija je od drugih…’
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
VOZAČ JE UHIĆEN Na Bilom Brigu mrtav pijan skrivio prometnu nesreću pa pobjegao, uhvaćen je
Zadar
NAVIJAČKA PJESMA