Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Raskrižja u dva nivoa kod Bibinja i Murvice

Autor: Velimir Brkić

12.09.2009. 22:00
Raskrižja u dva nivoa kod Bibinja i Murvice


Na čvorištima Tromilja, Sv. Martin i Babindub brze četverotračne ceste Zadar 2 – luka Gaženica u 2010. godini predviđeno je osvjetljavanje, odnosno izgradnja rasvjete. Ova brza cesta predstavlja jedan od ključnih razvojnih projekata ne samo za Zadar, već za čitavu regiju, a integrira sve oblike prometa, rekao je Zdravko Jerak
Neprofitabilna udruga dragovoljno udruženih županijskih i gradskih strukovnih udruga niskogradnje i njima srodnih udruga Hrvatsko društvo za ceste (HDC) – Via Vita održala je radni sastanak na kojem su članovi iznijeli svoje prijedloge i mišljenja za razvoj i unapređenje cestovne infrastrukture, odnosno poboljšanje sigurnosti svih sudionika prometa na području Zadarske županije. Sastanku na kojem su nazočili Mile Fabijan, Radoslav Gudelj, Marko Janković, Ivan Zubak i Ive Peroš predsjedao je šef zadarske ispostave Hrvatskih cesta Zdravko Jerak, koji je od osnivanja zadarskog HDC – Via Vita njegov predsjednik.
Zeleni val na D8
– Na čvorištima Tromilja, Sv. Martin i Babindub brze četverotračne ceste Zadar 2 – luka Gaženica u 2010. godini predviđeno je osvjetljavanje, odnosno izgradnja rasvjete. Ova brza cesta predstavlja jedan od ključnih razvojnih projekata ne samo za Zadar, već za čitavu regiju, a integrira sve oblike prometa, rekao je Zdravko Jerak dodajući kako je zbog što bolje protočnosti prometa nužna uspostava zelenog semaforskog vala na Jadranskoj magistrali (D8) od Crnog do Gaženice.
HDC – Via Vita djeluje kao savez udruga dobrovoljno udruženih županijskih i gradskih strukovnih udruga niskogradnje i njima srodnih udruga, a cilj je da zajedničkim stručnim radom i ravnopravnošću doprinose razvoju, održavanju i zaštiti cestovne infrastrukture u Republici Hrvatskoj, koristeći pri tome europska i svjetska dostignuća. Županijska udruga HDC – Via Vita svojim društvenim utjecajem i stručnošću osigurava utjecaj na politiku razvoja cestovnog prometa u našoj županiji i Republici Hrvatskoj, bez namjere stjecanja osobne dobiti.
– Na spoju županijske ceste Zemunik – Nin s Jadranskom magistralom (D8) kod Murvice potrebno je izgraditi raskrižje u dva nivoa. Projekt bi u realizaciju trebao ići iduće godine za što je zatražena financijska potpora resornih ministarstava. Osim sigurnosti svih sudionika u prometu, denivelirano raskrižje u Murvici značilo bi i znatnije rasterećenje prometa kroz Zračnu luku. Do kraja godine trebao bi započeti projekt izgradnje raskrižja na dva nivoa u Bibinjama, odnosno raskrižja Bibinje-Babindub na Jadranskoj magistrali, govori Jerak dodajući kako je zapadni ulaz u Bibinje zbog nepreglednosti nadasve opasan za odvijanje prometa, naročito za pješake.
Rekonstrukcija D306
Između ostalog, predviđena je rekonstrukcija državne ceste D 506 Mazin-Bruvno prema Srbu dužine 7 kilometara i državne ceste D50 Sveti Rok – Gračac dužine 20 kilometara te izgradnja biciklističke staze na cesti Diklo – D 306 Virski most – Kožino – Žmirići, odnosno Diklo – Odlagališta smeća u dužini dva kilometra čija će realizacija započeti do kraja godine.
– Postoje četiri prijedloga za rekonstrukciju i spoj Put Biliga s Ulicom Hrvatskog sabora u Zadru. Ova cesta je nadasve značajna jer se veže sa SC Višnjik, govori Jerak naglašavajući kako zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa još nije započela već ugovorena semaforizacija ulaza u Sv. Filip i Jakov.
Područje Zadarske županije ima veliki značaj i ulogu u prometnom povezivanju sjevera i juga Hrvatske, kako u cestovnom, tako i u zračnom i željezničkom prometu. Trenutačno je najveća investicija rekonstrukcija i obnova državne ceste D306 Virski most – Kožino – Žmirići vrijedna oko 105 milijuna kuna.
– Kroz Zadarsku županiju prolazi 590 kilometara državnih cesta, 1.100 kilometara županijskih cesta i lokalnih cesta te preko 100 kilometara autocesta, čije održavanje financiraju Hrvatske ceste i Županijska uprava za ceste. Nužnost daljnjeg ulaganja u ceste je modernizacija prometne infrastrukture i značajna je zbog integracije Hrvatske u europski prometni sustav, reći će Zdravko Jerak, dobitnik nagrade za životno djelo, koje uručuje HDC – Via Vita.
U prvom dijelu sastanka je istaknuto kako je do početka nove školske godine učinjeno preko 90 posto predviđenih radova na horizontalnoj i vertikalnoj signalizaciji u svrhu značajnog poboljšanja sigurnosti svih sudionika u prometu, naročito djece iz dječjih vrtića, predškolaca i učenika.