Turistička mjesta spremnija nego ikad

Slika korisnika admin
Adam VIDAS

Okončali smo još jedno  ljeto s patrolama u kojima s  Turističkom zajednicom Zadarske županije novinari i  fotoreporteri Zadarskog lista  obilaze i predstavljaju turistička mjesta u našoj regiji.

 Odradili smo to 11. put,  prema metodologiji Hrvatske turističke zajednice definiranoj u knjižici koja se  izdaje početkom svake kalendarske godine. U njoj je  određena temeljna svrha nagrada - Plavi cvijet. Njima se  nagrađuju primorska mjesta  cijeneći prije svega uređenost. Ona nije tek turistička,  već služi unaprjeđenju života u svakodnevici svojih stanovnika, ali, naravno, s rezultatima u turizmu.

Uz obilazak mjesta posebno smo predstavljali vrtove,  odnosno neke od posebno  vrijednih i uređenih pojedinačnih elemenata koji čine  prepoznatljivost i atraktivnost mjesta, svakako i predstavljajući novosti u ponudi.  Istovremeno smo odradili i  našu poticajnu patrolu po  restoranima i konobama u  trganju za izvornim gastronomskim delicijama u njihovoj redovnoj ponudi.

Najbolja godina

Govorimo o obilasku turističkih mjesta u najboljoj  turističkoj godini, odnosno  uz rekordan promet kada je u  pitanju broj turista i noćenja.  No govorimo istovremeno i o  kriznoj godini, godini u kojoj  kao i nekoliko prethodnih  lokalne samouprave muku  muče s proračunima, a isto  to dopada i turističke zajednice te o nekim velikim  sredstvima uloženima u  uređenje mjesta nije moglo  biti govora.

Ipak viđeno upućuje na to  da se ustalilo veliku pažnju  posvećivati uređenju i čistoći, prometnoj, turističkoj i  svakoj drugoj signalizaciji,  tablama dobrodošlice, klupicama, košaricama za  smeće, rasvjeti, cvjetnosti i  hortikulturi uopće, povijesnim spomenicima i njihovoj  prezentaciji, plažama, javnim WC-ima, turističkoj ponudi i novim tehnologijama.  Odnosno sustavnom predstavljanju i uređenju,  mnoštvu malih stvari koje  čine prepoznatljivost i udobnost i ugodnost boravka u  nekom mjestu.

Evolucija

Ova je akcija na neki  način, poglavito na našem  prostoru, slijedila buđenje  turizma iz poraća do današnjih dana kada sebi laskamo kao "pobjednicima  Mediterana". Kod pobjedničkog raspoloženja govorimo o rastu turizma u Hrvatskoj brže nego kod sve  ostale konkurencije, kod koje je u dijelu prisutan i pad  broja gostiju.

Turistička mjesta Zadarske županije ušla su tada u  bitku s najboljima na našoj  obali kao "trkači olovnih nogu". Naime, rat je na ovim  prostorima ostavio duboke  tragove i teške  posljedice.  Dok se u nekim mjestima  pažnja mogla posvetiti elementima uređenosti i uljudnosti ovdje je još trajala  obnova, razminiranje i povlačenje krupnih infrastrukturnih zahvata kao preduvjeta za turistički život. Ova  je akcija, naime, krenula u  vrijeme početka gradnje sustava autocesta, kada je  Zračna luka Zadar bila na  izdisaju, dio hotela stavljen  u funkciju tek "krečenjem i  improviziranom obnovom i  zanavljanjem pokućstva".

Među najboljima

Danas na širem prostoru  imamo izgrađen sustav autocesta s nerijetko jako dobrim državnim i prilaznim  cestama. Zračna luka Zadar  bilježi rekorde jureći ka  350.000 putnika u dolasku i  odlasku. Trajektna luka makar obnovljena čeka konačno seljenje u velebnu novu Gaženicu, a kruzeri (makar ove godine prorijeđeni)  nisu novost u Zadru. Zadar  se dominantno određuje kao  prostor s kapacitetima tri  zvjezdice, ali i zamašnim  brojem raznih kapaciteta od  četiri zvjezdice te od lani i  prvim hotelom sa pet zvjezdica (Iadera). U nautičkom  dijelu ovaj je kraj uz Šibensko-kninsku županiju nautički raj Europe i u ove dvije  županije odrađuje se preko  55 posto svog nautičkog turizma. Ovdašnje marine slijedi impresivan broj čarter  tvrtki. Iskorak je napravljen i  u samoj zadarskoj gradskoj  jezgri gdje je već nekoliko  godina moguće turistički boraviti, od ove godine najmasovnije do sad.

Zadar je ušao u gradove i  mjesta (petnaestak ih je u  zemlji) s više od milijun  noćenja. Odmah mu se pridružio i Biograd. I ovdašnji  Vir segnuo je nadomak toga  s čvrstom odlukom o "revoluciji" u kojoj su usvojili  strategiju kojom mijenjaju i  sebe i spoznaju Hrvatske o  sebi, a kroz turizam i sve ono  što ga prati kao temelj budućnosti.

Sve je to svoje mjesto  našlo i u nagrađivanju turističkih mjesta. Tako je ovaj  kraj kroz 10-ak godina segnuo do najviših nagrada u  zemlji u pojedinim kategorijama. U tome se od mjesta  posebno ističu Nin, Biograd,  Zadar, Pag... I među poslovnim je subjektima mnogo  njih s nizom priznanja počev  od najnagrađivanijeg Turisthotela i njihovog Zatona, do  Ilirije, Falkensteinera, Bastiona, Šimuna, ali i niza pratećih nagrada poput Maraske, Muzeja antičkog stakla,  SICU-a Zlato i srebro Zadra...

Turizam kao oslonac  razvoja

Turizam je definitivno postao strateški pravac razvoja  svih sredina u ovoj županiji.  On na sreću više ne stanuje  samo na tankoj crti obale već  je zašao duboko u zaleđe  razigravajući cijeli prostor. I  mnogo proizvodnih djelatnosti počevši od poljoprivrede traže svoju budućnost  oslanjajući se na turizam.  Niču novi nasadi i nova vrhunska vina i ulja, sve je više  izvornih autohtonih proizvoda od davnašnje soli koja  se sad obraća i turizmu, do  Paškog sira, smokava,  džemova, soljene i marinirane ribe, suvenira, umjetničkog obrta.

Ta međuovisnost o turizmu postaje sve vidljivija i na  ovdašnjim mjestima, ulicama, trgovima, oznakama uz  cestu.

Povjerenstvo Turističke  zajednice Zadarske županije  i Gospodarske komore uz  Zadarski list kao sudionika  svih ovih aktivnosti odabrat  će i ove godine one koji  zaslužuju posebno priznanje. Vjerujemo da će i ovdašnji prijedlozi za državne  nagrade na Danima hrvatskog turizma u Dubrovniku  donijeti nove laureate u naš  kraj.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno