Zadar je stvorio preduvjete za još veći rast turizma

Slika korisnika admin
Autor: 
Zvonko KUCELIN
O sezoni u Zadru najbolje govori činjenica da ona još uvijek traje

Turistička sezona u cijeloj Hrvatskoj je prošla  dosta uspješno, pa su  pomalo u sjeni ostali pomaci  koji su napravljeni na području Grada Zadra i turističkih mjesta koja mu administrativno pripadaju. Nakon  više sezona rasta i povećanja  kapaciteta za prihvat turista,  pa i ukidanja dijela Ryanairovih linija, očekivala se stagnacija ili najviše "pozitivna  nula"; no u prvih osam mjeseci 2015. godine bilježi se  porast za 6% u dolascima te  8% u noćenjima. U istom  razdoblju zabilježeno je  ukupno 304.674 dolazaka i  1.170.997 ostvarenih  noćenja. Prema analizi  strukture gostiju prevladavaju dolasci i noćenja stranih  gostiju i to u sljedećim brojkama: 266.795 dolazaka i  1.037.936 noćenja. Domaći  gosti bilježe 37.879 dolazaka  te 133.061 noćenje.

Direktora Turističke zajednice Zvonka Šupu upitali  smo što je utjecalo na  ovakav rast turističkog prometa.

Velik rast  privatnog  smještaja

- Na rast su utjecali pozitivni  trendovi pozicije Hrvatske  kao destinacije  na europskoj,  ali i svjetskoj  turističkoj karti te kontinuitet snažnog  prisustva Zadra kao  poželjne turističke destinacije tijekom proteklih 15-ak  godina, tj.  nakon Domovinskog  rata. Upravo  radi tog i  takvog kontinuiteta Zadar  svake godine bilježi  stabilan porast registriranih turističkih dolazaka i noćenja u vrijednostima od 6% do 8%. Nagli  skokovi od 15% i više, koje su  neke destinacije ove godine  iskazale, i koje su u svakom  slučaju dobre, ujedno donekle govore i o nedostatku  kontinuiteta promišljanja turizma u tim destinacijama.  Takve velike i nestandardne  skokove naše područje bilježilo je u godinama odmah  nakon Domovinskog rata, ističe Šupe.

Zadar i mjesta koja mu  administrativno pripadaju u zadnje dvije godine  bilježe izrazito velik porast broja ležaja u privatnom smještaju. Samo ove godine njih je  za gotovo četvrtinu  više u odnosu na  proteklu godinu, a  Šupe očekuje da će  takvu situaciju tržište  samo ustabiliti u godinama koje slijede.  Preostat će, smatra, samo oni iznajmljivači  koji   planiraju poslovnu politiku i izvedbu na dulje staze.

Što se tiče Zračne luke, iako je s jedne strane došlo do  smanjivanja rotacija i letova  (Ryanair), broj avio-gostiju je  donekle kompenziran boljom popunjenošću i rentabilnošću postojećih letova.  Neke su charter kompanije  otišle (Scandjet), druge su  došle (TUIFly s nove 4 linije).  Postoje planovi i za  proširenje broja letova postojećih, odnosno eventualno  dovođenje novih avio-prijevoznika.

- No, i ostala prometna  struktura poput autocesta,  luke u Gaženici, pa i infrastrukture, imaju velikog utjecaja na stalan i stabilan porast turističkih  gibanja. Pogotovo  moramo naglasiti  važnost nove, skupe  i vrijedne infrastrukture u gradu  poput dovršenog  sustava kolektora  otpadnih voda,  koji je more našeg  grada učinio izrazito čistim i  poželjnim. Neki  ovakvo stanje vide  kao obično, samo  po sebi prisutno,  ali usporedite  primjera radi takvu našu situaciju s  onom u kojoj se  nalazi npr. Pula  ili Split, pa čak i  neka manja  mjesta u Hrvatskoj, a o  nekim europskim mediteranskim  gradovima poput Napulja ili  Marseillesa da i ne  govorimo. Ovaj sustav nam ujedno  omogućuje i buduća veća  ulaganja u smještajne kapacitete.

Priželjkivani home-port u Gaženici

Najvažnije od svega je da  su gosti koji posjećuju Zadar  zadovoljni smještajem, uslugom i ponudom te imaju pozitivan osjećaj dobrog omjera "value for money" -  uloženog i dobijenog, što je  jamstvo dobre daljnje reklame i statusa destinacije. 

Već sada se gleda prema  sljedećim godinama, a za  rast turističkih gibanja u budućnosti najvažniji element  su novi kvalitetni hotelski kapaciteti u gradu, i to ne samo  zbog broja noćenja, nego i  realne potrošnje.

- Nadamo se i dovršenju  gradnje terminala u cruising luci Gaženici, kako bismo mogli konkurirati za home-port (ukrcajnu luku) jedne od velikih cruising kompanija na Mediteranu. U tom  slučaju bi se u gradu otvorio  određen broj radnih mjesta,  ali bi i stalno obitavao veći  broj zaposlenika kompanije  koje bi radile na sustavu  prihvata, opskrbe i servisa  cruising gostiju te posade  brodova.  Osim toga, ali i povezano s tom problematikom, trebalo bi povećati  prihvatne i operativne kapacitete Zračne luke Zadar. No,  za povećanje brojki i prihoda  u turizmu nisu važni samo  novi i kvalitetni smještajni  objekti, nego i produženje  sezone, što je uvijek velik  izazov, kaže Šupe.

U cilju produženja sezone  ove su godine napravljeni veliki pomaci u okrupnjavanju  i povezivanju svih važnijih  faktora u turističkoj ponudi,  gastronomije, hotelijera,  agencija, sportskih, kulturnih i zdravstvenih institucija  i ostalih kroz sustav Hrvatska  365 (PPS projekt).

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno